ΑρχικήDRAGSTERΠοιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ

Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ

Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εγχώριες εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ.

Τόσο στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά και των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανέδειξαν τη σημασία ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, αλλά και με τις Βιομηχανικές Περιοχές.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι αναγνωρίζουν ότι για την ενίσχυση του μεριδίου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών χρειάζεται επίσπευση των αναγκαίων έργων, ώστε λιμάνια και βιομηχανίες να αποκτήσουν έναν «σταθερό και αξιόπιστο» συνεργάτη στην μεταφορά προϊόντων: το τρένο.

Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ένα από τα μικρότερα μερίδια στην αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ (μερίδιο μόλις 1,2% στο σύνολο των εμπορευματικών μεταφορών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 17%), σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΟΣΕ στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα, η Ελλάδα εμφανίζεται ως ουραγός στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά την γεωγραφική της θέση.

Τον σχεδιασμό του ΟΣΕ για τις συνδέσεις με του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια και ΒΙΠΕ παρουσίασε, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης (η ομιλία του κ. Κακουλάκη από το 21.00).

Ο σχεδιασμός για την σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ

Με γνώμονα τα ανωτέρω, ο ΟΣΕ έχει υλοποιήσει ή και προγραμματίζει τις ακόλουθες δράσεις για την σύνδεση με λιμάνια:  

-Αναβάθμιση σε μήκος 7 χλμ. της υφιστάμενης σύνδεσης με τον προβλήτα της Θεσσαλονίκης. Ήδη βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης από τη θυγατρική του ΟΣΕ σύνδεση σε δεύτερο προβλήτα.

-Ολοκλήρωση της σύνδεσης μήκους 1,84 χλμ. με τον λιμένα Αλεξανδρούπολης.

-Ολοκλήρωση και λειτουργίας της γραμμής  με τον λιμένα του Ν. Ικονίου στον Πειραιά (17 χλμ. γραμμή χωρίς ισόπεδες διαβάσεις, πλήρως περιφραγμένη). Ολοκληρώθηκε το 2014. Σχεδιάζεται η αναβάθμιση της με ηλεκτροκίνηση.

-Σύνδεση με Λιμένα Πατρών (με την ολοκλήρωση της Νέας Σιδ/κης Γραμμής).

-Σύνδεση με τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας (Λιμένας Φίλιππος) με την υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη ( Γ’ φάση υλοποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ).

-Σύνδεση του Πορθμείου Λιμένα Βόλου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου.

-Σύνδεση με το Λιμένα Ηγουμενίτσας (Μακροπρόθεσμα με την πιθανή υλοποίηση του Δυτικού Άξονα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα).

-Σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας (έργο που ίσως ενταχθεί στην επέκταση της Αττικής Οδού).

-Σύνδεση με Λιμένα Λαυρίου  (έργο που ίσως ενταχθεί στην επέκταση της Αττικής Οδού).

Αντίστοιχα, για τις συνδέσεις με βιομηχανικές περιοχές:

-Ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔι) στο Θριάσιο Πεδίο.

-Ολοκλήρωση των μελετών για τη σύνδεση με τα διυλιστήρια ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγ. Θεοδώρους στην Κόρινθο.

-Ολοκλήρωση των μελετών για τη σύνδεση  με τα ΕΛ.ΠΕ.

-Σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών ΒΙ.ΠΕ. 1 και ΒΙ.ΠΕ 2 Βόλου και λιμένα Βόλου με τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου – Έχουν εκπονηθεί τεχνικές μελέτες Α’ Φάσης και έχει εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων.

-Σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης – Έχουν εκπονηθεί προκαταρκτικές μελέτες και υπάρχει προέγκριση χωροθέτησης.

-Σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών ΒΙ.ΠΕ. Κιλκίς – Έχει συνταχθεί προκαταρκτική μελέτη χάραξης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΣΕ και υπολείπονται η ολοκλήρωση μελετών 1ου σταδίου.

-Έχει εγκριθεί από τον Ο.Σ.Ε. και ανατέθηκε στην ΕΡΓΟΣΕ η κατασκευή δεύτερης γραμμής ηλεκτροκίνησης Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Στο  στάδιο ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα).

Φώτης Φωτεινός 

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο