ΑρχικήDRAGSTERΟι τομείς με τις υψηλές, αλλά και τις… μέτριες επιδόσεις του ΟΛΠ

Οι τομείς με τις υψηλές, αλλά και τις… μέτριες επιδόσεις του ΟΛΠ

Μεικτή είναι η εικόνα των επιμέρους δραστηριοτήτων του ΟΛΠ, καθώς άλλοι σημειώνουν ανάπτυξη και άλλοι γνωρίζουν πτώση.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο ΟΛΠ σημείωσε έσοδα 70,6 εκατ. ευρώ, έναντι  63,5 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% (7,1 εκατ.).

H μεταβολή αυτή οφείλεται στην αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (+18,6%), των εσόδων από δεξαμενισμούς (+41,2%) και των εσόδων από την κρουαζιέρα (+14,6%).

Συγκεκριμένα, οι τομείς που παρουσίασαν ανάπτυξη ήταν η ναυπηγοεπισκευή, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα.

Στον αντίποδα, μειωμένα ήταν τα έσοδα από τον προβλήτα Ι και το car terminal.

Σε πτώση car terminal και προβλήτας Ι

Στο πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων κατέγραψε μείωση κατά 11%, ενώ τα έσοδα ανήλθαν στα 7,7 εκατ., έναντι 7,9 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.

Η εν λόγω μείωση, όπως αναφέρουν στελέχη του ΟΛΠ, οφείλεται στη μείωση διακίνησης οχημάτων μεταφόρτωσης (-15.9%), καθώς η διακίνηση οχημάτων εισαγωγής κατέγραψε οριακή αύξηση (+0.8%).

«Η μειωμένη διακίνηση στα οχήματα μεταφόρτωσης είναι απόρροια της επιβράδυνσης πωλήσεων στην Ευρώπη, καθώς και της οικονομικής αστάθειας στην Τουρκία, η οποία είναι μεγάλη παραγωγός και καταναλωτική χώρα», επισημαίνεται.

Αντίστοιχα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ ανήλθε σε 196.669 TEU, καταγράφοντας μείωση 22,4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, με τα έσοδα να μειώνονται στα 11,1 εκατ.

Η εν λόγω μείωση οφείλεται στη μείωση του φορτίου διαμετακόμισης (-28.8%), παρά την κατά 5,6% αύξηση της διακίνησης του εγχώριου (εισαγωγές και εξαγωγές) φορτίου.

Η συνολική μείωση της διακίνησης φορτίου σχετίζεται, τόσο με τον ανταγωνισμό, όσο και με τη μειωμένη δυναμικότητα του τερματικού, λόγω εκτεταμένων έργων συντήρησης της υποδομής.

Σε άνοδο ναυπηγοεπισκευή, ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα

Κατά το α’ εξάμηνο του 2019, οι μέρες χρήσης των δεξαμενών κατέγραψαν αύξηση +15% με τα δεξαμενισθέντα πλοία να αυξάνονται 13%, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

Σημειώνεται ότι η σύγκριση δεν είναι απόλυτα ακριβής, καθώς η δεξαμενή «Πειραιάς ΙΙ» ήταν σε συντήρηση το 2019, ενώ αντίστοιχα, η «Πειραιάς ΙΙΙ» δεν ήταν διαθέσιμη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.

«Σε κάθε περίπτωση όμως η συνολική αύξηση των ημερών απασχόλησης υποδεικνύει ότι οι εντατικές προσπάθειες προσέλκυσης ναυπηγοεπισκευαστικού έργου αποδίδουν και σταδιακά θα θέσουν το Πέραμα και πάλι στη λίστα των

ναυτιλιακών εταιρειών ως αξιόπιστη και ποιοτική επιλογή», αναφέρουν στελέχη του ΟΛΠ, με τα έσοδα του τομέα να φτάνουν τα 6,6 εκατ., έναντι 4,7 εκατ.  

Αντίστοιχα, η διακίνηση επιβατών στο τομέα κρουαζιέρας κατέγραψε αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018, τόσο στους επιβάτες από-επιβίβασης (homeport) (+20.1%), όσο και στους διερχόμενους επιβάτες (+4.9%).

Ως αποτέλεσμα, το συνολικό επιβατικό έργο κρουαζιέρας αυξήθηκε κατά 10,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, από 336.712 σε 372.622 επιβάτες.

«Η ενίσχυση της διακίνησης επιβατών και αφίξεων κρουαζιερόπλοιων είναι αποτέλεσμα της σταδιακής ενίσχυσης κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νησιά σε συνδυασμό με την επιθετική πολιτική προσέλκυσης που εφάρμοσε η εταιρεία τα τελευταία δύο έτη», υπογραμμίζει ο ΟΛΠ, με τα έσοδα του τομέα να φτάνουν τα 4,4 εκατ., έναντι 3,8 πέρσι.

Τέλος, ο αριθμός των συνολικά διακινηθέντων επιβατών στην ακτοπλοΐα σημείωσε άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, της τάξης του 3%, από 6,58 σε 6,78 εκατ. επιβάτες, ενώ αύξηση κατέγραψε και η διακίνηση τροχοφόρων οχημάτων κατά 1,7% από 1,20 εκατ. σε 1,23 εκατ. οχήματα.

Πιο αναλυτικά η αύξηση του επιβατικού έργου προέρχεται από την αύξηση του έργου στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού (+5.3%) και του Αργοσαρωνικού (+5.4%).

Η διακίνηση της πορθμειακής γραμμής Σαλαμίνας (+0.8%) και των άγονων γραμμών (+0.4%) δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή, με τα έσοδα του τομέα να φτάνουν τα 4,8 εκατ., έναντι 4,5 πέρσι.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο