ΑρχικήDRAGSTERΣτο 23% το ποσοστό των logistics στην Ελλάδα. Οι προοπτικές ανάπτυξης

Στο 23% το ποσοστό των logistics στην Ελλάδα. Οι προοπτικές ανάπτυξης

Στο 23% ανέρχεται το ποσοστό χρήσης των υπηρεσιών logistics στην Ελλάδα, έναντι 49% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης που εκπόνησε η Infobank Hellastat.

Όπως υπογραμμίζεται στη μελέτη, η διείσδυση του κλάδου, σε ορισμένους τομείς της ελληνικής οικονομίας, δεν κρίνεται ακόμα ικανοποιητική, όπως στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου, οι προμήθειες των οποίων είναι – σε μεγάλο βαθμό – κεντρικές, με συνέπεια ο ρόλος των μεταφορέων και 3PL providers να είναι περιορισμένος.

Ταυτόχρονα, δυσχέρειες προκαλεί και η υστέρηση της χώρας σε υποδομές που θα μπορούσαν να στηρίξουν μεγαλύτερη ανάπτυξη (χαμηλή ποιότητα του οδικού δικτύου, προβληματική σύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, παντελής έλλειψη εμπορευματικών κέντρων, διάσπαρτη χωροθέτηση αποθηκών, ανεπαρκείς υποδομές στο σιδηροδρομικό δίκτυο κ.λπ.).

Πάντως, ο κλάδος αναμένεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση ανάπτυξης μεγάλων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, αντί της σημερινής εικόνας των πολυάριθμων και διάσπαρτων μικρών κέντρων αποθήκευσης και διανομής. Η μετάβαση αυτή θα προκύψει από δύο παραμέτρους:

– Δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, στην πρώτη φάση ανάπτυξης του οποίου θα κατασκευαστούν νέοι χώροι αποθηκών 300.000 τ.μ.

– Συνεχής ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία απαιτεί μεγαλύτερη ευελιξία στην αποθήκευση και διανομή, καθώς ο όγκος των προϊόντων που παραδίδεται καθημερινά στους τελικούς καταναλωτές αυξάνεται σημαντικά.

Οι εξελίξεις θα επιταχυνθούν σε περίπτωση ενδεχόμενης έλευσης της κινεζικής Alibaba,στα πλαίσια της επέκτασης της τελευταίας στο εξωτερικό.

Γενικά, πρόκληση για τις εταιρείες του κλάδου αποτελεί η απαίτηση για παράδοση προϊόντων την ίδια ή την επόμενη ημέρα, γεγονός που θα αναδείξει την αποθήκη και τα κέντρα διανομής ως κρίσιμους παράγοντες επιτυχούς λειτουργίας.

Ξέχωρα των ανωτέρω, ευκαιρίες – όπως επισημαίνει η έρευνα – γεννώνται από τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, καθώς και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες θα προσελκύσουν τις επενδύσεις που απαιτούνται, προκειμένου να ενισχυθούν οι εμπορευματικές ροές.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο