Σάββατο, 8 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

    7 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

    7 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

    7 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

    7 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η εξέλιξη των Μεταφορών συνυφασμένη με τη συμμετοχή της Ελλάδας στο παγκόσμιο εμπορικό «γίγνεσθαι»

ffotinos by ffotinos
17 Σεπτεμβρίου, 2018
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Είναι πλέον εμφανές πως οι Μεταφορές πρέπει να προσλάβουν δεσπόζουσα θέση για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη της Ελλάδας, ιδιαίτερα μετά από μία μακρά περίοδο ύφεσης και οπισθοδρόμησης.

Κι αυτό γιατί, κατά τη γνώμη μου, μπορούν να προσφέρουν αξιόπιστες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, οι οποίες θα στηρίζουν τις Εφοδιαστικές Αλυσίδες Εμπορευμάτων, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη συνολική ανταγωνιστικότητα των προϊόντων των επιχειρήσεων, τόσο στον εθνικό, όσο και στον διεθνή οικονομικό στίβο.

Ιστορικά, άλλωστε, η εξέλιξη των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής ήταν και είναι συνυφασμένη με τη συμμετοχή της Ελλάδας στο παγκόσμιο εμπορικό «γίγνεσθαι».

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, στην Ελλάδα, οι Οδικές Μεταφορές αποτελούν κλάδο ζωτικής σημασίας για την οικονομία και αντιπροσωπεύουν, σε εθνικό επίπεδο, το 7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος και το 7% των θέσεων απασχόλησης.

Με το κόστος, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών τους, επηρεάζουν όλους τους κλάδους της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής, καθώς επίσης και τις εξαγωγές.

Μία σύγχρονη εμπορική επιχείρηση καρπώνεται πολλά οφέλη από μία αξιόπιστη διαμεταφορά όπως, για παράδειγμα, είναι η ελαχιστοποίηση του κόστους παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων, η βέλτιστη χρήση κρίσιμων παραγωγικών πόρων, η μείωση των αποθεμάτων, η ακριβέστερη πρόβλεψη της ζήτησης, η σμίκρυνση των χρόνων παράδοσης, καθώς επίσης και η δυνατότητα επικοινωνίας ακριβούς ημερομηνίας παράδοσης, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, η ανάπτυξη της εξωστρέφειας με νέες συνεργασίες.

Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνει την μακροπρόθεσμη κερδοφορία και εδραιώνεται στην διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.

Και σε αυτό τον κλάδο, όμως, υπάρχουν προβλήματα που υπονομεύουν συστηματικά την ανάπτυξη.

Σαφώς, υπήρξαν και θετικά βήματα, όπως η απελευθέρωση των Μεταφορών και η δημιουργία νέου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Παραμένει, ωστόσο, σε μεγάλο βαθμό η απουσία ικανών υποδομών για συνδυασμένες Μεταφορές.

 

Αν θέλουμε να αναπτυχθεί η ελληνική οικονομία, πρέπει να κρατήσουμε ζωντανή τη Μεταφορά για να τη στηρίξει.

 

Εξακολουθεί να απουσιάζει ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός με ειδική πρόβλεψη για την ανάπτυξη κέντρων Logistics.

Εξακολουθούν να ισχύουν οι περιορισμοί στους όρους κάλυψης και δόμησης, καθώς και η έλλειψη συγκεκριμένων κινήτρων για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Τα βήματα προόδου που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια σαφώς αναγνωρίζονται. Ωστόσο, δεν είναι αρκετά για μία χώρα με τη γεωγραφική θέση, με τις δυνατότητες, αλλά και τις αναπτυξιακές ανάγκες της Ελλάδας.

Για παράδειγμα, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή καλούνται να αξιοποιήσουν τη στρατηγική γεωγραφική τους θέση, εξαιτίας της οποίας επί αιώνες αποτέλεσαν εμπορικό, οικονομικό και πολιτισμικό σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης, πλεονέκτημα, ωστόσο, το οποίο την τελευταία 50ετία και δη τα τελευταία 20 χρόνια απώλεσαν για διάφορους λόγους, ένας εκ των οποίων είναι ακριβώς η υστέρηση σε βασικές υποδομές, σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.

Τα μεγάλα στοιχήματα, λοιπόν, είναι μπροστά: Τα σημαντικά έργα στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων (Logistics), σε συνδυασμό με τα μεγαλεπήβολα project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της παραποτάμιας σύνδεσης με την κεντρική Ευρώπη μέσω του Δούναβη, δεν αναβαθμίζουν απλώς τη γεωοικονομική θέση της Β. Ελλάδας, αλλά την αναδεικνύουν σε εμπορικό-διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε νευραλγικό κόμβο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία και την Ευρώπη και το αντίστροφο.

Την ίδια ώρα, ο αγωγός φυσικού αερίου TAP, αλλά και τα άλλα σχέδια με επίκεντρο τη Β. Ελλάδα, με αιχμή τον διασυνδετήριο ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, την καθιστούν ενεργειακό κέντρο της Βαλκανικής.

Β. Κορκίδης,

Πρόεδρος ΕΣΕΕ & ΕΒΕΠ

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:LOGISTICSΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣΕΒΕΠΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΣΕΕΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

7 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Ο ευρωπαϊκός διάδρομος BBA και η (τεράστια) σημασία του για την Ελλάδα

7 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Στα 9,5 δισ. ευρώ η αξία της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, πως θα γίνει εμπορευματικός κόμβος

6 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Νέοι αποθηκευτικοί χώροι 3.500 τ.μ. στο Bacău για την Raben Ρουμανίας

4 Νοεμβρίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι προτεραιότητες και τα κενά στο πρόγραμμα εργασιών της ΕΕ για το 2026

3 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ο ρόλος των Συγκοινωνιολόγων πιο επίκαιρος από ποτέ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

H AEGEAN έλαβε το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων σε Πορτ Λουί (Μαυρίκιος) και Βικτώρια (Σεϋχέλλες) για το 2026

5 Νοεμβρίου, 2025

Ο Γιώργος Καλλιμασιάς νέος διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας από την 1η Φεβρουαρίου 2026

3 Νοεμβρίου, 2025

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

2 Νοεμβρίου, 2025

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

4 Νοεμβρίου, 2025

Ανεστάλη η απεργία του ΣΑΤΑ, κανονικά η λειτουργία των ταξί στις 6 Νοεμβρίου

5 Νοεμβρίου, 2025

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025

Τα 46 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Ρόδο, Χανιά και Ιεράπετρα στις 3/11

2 Νοεμβρίου, 2025

Ο ευρωπαϊκός διάδρομος BBA και η (τεράστια) σημασία του για την Ελλάδα

7 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Προσλήφθηκαν 80, ακολουθούν άλλοι 17 και ακόμη 72 το 2026

1

Αποζημίωση 12,12 εκατ. στη Νέα Οδό για τη μη λειτουργία διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Αγ. Στέφανο και Χαλκίδα

1

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

7 Νοεμβρίου, 2025

Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

7 Νοεμβρίου, 2025

Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

7 Νοεμβρίου, 2025

Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

7 Νοεμβρίου, 2025

Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

7 Νοεμβρίου, 2025

Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Νοεμβρίου, 2025

Επίκαιρη ερώτηση Ν. Αριστεράς για την ΕΜΥ και την αεροναυτιλιακή ασφάλεια

7 Νοεμβρίου, 2025

Κ. Κυρανάκης: Η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή (video)

7 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.