Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

    13 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

    13 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ETSC: Πολύ μεγαλύτερος ο πραγματικός αριθμός των σοβαρών τραυματιών από τροχαίες συγκρούσεις στην ΕΕ

vvegiazi by vvegiazi
31 Μαρτίου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποτυγχάνουν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, εν μέρει λόγω της ελλιπούς εικόνας του αριθμού των τραυματιών στους δρόμους και της έλλειψης στοιχείων για το πού και πότε συνέβησαν τα οδικά συμβάντα, σύμφωνα με νέα έκθεση (PIN flash48) του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council).

Τα περισσότερα επίσημα στατιστικά στοιχεία για τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη συγκεντρώνονται από τις αναφορές της αστυνομίας, αλλά η αστυνομία ενδεχομένως να μην εκτιμά σωστά τη σοβαρότητα του τραυματισμού ενώ σπάνια παρακολουθεί τη συντριπτική πλειονότητα των περιστατικών που αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες όταν δεν εμπλέκεται μηχανοκίνητο όχημα.

Αν και τα νοσοκομεία συλλέγουν τα δικά τους δεδομένα για ασθενείς που τραυματίζονται στους δρόμους, οι κυβερνήσεις συχνά προσπαθούν να συγχωνεύσουν αυτές τις πληροφορίες με τα στατιστικά της τροχαίας για να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις.

Τα νοσοκομεία δεν συλλέγουν πληροφορίες σε τακτική βάση σχετικά με το πού και πότε συμβαίνουν οι τραυματισμοί, κάτι που είναι απαραίτητο για τον εντοπισμό περιοχών υψηλού κινδύνου που χρειάζονται αναβαθμίσεις για την πρόληψη μελλοντικών συμβάντων. Οι αστυνομικές δυνάμεις, από την άλλη πλευρά, συχνά δεν έχουν σαφή γνώση της σοβαρότητας των τραυματισμών.

Σύμφωνα με επίσημες πηγές, περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 141.000 από αυτούς τους τραυματισμούς να είναι σοβαροί.

Ωστόσο, ο αριθμός αυτός πιθανότατα να υποτιμά την πραγματική έκταση του προβλήματος λόγω μη αξιοποίησης στοιχείων στη συλλογή δεδομένων και μερικές φορές σημαντικής υπό-αναφοράς στα στατιστικά στοιχεία της αστυνομίας.

Ενώ οι πιο σοβαροί τραυματισμοί προκαλούνται ως αποτέλεσμα συγκρούσεων με μηχανοκίνητα οχήματα και είναι πολύ πιο πιθανό να αναφέρονται από την αστυνομία, πολλές περιπτώσεις που αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες όπου δεν εμπλέκεται μηχανοκίνητο όχημα δεν καταγράφονται.

Οι συγκρίσεις μεταξύ δεδομένων συγκρούσεων στην Τσεχία από τη βάση δεδομένων της αστυνομίας και το δημόσιο σύστημα υγείας αποκάλυψαν ότι η βάση δεδομένων της αστυνομίας περιείχε μόνο το 43% των τραυματισμών που καταγράφηκαν από το δημόσιο σύστημα υγείας.

Μελέτη στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι υπήρχε αστυνομικό αρχείο για περίπου το 65% όσων τραυματίστηκαν σοβαρά σε σύγκρουση με εμπλεκόμενο αυτοκίνητο, αλλά μόνο περίπου το 12% εκείνων όπου δεν εμπλέκεται μηχανοκίνητο όχημα.

Η Jenny Carson, δ/ντρια έργων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε: «Καθημερινά, σε όλη την Ευρώπη, εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποτιμούν τόσο την κλίμακα του προβλήματος όσο και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν αυτοί οι τραυματισμοί.

Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να βελτιώσουν το ελαττωματικό σύστημα καταγραφής των τραυματιών που βασίζεται σε εκτενή βάση σε στοιχεία που αναφέρει η αστυνομία, τα οποία δίνουν μια παραπλανητική εικόνα του πλήρους βάρους των τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε άτομα, κοινωνίες και οικονομίες μας».

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε: «Υπάρχουν ενδείξεις από την ανάλυση των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ ότι και στην Ελλάδα οι τραυματίες από οδικές συγκρούσεις, και ιδιαίτερα ο αριθμός των σοβαρά τραυματιών, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική κατάσταση. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να ληφθούν άμεσα στοχευμένα μέτρα για τη βελτίωση της καταγραφής και παρακολούθησης των τροχαίων δυστυχημάτων, ώστε να υπάρχει ακριβής εικόνα της κατάστασης. Η συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων φορέων, η ενίσχυση της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, καθώς και η εφαρμογή διεθνών βέλτιστων πρακτικών είναι καθοριστικής σημασίας. Παράλληλα, απαιτείται η λήψη αποτελεσματικών πολιτικών και δράσεων για τη μείωση των τροχαίων συγκρούσεων, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη, την εκπαίδευση και την ενίσχυση των ελέγχων. Η ακριβής αποτύπωση της πραγματικότητας είναι το πρώτο βήμα για την αποτελεσματική χάραξη στρατηγικών που θα σώσουν ζωές και θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια στη χώρα μας».

Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μεταξύ 2020 και 2030. Πολλές χώρες έχουν ενσωματώσει στόχους μείωσης σοβαρών τραυματισμών στις εθνικές τους στρατηγικές οδικής ασφάλειας.

Ωστόσο, η έκθεση υπογραμμίζει ότι η πρόοδος στη μείωση των σοβαρών και ελαφρών τραυματισμών υστερεί σε σχέση με τη μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις.

Οι σοβαροί τραυματισμοί σε 24 κράτη-μέλη της ΕΕ μειώθηκαν κατά 13% μεταξύ 2013 και 2023, ποσοστό που είναι πιο αργό από τη μείωση κατά 16% των θανάτων στους δρόμους.

Η έκθεση τονίζει ότι το μέγεθος της μείωσης κατά την περίοδο 2013-2023 απέχει πολύ από το στόχο να επιτευχθεί μείωση 50% στη δεκαετία 2020-2030.

Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την επίτευξη των στόχων, η έκθεση υποστηρίζει την προσέγγιση του «Ασφαλούς Συστήματος» για την Οδική Ασφάλεια που περιλαμβάνει έξι βασικά στοιχεία:

  • Διακυβέρνηση και διαχείριση: Διασφάλιση ότι οι ηγέτες αναλαμβάνουν την ευθύνη, διασφαλίζουν τη διαφάνεια, εγγυώνται χρηματοδότηση, βελτιώνουν τη συλλογή δεδομένων και αναπτύσσουν συνεργασίες.
  • Ασφαλείς ταχύτητες: Διαχείριση ταχύτητας σε επίπεδα κατάλληλα για το οδικό περιβάλλον και τους ευάλωτους χρήστες της οδού.
  • Ασφαλείς δρόμοι: Σχεδιασμό και συντήρηση υποδομής που μειώνει τον κίνδυνο συγκρούσεων και ελαχιστοποιεί τη σοβαρότητα των τραυματισμών.
  • Ασφαλή οχήματα: Προώθηση τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων που αποτρέπουν τις συγκρούσεις και προστατεύουν τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες της οδού σε περίπτωση σύγκρουσης.
  • Ασφαλείς χρήστες της οδού: Ενθάρρυνση της υπεύθυνης συμπεριφοράς των χρηστών της οδού μέσω εκπαίδευσης-ενημέρωσης και εκπαίδευσης οδηγών, τροχονομικής επιτήρησης και κινήτρων.
  • Φροντίδα μετά τη σύγκρουση: Εξασφάλιση έγκαιρης και αποτελεσματικής απόκρισης έκτακτης ανάγκης και ιατρικής φροντίδας για την ελαχιστοποίηση των συνεπειών των συγκρούσεων.

Για να διαβάσετε την έκθεση πατήστε ΕΔΩ

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΟΔΙΚΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑETCSΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Εντός Μαΐου ο νέος ΚΟΚ στη Βουλή, περισσότεροι έλεγχοι της Αστυνομίας για την οδική ασφάλεια

12 Μαΐου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: 2ο εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς

8 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κ. Μητσοτάκης: Στόχος ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε μια νέα ΔΕΗ, από Σεπτέμβριο το σύστημα ETCS σε όλα τα τρένα (video)

28 Απριλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επιτυχής η πρώτη δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS στο Οινόη – Τιθορέα (video)

26 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Επικαιροποιημένοι κανόνες για ασφαλέστερους δρόμους, λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και ψηφιακά έγγραφα οχημάτων

24 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Η κατάθλιψη σε οδηγούς άνω των 65 ετών αυξάνει τα ποσοστά ατυχημάτων, σύμφωνα με έρευνα

24 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Μ. Χρυσοχοΐδης: Καμία ανοχή στην ανεύθυνη και επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

13 Μαΐου, 2025

Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

13 Μαΐου, 2025

Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

13 Μαΐου, 2025

Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

13 Μαΐου, 2025

CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

13 Μαΐου, 2025

Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

13 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Έτοιμη η γραμμή συναρμολόγησης του νέου FIAT 500 Hybrid στο Τορίνο

13 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr