ΑρχικήDRAGSTERΟι οδικοί μεταφορείς ζητούν την… προσοχή του υπουργείου Μεταφορών

Οι οδικοί μεταφορείς ζητούν την… προσοχή του υπουργείου Μεταφορών

Οι οδικοί μεταφορείς ζητούν την… προσοχή του υπουργείου Μεταφορών. Επιχειρώντας σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του ανταγωνισμού από τους αλλοδαπούς οδικούς μεταφορείς, οι Έλληνες ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης αναμένεται, το επόμενο διάστημα, να εντείνουν τις πιέσεις τους στο υπουργείο Μεταφορών για την επίλυση σειράς προβλημάτων.

Οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν παραθέσει σειρά αιτημάτων, με στόχο, όπως υποστηρίζουν, την βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.

Συγκεκριμένα, έχουν θέσει προς συζήτηση τη μείωση των φορολογικών συντελεστών στα πρότυπα άλλων ανταγωνιστριών χωρών και την εφαρμογή του ελάχιστου Κόστους Μεταφοράς.

Παράλληλα, την αναστολή της απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους, σε συνδυασμό με την υλοποίηση εμπεριστατωμένης μελέτης που θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους.

Επίσης, τη μείωση της τιμής των διοδίων, καθώς η αύξηση των τελών έχει υπερβεί το 500% τα τελευταία έτη, όπως υποστηρίζουν.

Για παράδειγμα, το κόστος διοδίων για ένα επικαθήμενο φορτηγό, το 2018, στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπολογιζόταν στα 114 ευρώ, στο Αθήνα – Πάτρα στα 41 ευρώ και στο Πάτρα – Ιωάννινα στα 85 ευρώ.

Τέλος, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν ζητήσει τη νομοθέτηση της μίσθωσης ανάριθμων φορτηγών, την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ (ΕΦΚΑ), την δανειοδότηση του κλάδου με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ, την ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για πιο ουσιαστικούς ελέγχους και τη μείωση των ασφαλίστρων.

Κατακερματισμένη η αγορά

Η χώρα μας διαθέτει περίπου 36,5 χιλ. φορτηγά Δημόσιας Χρήσης (τα ενεργά είναι σαφώς λιγότερα), έναντι 1,3 εκατ. φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης, εκ των οποίων το 44% συναντάται στις περιφέρειες Αττικής και Μακεδονίας.

Ο γερασμένος στόλος φορτηγών συμπεριλαμβάνεται στα σπουδαιότερα προβλήματα του κλάδου.

Σύμφωνα με την ACEA, το 2016, ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών στη χώρα ήταν τα 18,8 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 12 έτη.

Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν τα 17,1 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 10,9 έτη.

Μάλιστα, το 2015, άνω του 60% των φορτηγών στην Ελλάδα είχε τεχνολογία κινητήρα EURO 1, 2 και 3!

Οι υφιστάμενες προκλήσεις

Στις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στις διεθνείς μεταφορές είναι η απόσπαση εργαζομένων, το καμποτάζ, τα ωράρια οδηγών, η ασφάλεια οδηγού και η τεχνολογία κινητήρα.

Στην εθνική μεταφορά, ο γηρασμένος στόλος, η ανυπαρξία χρηματοδοτήσεων για αλλαγή στόλου, η απαγόρευση διέλευσης από παράπλευρες οδούς, τα διόδια και το υψηλό λειτουργικό κόστος.

Από την άλλη πλευρά, για να μπορέσουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί οι Έλληνες μεταφορείς οφείλουν να υιοθετήσουν μια πιο σύγχρονη νοοτροπία και κουλτούρα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο