Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Με 2 πτήσεις εβδομαδιαίως θα συνδέει Αθήνα – Ανκόνα, το καλοκαίρι του 2024, η Volotea

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση συνεργασίας ΥΠΑ με τη Δ/νση Πολιτικο-Στρατιωτικής Συνεργασίας του Eurocontrol

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επικαιροποιήθηκε ο κατάλογος εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης μεγάλων πλοίων με σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Η απεργία στα ταξί συνεχίζεται και την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Star Alliance κορυφαία αεροπορική συμμαχία στα World Travel Awards 2023

    6 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Με 2 πτήσεις εβδομαδιαίως θα συνδέει Αθήνα – Ανκόνα, το καλοκαίρι του 2024, η Volotea

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση συνεργασίας ΥΠΑ με τη Δ/νση Πολιτικο-Στρατιωτικής Συνεργασίας του Eurocontrol

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επικαιροποιήθηκε ο κατάλογος εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης μεγάλων πλοίων με σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Η απεργία στα ταξί συνεχίζεται και την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Star Alliance κορυφαία αεροπορική συμμαχία στα World Travel Awards 2023

    6 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα αυξήσει 10% το ΑΕΠ της Κεν. Μακεδονίας

vvegiazi by vvegiazi
9 Σεπτεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την τοπική επιχειρηματικότητα της Βορείου Ελλάδος είναι η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Και αυτό, γιατί η ανάδειξη και καταξίωση της πόλης ως κέντρο εμπορευματικών μεταφορών θα έχει ως άμεση συνέπεια την αύξηση της παραγωγής και των εξαγωγών.

Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων υλών και προϊόντων που πωλούνται στην Ευρώπη προέρχονται κυρίως από την Άπω και Μέση Ανατολή. Η Θεσσαλονίκη γινόμενη και πάλι γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, θα μπορέσει να ενισχύσει σημαντικά το εμπόριο και την ελαφριά βιομηχανία στην περιοχή, η οποία θα έχει κατά βάση εξαγωγικό χαρακτήρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, μόνο από την υλοποίηση της παραχώρησης του ΟΛΘ σε ιδιώτη, προσδοκάται αύξηση του ΑΕΠ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κοντά στο 10%, σύμφωνα με εκτιμήσεις μας.

Είναι κρίσιμο να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, βάσει χρονοδιαγράμματος, καθώς και η δέσμευση των υποψήφιων επενδυτών σε ένα απολύτως απαραίτητο ύψος επενδύσεων, που θα διασφαλίζει την επέκταση του 6ου προβλήτα, λαμβάνοντας υπόψη τη βραχυπρόθεσμη, αλλά και τη μεσοπρόθεσμη συγκυρία.

Κι ενώ η βελτίωση των υποδομών σε όλους τους κλάδους των μεταφορών (χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές) αποτελεί προϋπόθεση για το άλμα προς την ανάπτυξη, το ήδη μεγάλο πρόβλημα του Brain Drain διογκώνεται. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις, η οικονομία και η παραγωγή πλούτου στηρίζονται στο ανθρώπινο δυναμικό.

Το εξειδικευμένο και άριστα εκπαιδευμένο επιστημονικό ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα αφθονεί, όπως και τα αξιόλογα ερευνητικά ιδρύματα. Πρέπει να προσπαθήσουμε σαν κοινωνία να κρατήσουμε τα ταλέντα μας στη χώρα. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους.

Ο πρώτος έχει να κάνει με την ενθάρρυνση νέων επιστημόνων, ώστε να δημιουργήσουν νεοφυείς επιχειρήσεις, στηριζόμενοι σε πρωτότυπες ιδέες τους. Γίνεται σημαντική προσπάθεια σε αυτό τον τομέα, τουλάχιστον στην ενθάρρυνση στα αρχικά στάδια. Οι προσπάθειες αυτές ωστόσο δεν ευοδώνονται, διότι λείπει το χρηματοδοτικό πλαίσιο που θα βοηθήσει τις εταιρίες να περάσουν στα επόμενα στάδια.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να δοθούν τα κίνητρα, ώστε να προσελκύσουμε στην περιοχή μας ερευνητικά κέντρα ξένων οργανισμών και εταιριών. Δυστυχώς, ακόμα και αυτό σήμερα δεν συμβαίνει, παρόλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αφθονίας ανθρώπινου δυναμικού και της πολύ όμορφης χώρας που έχουμε και την καθιστούν ελκυστικό τόπο για εργασία επιστημόνων.

Ένας βασικός λόγος που γίνεται αυτό είναι το υψηλότατο μη μισθολογικό κόστος για τους εργαζόμενους. Στελέχη τέτοιων ερευνητικών εργαστηρίων, δεν πρόκειται να έρθουν στην Ελλάδα, όταν θα είναι υποχρεωμένα να πληρώνουν περισσότερο από το 70% του εισοδήματός τους σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Κυριάκος Λουφάκης,

πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΟΛΘΣΕΒΕ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση του βουλευτή της ΝΔ Στ. Σιμόπουλου με τον πρόεδρο του ΟΛΘ Αθ. Λιάγκο

27 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εξελίξεις στο επενδυτικό πλάνο του ΟΛΘ στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης

22 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σημαντική στιγμή για τον ΟΛΘ: Εγκαινιάστηκε ο νέος σταθμός κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος». Οι δηλώσεις

16 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Δεν δημιουργεί καθυστέρηση η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον προβλήτα 6», υποστηρίζει ο ΟΛΘ

15 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του προβλήτα 6 προχωρά ο ΟΛΘ

13 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ερώτηση Χάρη Μαμουλάκη: Πότε θα ολοκληρωθεί η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ;

13 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Νέος κύκλος συγκέντρωσης στους liners. Τα μερίδια αγοράς και οι προκλήσεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Θα κυκλοφορούν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου τα ταξί της Αττικής. 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2023

ΑΣΕΠ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τις 141 θέσεις στην ΥΠΑ

1 Δεκεμβρίου, 2023

Τροπολογία για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής επιβατικών μεταφορών στην περιοχή αρμοδιότητας ΟΑΣΑ

6 Δεκεμβρίου, 2023

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών για την τροποποίηση των υπερωριών του προσωπικού της ΥΠΑ

2 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

7 Δεκεμβρίου, 2023

Με 2 πτήσεις εβδομαδιαίως θα συνδέει Αθήνα – Ανκόνα, το καλοκαίρι του 2024, η Volotea

7 Δεκεμβρίου, 2023

Συνάντηση συνεργασίας ΥΠΑ με τη Δ/νση Πολιτικο-Στρατιωτικής Συνεργασίας του Eurocontrol

7 Δεκεμβρίου, 2023

Επικαιροποιήθηκε ο κατάλογος εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης μεγάλων πλοίων με σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ

6 Δεκεμβρίου, 2023

Η απεργία στα ταξί συνεχίζεται και την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου

6 Δεκεμβρίου, 2023

Η Star Alliance κορυφαία αεροπορική συμμαχία στα World Travel Awards 2023

6 Δεκεμβρίου, 2023

Η Suzuki παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο SWIFT

6 Δεκεμβρίου, 2023

Οι νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί). Αναλυτικός πίνακας

6 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ