Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μονόδρομος η εξωτερίκευση του προβλήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων logistics

ffotinos by ffotinos
4 Φεβρουαρίου, 2019
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η αδειοδότηση των επιχειρήσεων Logistics για την εξυπηρέτηση εμπορευμάτων τρίτων αποτελεί χρόνιο ζήτημα για τον κλάδο. Από τις 3 δραστηριότητες της εφοδιαστικής, μόνο οι μεταφορείς έχουν νόμο που διέπει το επάγγελμά τους.

Ενταγμένοι σε ειδικό πλαίσιο, τους δίνεται η δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν παράλληλα και στις άλλες δύο δραστηριότητες της εφοδιαστικής, τη διαμεταφορά και την αποθήκευση. Οι τελευταίες δεν αδειοδοτούνται ως επάγγελμα και ταυτότητά τους αποτελεί η έναρξη στην εφορία και η άδεια εγκατάστασης.

Με ορθά δεδομένη την απουσία αδειοδότησης επαγγέλματος, η αναγκαιότητα ύπαρξης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας αποτελεί μονόδρομο επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.

Τα πρόσφατα αδειοδοτικά εργαλεία δε διαφοροποίησαν την υπέρτερη νομοθεσία περί χρήσεων γης, διατηρώντας τα ίδια αδειοδοτικά προβλήματα που είχε το ΠΔ79/2004 με τον Ν.4302/2014.

Αποτελεί δε έκπληξη όταν κατά την άποψη της κεντρικής διοίκησης, το πλαίσιο λειτουργεί ικανοποιητικά, ενώ δεν έχει εκδοθεί ούτε μία άδεια λειτουργίας για Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής στην Αττική που να αφορά εμπορεύματα τρίτων.

Δημιουργεί απορίες πώς θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ επιχειρήσεις που δεν θα είναι αδειοδοτημένες, ενώ πασχίζουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης να εξασφαλίσουν πόρους που να ενισχύουν το outsourcing.

Αποτελεί παράδοξο πώς θα αναδειχθεί η Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο, όταν ακόμα η αδειοδοτική και χωροταξική νομοθεσία έχει ως ανελαστική βάση την αδειοδότηση χονδρεμπορικών και εμπορικών επιχειρήσεων.

Παρ’ όλα αυτά το ίδιο το κράτος παραδέχεται την αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και προκειμένου να μη σταματήσει την επιχειρηματική δραστηριότητα, λειτουργεί ευέλικτα κατά την έναρξη δραστηριότητας στην εφορία, αδιαφορώντας για τις άδειες λειτουργίας που θεωρητικά έπονται.

Αναφορικά με την περιοχή του Ελαιώνα, η περιοχή διατηρεί τον χαρακτήρα της και επισημαίνεται ο κίνδυνος ερημοποίησης της περιοχής απουσία της διαμεταφοράς (πρακτόρευσης). Στο Ρυθμιστικό Αθηνών χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη θέση σε σχέση με τις υπάρχουσες συγκοινωνιακές υποδομές, σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια στην Αττική κατάλληλων εκτάσεων για την επιχειρηματικότητα.

Προτείνεται η πρόβλεψη της δημιουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων για τις τριτογενείς δραστηριότητες, στα οποία περιλαμβάνονται και επιχειρηματικά πάρκα ειδικού τύπου. Σε περίπτωση που συγκεκριμένες χωρικές ενότητες του Ελαιώνα έχουν τον χαρακτήρα Άτυπων Βιομηχανικών Συγκεντρώσεων, τα Επιχειρηματικά Πάρκα έχουν τη μορφή των Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης.

Η περιοχή και οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις του χώρου έχουν αποκτήσει πια ταυτότητα, με την αναγνώριση του χώρου στην επιχειρηματικότητα ως ένας άτυπος υποδοχέας που λειτουργεί από το 1970. Δεν είναι τυχαίο, ότι όσες επιχειρηματικές προσπάθειες μεταστέγασης έγιναν στο παρελθόν προς την κατεύθυνση εξεύρεσης μεγάλων ικανοποιητικών εκτάσεων, οι οποίες πάλι δεν ήταν αδειοδοτικά κατάλληλες, απέτυχαν επιχειρηματικά, καθώς δεν δημιουργήθηκε ποτέ η κρίσιμη μάζα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων που θα επιβάλει τη νομιμότητα.

Επικρατούσε βέβαια και η τάση δημιουργίας μεγάλων αποθηκών χωρίς να εξετάζεται η ιδιαιτερότητα της βραχείας εναπόθεσης που επικρατεί στις διαμεταφορικές (πρακτορεία).

Στις εποχές επάρκειας χώρων εντός Αττικής, η ΠΕΕΔ είχε προτείνει πρώτα απορρόφηση των υπηρεσιών εφοδιαστικής από περιοχές που εξυγιαίνονται, να ακολουθήσουν όσες δεν είναι αδειοδοτημένες, αλλά δεν προέρχονται από εξυγίανση, και στο τέλος αυτές που έχουν αδειοδοτηθεί πριν από την ολοκλήρωση του νομοσχεδίου και θέλουν φυσικά να μετεγκατασταθούν.

Με τις προϋποθέσεις αυτές, θα μπορούσαν να ορισθούν εναλλακτικές μορφές ανάπτυξης των υπηρεσιών εφοδιαστικής, υπό τον όρο ότι η λεγόμενη «πιάτσα», δηλαδή η περιοχή υψηλής μεταφορικής ζήτησης, θα είναι μία.

Σήμερα, η αναγκαιότητα διατήρησης πια στον συγκεκριμένο χώρο κρίνεται από πολλές πλευρές αναγκαία. Υπάρχει διαρκής πρόβλεψη από το γενικό χωροταξικό σχέδιο και το Ρυθμιστικό Αθηνών.

Η αγορά λειτουργεί μέσω του συγκεκριμένου χώρου, διατηρείται η εγγύτητα από το λιμάνι, την κεντρική λαχαναγορά Αθηνών, τις εθνικές οδούς, τον Ασπρόπυργο, τον σιδηρόδρομο, το αεροδρόμιο και λειτουργεί εδώ και 40 χρόνια ως πρόδρομο Αστικό Κέντρο Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ) που προδιαγράφει ο Ν.4302/2014 υποστηρίζοντας και το κέντρο της πρωτεύουσας.

Υπάρχουν όμως και επιχειρήματα που αφορούν καθαρά την περιοχή, όπως η ερημοποίηση που ενδεχομένως θα δημιουργηθεί και θα αναθρέψει ενδεικτικά τη δημιουργία υπαίθριων αγορών εντός του αστικού ιστού, ανακαταλήψεις χώρων από Ρομά κ.λπ.

Όμοια και στην υπόλοιπη Αττική, οι επιχειρήσεις που λειτουργούν για τη διαχείριση εμπορευμάτων τρίτων δεν είναι αδειοδοτημένες για τη λειτουργία τους κι αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα θα συνεχίσουν να λειτουργούν υπό ανοχή. Κρίσιμο σημείο αποτελεί ο συναγωνισμός που θα δημιουργηθεί με το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, που ως μόνο νόμιμα αδειοδοτημένο θα πρέπει να ανταγωνιστεί όλες τις λοιπές μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Μεγάλου όγκου αποθηκεύσεις σε εμπορευμάτων τρίτων θα αποτελέσουν «μήλον της Έριδος» για την επόμενη μέρα, με τις καταγγελίες να ανταλλάσσονται μεταξύ των μεγάλων αποθηκευτών Logistics 3PL.

Κλείνοντας, όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου, μεγάλες 3PL, μεταφορείς, διαμεταφορείς πρέπει να αντιληφθούν ότι αν δεν εξωτερικεύσουν το πρόβλημα της αδυναμίας αδειοδότησης των εγκαταστάσεων που λειτουργούν, αν δεν αναδείξουν το πρόβλημα, δεν θα επιλυθεί ποτέ.

Θα βρεθούν αντιμέτωποι με όρους νομιμότητας που ενώ σήμερα υποστηρίζουν ότι διαθέτουν, αύριο θα αποτελέσουν αφορμή για την επισημοποίηση της παράνομης λειτουργίας τους.

Ιωάννης Σιαμάς, 

πρώην πρόεδρος της ΠΕΕΔ, αναδημοσίευση από την “Ναυτεμπορική”

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:LOGISTICSΔΙΑΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΛΑΙΩΝΑΣΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΑΜΑΣΠΕΕΔ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Οι εμπορευματικές μεταφορές πυλώνας για την ανάπτυξη της οικονομίας. Τι είπαν ΤΑΙΠΕΔ, ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, DB SCHENKER, REDEPLAN και Truck & Cargo Insurance

20 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Live stream για τις εμπορευματικές μεταφορές (13.00 – 14.00): Δ. Πάτσιος (ΣΕΑΑ), Ν. Αργυρίδης (ΣΥΝΔΔΕ&L) και Δ. Κατσώχης (ΕΕΣΥΜ)

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Κωνσταντίνος Μπήτρος, Streem Global: Eξετάζουμε εξαγορές στο εξωτερικό

19 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΠΕΕΔ: Υποστηρικτής του ITC 2023 – 6oυ Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

15 Σεπτεμβρίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας

12 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Ανταγωνιστική, αλλά με υψηλά επίπεδα κατακερματισμού, η ελληνική αγορά 3PL, σύμφωνα με την KPMG

7 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

H ακτοπλοΐα κινδυνεύει να χάσει πάνω από το 50% της λειτουργικής κερδοφορίας της

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

23 Σεπτεμβρίου, 2023
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ