Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    INTERNATIONAL

    IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

    23 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

    23 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

    23 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

    23 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

    23 Μαΐου, 2025
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

    23 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    INTERNATIONAL

    IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

    23 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

    23 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

    23 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

    23 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

    23 Μαΐου, 2025
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

    23 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και διαχείριση προορισμών

ffotinos by ffotinos
18 Αυγούστου, 2024
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο τουρισμός είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομικές δραστηριότητες, με σημαντική συμβολή στην οικονομική και κοινωνική πρόοδο πολλών περιοχών του πλανήτη.

Ταυτόχρονα, ωστόσο, η αύξηση των τουριστικών ροών συνοδεύεται και από προκλήσεις όπως τις επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, αλλά και τον κορεσμό που παρατηρείται σε δημοφιλείς προορισμούς, με  επιπτώσεις στην ομαλή λειτουργία τους, προκαλώντας σε ορισμένες περιπτώσεις αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην εμπειρία που αποκομίζουν τελικά οι ταξιδιώτες.

Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, η άμεση οικονομική συμβολή του εισερχόμενου τουρισμού το 2023 ξεπέρασε τα 20 δις. ευρώ, αποφέροντας σημαντικά οφέλη για χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες του κλάδου, για την απασχόληση και τα δημόσια έσοδα.

Η δυναμική αυτή συνεχίζεται και τη χρονιά που διανύουμε, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 16%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Πέρα από τα άμεσα οφέλη στο εισόδημα, την απασχόληση, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, ο τουρισμός δημιουργεί επιπλέον ευκαιρίες ανάπτυξης μίας σειράς άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως η αγροτική παραγωγή, η μεταποίηση, το εμπόριο.

Η τουριστική ανάπτυξη συμβάλλει ταυτόχρονα στην επιτάχυνση της αναβάθμισης των υποδομών, των δημόσιων υπηρεσιών, της διασφάλισης της ενεργειακής επάρκειας στους προορισμούς.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι βεβαίως και το όφελος στον πολιτισμό, με θετική συμβολή στην ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος και την τόνωση της πολιτιστικής δραστηριότητας.

Από την άλλη πλευρά, είναι πρόδηλο ότι η ραγδαία αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας, έχει ως παρεπόμενο την αυξημένη πίεση που υφίστανται ορισμένοι προορισμοί, λόγω της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού επισκεπτών σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Πιέσεις στις υποδομές, στην καθημερινότητα των κατοίκων, στην εύρυθμη λειτουργία των κοινοτήτων.

Δραστηριότητες όπως η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων και ο τουρισμός κρουαζιέρας έχουν μάλιστα εντείνει τα ζητήματα που εγείρονται για τις τοπικές κοινωνίες. Απαιτείται λοιπόν επανασχεδιασμός, προκειμένου να προσαρμοστούν οι δραστηριότητες αυτές στο μέτρο της χώρας, των τοπικών κοινοτήτων και των υποδομών των προορισμών μας.

Η βούληση της κυβέρνησης να τεθούν πρόσθετοι κανόνες λειτουργίας είναι δεδομένη, προκειμένου να υπάρχει επιπλέον και αντιστοίχιση του οικονομικού οφέλους που προκύπτει για τις τοπικές οικονομίες, το οποίο σήμερα είναι δυσανάλογο σε σχέση με την επιβάρυνση.

Είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, στο οποίο θα πρέπει να επιτύχουμε την ισορροπία μεταξύ του θετικού αποτυπώματος του τουρισμού, και της προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, της ταυτότητας των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της ομαλής λειτουργίας των κοινοτήτων μας.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε το υπουργείο Τουρισμού είχαμε εντοπίσει προβλήματα και πιέσεις από την αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας. Αναγνωρίσαμε ότι ολοκληρώθηκε πλέον ένας κύκλος ανάπτυξης, που άνοιξε πριν μία δεκαετία, ανέδειξε την Ελλάδα σε έναν από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως, και ασφαλώς στήριξε την ελληνική κοινωνία και την οικονομία σε μία δύσκολη συγκυρία.

Για αυτό και ορίσαμε εξαρχής συγκεκριμένους στρατηγικούς άξονες πολιτικής που ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο τουριστικής ανάπτυξης στη χώρα μας, με  όραμα και κεντρικό στόχο τη βιωσιμότητα των προορισμών και του τουριστικού προϊόντος.

 

Η δυναμική συνεχίζεται και τη χρονιά που διανύουμε, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 16%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023

 

Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε σήμερα πολιτικές και δράσεις για το παρόν, και ιδίως για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, με γνώμονες τον κανόνα του μέτρου και της ισορροπίας, τη μέριμνα για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και τον σεβασμό στον άνθρωπο και στις τοπικές κοινωνίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι στρατηγική επιλογή μας η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στη διαχείριση της τουριστικής δραστηριότητας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται δίκαια και ανταποδοτικά.

Με στόχο λοιπόν την εφαρμογή ενός νέου προτύπου διακυβέρνησης σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των προορισμών βελτιώσαμε, με τον πρόσφατο νόμο 5121/2024, το θεσμικό πλαίσιο και αξιοποιούμε πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), παρέχοντας κίνητρα για τη σύσταση και λειτουργία Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών ανά την επικράτεια.

Ακόμη, για την πληρέστερη και συστηματοποιημένη συλλογή δεδομένων και ροή πληροφοριών για την τουριστική δραστηριότητα, συστήσαμε και ενεργοποιούμε σύγχρονα εργαλεία για την εκπόνηση και παρακολούθηση της υλοποίησης της στρατηγικής μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως το Εθνικό Παρατηρητήριο για τη Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξης και το Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο τουρισμό στη Μεσόγειο.

Ζητούμενο είναι ταυτόχρονα η κατά το δυνατόν πιο ισόρροπη κατανομή και διάχυση των τουριστικών ροών στο χώρο και το χρόνο, ώστε να αμβλυνθεί και η πίεση που μπορεί να υφίστανται οι υποδομές και οι τοπικές κοινωνίες, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές και σε συγκεκριμένους προορισμούς.

Αξιοποιώντας τους πόρους του ΤΑΑ, προωθούμε την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο χειμερινός και ορεινός τουρισμός, ο θαλάσσιος και ο καταδυτικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο αγροτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός, με στόχο τη χωρική και χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας, την ανάδειξη λιγότερων γνωστών προορισμών, και των ξεχωριστών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η χώρα μας.

Τέλος, καθοριστικό ρόλο για τη προώθηση της βιωσιμότητας των προορισμών και του τουριστικού προϊόντος, θα έχουν ασφαλώς και οι κατευθύνσεις που έρχεται να δώσει το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, για το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2024 η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Ένα πλαίσιο που θέτει κανόνες για την χρήση της γης στην τουριστική δραστηριότητα, και προσδιορίζει τις βασικές αρχές, κανόνες και προτεραιότητες, για το πως και που πρέπει να αναπτυχθεί ο τουρισμός στην χώρα μας.

Με τις πολιτικές και δράσεις που υλοποιούμε, και με την αξιοποίηση των νέων εργαλείων, στοχεύουμε τελικά στην ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού και προβλέπουμε σε μακροπρόθεσμα οφέλη, για όλη τη χώρα, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας.

Βεβαίως, ο τουρισμός είναι ένας ένας δυναμικός τομέας που δεν σταματά να εξελίσσεται, και με αυτό ως δεδομένο προσαρμόζουμε διαρκώς την πολιτική μας.

Η αποτελεσματική αντιμετώπισή των προκλήσεων που θέτει η αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας με κανόνες και σύστημα ελέγχων, είναι μία σύγχρονη αναγκαιότητα, και σε αυτή την κατεύθυνση είναι προσανατολισμένη η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό.


Όλγα Κεφαλογιάννη,

Υπουργός Τουρισμού, 

αναδημοσίευση από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο 

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΤΟΥΡΙΣΤΕΣΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

22 Μαΐου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σχόλια και παρατηρήσεις από τον ΣΕΤΕ σχετικά με τον νέο Αναπτυξιακό

8 Μαΐου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Εξετάζεται η αύξηση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων των ΗΑΕ με ελληνικούς προορισμούς

2 Μαΐου, 2025
MMM

“Έξυπνες” και άμεσα προσβάσιμες λύσεις μετακίνησης από FREENOW και We Serve

29 Απριλίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Αύξηση 3,9% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του έτους

23 Απριλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ στον τομέα της κρουαζιέρας

7 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Νέοι ορίζοντες για τους Βρετανικούς Σιδηροδρόμους

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

To βιογραφικό του νέου υποδιοικητή της ΥΠΑ, Αλέξανδρου Καρύδη

21 Μαΐου, 2025

Νέος πρόεδρος στην Ελληνικό Μετρό ο Χρήστος Καραδήμας. Το βιογραφικό του

21 Μαΐου, 2025

Η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε 44 μόνιμες προσλήψεις εκδοτών και σταθμαρχών. Άνοιξαν οι αιτήσεις

19 Μαΐου, 2025

Παρουσιάζεται την Τετάρτη 21/5 στη Βουλή ο νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό, Χρήστος Καραδήμας

20 Μαΐου, 2025

Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

17 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Εφαρμογή «Σινικών Τειχών» για ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού

0

Η κατάθλιψη σε οδηγούς άνω των 65 ετών αυξάνει τα ποσοστά ατυχημάτων, σύμφωνα με έρευνα

0

Σε ποιες χώρες θα αναπτυχθεί ραγδαία το ηλεκτρονικό εμπόριο; Οι εκτιμήσεις της DHL eCommerce

0

Οι έξι κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των φορτηγών

0

Δημιουργία υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Μαδρίτης και Λισαβόνας

0

IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

23 Μαΐου, 2025

Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

23 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

23 Μαΐου, 2025

Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

23 Μαΐου, 2025

Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

23 Μαΐου, 2025

Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

23 Μαΐου, 2025
³P

Εμπλουτίζεται το Σιδηροδρομικό Μουσείο του ΟΣΕ

23 Μαΐου, 2025

Ο ΟΣΕΘ στο Δίκτυο φορέων POLIS, συμμετέχει στις διαβουλεύσεις των Δημόσιων Μεταφορών της ΕΕ

23 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr