Ολοκληρώθηκε στη Βουλή η επεξεργασία του νομοσχεδίου για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης, το οποίο ψηφίστηκε -κατά πλειοψηφία- από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και σύντομα αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια.
Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατάργηση της υποχρεωτικής πρακτικής επανεξέτασης για την ανανέωση της άδειας των οδηγών άνω των 74 ετών, επανασυστήνονται οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, ενώ οι ΟΤΑ καθορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας για τα μηχανάκια με τέσσερις τροχούς.
Επίσης, συστήνεται Επιτροπή που μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει σε 6 και το αργότερο 9 μήνες ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών και θα είναι σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, υπεραμύνθηκε των νέων αλλαγών και κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι ψήφισε έναν νόμο που έμεινε ανεφάρμοστος και δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και δυσκολίες σε χιλιάδες πολίτες.
Όπως υποστήριξε, «η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν προχώρησε στην έκδοση καμίας κανονιστικής πράξης, από τις 26 που προέβλεπε ο ίδιος νόμος που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ πριν έξι μήνες, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διογκώνονται καθημερινά».
«Δεν ξηλώνουμε τον προηγούμενο νόμο. Και δεν καταργούμε όλα τα άρθρα, αλλά μόνο συγκεκριμένες πράξεις της προηγούμενης κυβέρνησης, που δημιούργησαν και συσσώρευσαν μόνο προβλήματα, εγκλωβίζοντας χιλιάδες πολίτες, κυρίως επαγγελματίες οδηγούς. Λύνουμε έστω και προσωρινά το πρόβλημα», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση ούτε διορθώνει, ούτε εκσυγχρονίζει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, αλλά επαναφέρει ένα παλιό αναχρονιστικό σύστημα που ενισχύει τη διαφθορά.
Ο υφυπουργός έδωσε έμφαση στη συγκρότηση της ειδικής Επιτροπής που, όπως τόνισε, θα συζητήσει με τους αρμόδιους φορείς της αγοράς και θα είναι ανοικτή σε προτάσεις, ώστε σε έξι μήνες να ετοιμάσει ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο.
«Αντί να διορθώσετε μια μεταρρύθμιση που πήγαινε μπροστά και όχι πίσω, η οποία ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, επαναφέρετε και ενισχύετε ένα παλιό διεφθαρμένο καθεστώς που υπήρχε για τη χορήγηση αδειών οδήγησης. Πάτε πολύ πίσω και όχι μπροστά» υπογράμμισε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη Πέρκα.
Όπως τόνισε, «δώσατε μια υπόσχεση ότι εμείς θα τα κάνουμε όπως παλιά, και ας σκοτώνονται τα παιδιά μας στους δρόμους και ας οργιάζει η διαφθορά στην χορήγηση αδειών οδήγησης. Ας αλλάξετε όσα σημεία θέλετε στον νόμο που υπάρχει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κλείνουμε το μάτι στη διαφθορά».
Ο ειδικός εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόγκας, έκανε λόγο για «επικοινωνιακή νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να πείσει ότι είναι πανέτοιμη», ωστόσο, όπως είπε, «αυτό που απέδειξε είναι ότι και στα θέματα οδικής ασφάλειας δεν είναι καθόλου έτοιμη».
«Δε μένει καμία αμφιβολία για τη λογική νομοθέτησης της νέας κυβέρνησης που αναιρεί τις δεσμεύσεις της. Το νομοσχέδιο δεν έχει αρχή, για αυτό το καταψηφίζουμε και θα επιφυλαχθούμε για τα άρθρα στην Ολομέλεια. Η ΝΔ καταργεί ακόμα και διατάξεις του νομοσχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ που είχε ψηφίσει και η ίδια. Αντί να κάνουμε διορθώσεις πάμε πολύ πίσω. Το πρόβλημα δεν λύνεται διαγράφοντας τα πάντα ακόμα και τα θετικά που είχε το προηγούμενο νομοσχέδιο», πρόσθεσε.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, εξέφρασε έντονους προβληματισμούς για πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου, όπως «την επαναφορά του παλιού αναχρονιστικού νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση και χορήγηση αδειών οδήγησης» και επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια αναλυτικότερα.
«Υπάρχουν διατάξεις που εξυπηρετούν επείγοντα θέματα συμφερόντων και όχι των πολιτών», υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, και επικαλέστηκε τη διάταξη για τα αντισταθμιστικά οφέλη για τους ΟΤΑ.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Λευτέρης Οικονόμου, υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων για το σωφρονιστικό σύστημα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι στόχος τους είναι να δημιουργηθεί ένα πιο λειτουργικό κι αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και να διασφαλιστεί καθεστώς αξιοπρεπούς διαβίωσης στις φυλακές και να υπάρχει ταυτόχρονα τάξη και ασφάλεια για τους κρατούμενους.