Κυριακή, 11 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

    11 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

    10 Ιουνίου, 2023
    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

    11 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

    10 Ιουνίου, 2023
    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Πολύπλοκο παζλ το τρένο της Εγνατίας

ffotinos by ffotinos
17 Ιουλίου, 2017
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το φιλόδοξο σχέδιο της μελέτης και κατασκευής του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού εγχειρήματος της Ευρώπης, της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που επανέρχεται στη δημόσια συζήτηση εδώ και περίπου έναν αιώνα, θέλει να βάλει στη γραμμή της εκκίνησης η κυβέρνηση.

Το υψηλό κόστος, που ανέρχεται στα 10 δισ. ευρώ, δεν αφήνει περιθώριο για χρηματοδότηση με εθνικούς πόρους, ενώ προσγειώνει και τον σχεδιασμό σε υλοποίηση «βήμα-βήμα» με ποικιλία στις χρηματοδοτικές πηγές.

Η σιδηροδρομική ένωση Αλεξανδρούπολης – Ηγουμενίτσας, δηλαδή μια Εγνατία σε «ράγες», θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο δίκτυο για τα logistics, καθώς θα περνά από 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και τουλάχιστον 4 εμπορευματικά κέντρα.

Σχεδιασμός που ανταποκρίνεται στη στρατηγική των συνδυασμένων μεταφορών, η οποία βρίσκεται διεθνώς στην πρώτη γραμμή. Για να υλοποιηθεί όμως απαιτούνται υποδομές, τις οποίες η χώρα καλείται να αναπτύξει μέσα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία.

Στα σκαριά η Παράκαμψη Βοσπόρου

Ενα σημαντικό πρώτο βήμα αναμένεται να γίνει εντός Ιουλίου με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας ανάμεσα σε Ελλάδα – Βουλγαρία, το οποίο σχεδόν οριστικοποιήθηκε στη συνάντηση των υπουργών των δύο χωρών, την Πέμπτη, στη Θεσσαλονίκη.

Αφορά τον σιδηροδρομικό διάδρομο Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνας – Ρούσεφ, την επονομαζόμενη Παράκαμψη Βοσπόρου, ως διασυνοριακό έργο με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και ιδιωτικά κεφάλαια.

Το MoU προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τη συγκρότηση μιας task force, η οποία θα κάνει τον σχεδιασμό για την ίδρυση της διακρατικής εταιρείας που θα αναλάβει και την υλοποίηση.

Θα ακολουθήσει ο νομοτεχνικός έλεγχος, καθώς απαιτείται και η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Διαδικασία που αναμένεται να απαιτήσει εξάμηνο. Εφόσον όλα προχωρήσουν ομαλά, το πρότζεκτ μπορεί να μπει σε φάση υλοποίησης στις αρχές του 2018.

Στον ελληνικό βραχίονα του σχεδίου έχουν ενταχθεί τρία logistics centers σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, ενώ δεν περιλαμβάνεται αναβάθμιση λιμένων.

Πιο ώριμος ο ανατολικός άξονας

Η πλήρης ανάπτυξη όμως της Σιδηροδρομικής Εγνατίας παραμένει ένα έργο πολλών ταχυτήτων, με μακρύ ορίζοντα ολοκλήρωσης που φτάνει ακόμη και ως το 2050.

Για ένα εθνικό έργο που θα δώσει τεράστιες δυνατότητες στη Δυτική Μακεδονία έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο του συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην πόλη της Κοζάνης.

Μόνο που η ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας στην περιοχή είναι ένα έργο που παραπέμπει στο μέλλον, καθώς δεν είναι μελετητικά ώριμο.

Μια ρεαλιστική λοιπόν προσέγγιση για την ενεργοποίηση του πρότζεκτ είναι ο εκσυγχρονισμός βάσει διεθνών προτύπων του ανατολικού άξονα, Αλεξανδρούπολη – Κοζάνη, ο οποίος και συνδέει τις τέσσερις πύλες εξόδου της χώρας.

Πρόκειται ουσιαστικά για το βασικό τμήμα στο οποίο καταλήγουν τέσσερις συνδέσεις, μία που έρχεται από την Αλβανία μέσω Κρυσταλλοπηγής, μία από τα Σκόπια μέσω Ειδομένης και οι δύο από τη Βουλγαρία μέσω Προμαχώνα και Ορμένιου.

Το πιο ώριμο κομμάτι είναι το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ η ανακαίνιση της επιδομής, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ έχει αναθέσει τη διερεύνηση σεναρίων εκσυγχρονισμού και της αξιολόγησης προοπτικών βιωσιμότητας και χρηματοδότησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Με κόστος 160 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στις προτάσεις του Πακέτου Γιούνκερ το έργο εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης στην υπάρχουσα μονή γραμμή, μήκους 192 χλμ., στο οποίο περιλαμβάνεται και ανύψωση της γραμμής σε τμήμα 9 χλμ. Παράλληλα, προωθείται η διαδικασία περιβαλλοντικών εγκρίσεων.

Τρεις ώρες πιο κοντά Θεσσαλονίκη – Ξάνθη

Σε αξιοσημείωτη εξοικονόμηση χρόνου, που θα φτάνει ακόμη και τις τρεις ώρες – παράγοντας σημαντικός για τις εμπορευματικές μεταφορές -, θα οδηγήσει η νέα μεσογειακή χάραξη του τμήματος Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη.

Η εκπόνηση των μελετών για την κατασκευή του τμήματος Τοξότες Ξάνθης – Νέα Καρβάλη και σύνδεση με τον εμπορικό λιμένα Καβάλας έχει ενταχθεί στο τρέχον ΕΣΠΑ.

Επίσης, για το κομμάτι Αμφίπολη – Τοξότες Ξάνθης έχουν ολοκληρωθεί οι αρχικές μελέτες και η περιβαλλοντική αδειοδότηση και βρίσκεται στη δεύτερη φάση μελετών.

Η νέα χάραξη του άξονα θα μειώσει την απόσταση κατά 130 χλμ. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ οι οριστικές μελέτες δεν αναμένονται πριν από το 2019. Σύμφωνα με το πλάνο που είχε κατατεθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στο Πακέτο Γιούνκερ, το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση της γραμμής από Θεσσαλονίκη ως Αλεξανδρούπολη ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ.

Στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, για την αναβάθμιση της γραμμής μέχρι την Κοζάνη χρειάζεται εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, κόστους 800 εκατ. ευρώ, ενώ για το τμήμα Κοζάνη – Κρυσταλλοπηγή θα απαιτηθεί επιπλέον κατασκευή του υποτμήματος από τη Φλώρινα ως την Κρυσταλλοπηγή.

Ακόμη, στο πλαίσιο του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας INTERREG, κατατέθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 πρόταση για τη χρηματοδότηση της μελέτης σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης της χώρας μας με την Αλβανία, μεταξύ Κρυσταλλοπηγής – Πόγραδετς.

Προκειμένου να δημιουργηθεί ένας περιφερειακός κόμβος με επίκεντρο τα Αεροδρόμιο Καστοριάς, στην πρόταση έχει περιληφθεί και η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τη γραμμή Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή.

Στο κάδρο η σιδηροδρομική σύνδεση με την Τουρκία

Θρυαλλίδα για την ενεργοποίηση της συμφωνίας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη θεωρούν σιδηροδρομικά στελέχη την ευόδωση της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Παράκαμψη Βοσπόρου.

Το γεγονός ότι η ελληνοβουλγαρική συμμαχία θα δίνει πρόσβαση στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας εκτιμάται ότι θα ασκήσει πίεση στη γείτονα για πιο άμεσες πρωτοβουλίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», η συμφωνία ενεργοποίησης έχει σταλεί από την ελληνική πλευρά και αναμένεται απάντηση. 

Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή υπερταχείας γραμμής για τη σύνδεση των δύο πόλεων – και κατ’ επέκταση με το δίκτυο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας – ήταν μία από τις έξι συμφωνίες που υπέγραψε πέρυσι στη Σμύρνη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον τούρκο ομόλογό του.

Όλγα Κλώντζα,

«Βήμα της Κυριακής»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Γ. Ξιφαράς: Κομβικός ο ρόλος της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” για την ανάπτυξη της Αν. Μακεδονίας – Θράκης

23 Φεβρουαρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Sea2Sea:Το mega project της ΕΡΓΟΣΕ που αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας

27 Δεκεμβρίου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα επόμενα βήματα Ελλάδας και Βουλγαρίας για το έργο Sea2Sea

4 Νοεμβρίου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συνάντηση του Έλληνα υπουργού Μεταφορών με υπουργούς της Βουλγαρίας για το Sea2Sea

3 Νοεμβρίου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συνάντηση Έλληνα υπουργού Μεταφορών με τον Βούλγαρο ομόλογό του για το Sea2Sea

22 Οκτωβρίου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Επόμενο άρθρο

Οι μεταρρυθμίσεις έχουν ονοματεπώνυμο: Συνένωση Εγνατίας, ΕΡΓΟΣΕ και Αττικό Μετρό

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας των ταξί, από σήμερα (17.00 – 18.00), στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

8 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Συνάντηση εργασίας μεταξύ εκπροσώπων της TUI και της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Η εναέρια κυκλοφορία και η αποδοτικότητα των αεροδρομίων στο επίκεντρο της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού

8 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1

To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

11 Ιουνίου, 2023

Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

10 Ιουνίου, 2023
????????????????????????????????????

Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

9 Ιουνίου, 2023

Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

9 Ιουνίου, 2023

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

9 Ιουνίου, 2023

Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

9 Ιουνίου, 2023

Αποτελεσματικότερη επιθεώρηση υδατοδρομίων με τη χρήση drone

9 Ιουνίου, 2023

Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

9 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ