ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΕλ. Κουντουρά: Τέσσερις προτάσεις για την ενίσχυση των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων

Ελ. Κουντουρά: Τέσσερις προτάσεις για την ενίσχυση των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων

Τέσσερις βασικές προτεραιότητες  για την ενίσχυση των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων στην ΕΕ, με στόχο να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και να μειωθούν τα ατυχήματα στους δρόμους, παρουσίασε η Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά.

Η Ευρωβουλευτής, ως συντονίστρια της ευρωομάδας της στην TRAN και με την ιδιότητα της σκιώδους εισηγήτριας στην υπό κατάρτιση έκθεση για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων και την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, συμμετείχε στη συνεδρίαση της Επιτροπής, όπου εξετάστηκαν αναλυτικά τα ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Oι τέσσερις προτάσεις που παρουσίασε η κα Κουντουρά αφορούν στα εξής:

Αύξηση της συχνότητας των  ελέγχων στα επαγγελματικά οχήματα, τουλάχιστον μία φορά ετησίως, ιδιαίτερα για τα οχήματα που γράφουν πολλά χιλιόμετρα  πχ. οχήματα ταχυμεταφορών, οχήματα βραχυχρόνιας ενοικίασης με οδηγό ή χωρίς, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα κ.λπ.

Αύξηση του προσωπικού οδικού τεχνικού ελέγχου των επαγγελματικών οχημάτων.

Όπως σημείωσε η κυρία Κουντουρά, βάσει της ισχύουσας Οδηγίας προβλέπεται  ότι το 5% των επαγγελματικών οχημάτων στην Ένωση πρέπει να υπόκειται σε οδικό τεχνικό έλεγχο ετησίως. Δεν επιτυγχάνεται όμως ούτε καν αυτό το ποσοστό των ελέγχων, επειδή μειώνεται σταθερά το προσωπικό που διενεργεί αυτούς τους ελέγχους, και επομένως πρέπει να συμπεριληφθεί στη σχετική έκθεση της Επιτροπής η αναγκαιότητα ενίσχυσης του προσωπικού.

Καθιέρωση υποχρεωτικού περιοδικού ελέγχου των δικύκλων κάτω των 125 κυβικών και των τρικύκλων σε όλα τα κράτη-μέλη.

Ο στόλος σε πολλές χώρες του νότου είναι πολύ μεγάλος και τα οχήματα αυτά που χρησιμοποιεί ιδιαίτερα η νεολαία, πρέπει  να υπόκεινται σε υποχρεωτικό περιοδικό έλεγχο σε κάθε χώρα. Απλοί έλεγχοι, όπως στα φρένα, τα ελαστικά και στα φώτα μπορούν πραγματικά να σώσουν τις ζωές των εκτεθειμένων οδηγών, επισήμανε η κα Κουντουρά.

Περιοδικός έλεγχος όλων των καινοτόμων αυτόματων συστημάτων ασφαλείας που θα αποτελούν υποχρεωτικό εξοπλισμό στην αυτοκίνηση από το 2022 και μετά. Ταυτόχρονα, τόνισε η Ευρωβουλευτής, πρέπει από τώρα να διαμορφωθεί ένα αυστηρό πλαίσιο τεχνικού ελέγχου για τα αυτόματα οχήματα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο