• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 26 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα βάσανα των οδικών αξόνων και τα χρόνια που γίνανε αιώνες

ffotinos by ffotinos
31 Ιουλίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Τα βάσανα των οδικών αξόνων και τα χρόνια που γίνανε αιώνες
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Eίναι φοβερό. Εάν ρωτήσεις έναν υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ πότε θα παραδοθούν οι αυτοκινητόδρομοι, θα σου απαντήσει τον Μάρτιο του 2017. Εάν ρωτήσεις κάποιον εργολάβο η απάντηση είναι «θα δούμε…». Τι μας χωρίζει από την αυστηρή προθεσμία που έχει θέσει η ΕΕ για να κλείσει η Οδύσσεια των έργων από την ζοφερή πραγματικότητα;

Η απάντηση είναι πολλά και όσοι στοιχηματίζουν ότι το χρονοδιάγραμμα θα πέσει έξω, μάλλον θα πέσουν μέσα.

Το δείχνει ο κυβερνητικός ελιγμός, κάποια «απομεινάρια» (…να δείτε που θα είναι κανονικά τμήματα των έργων στο τέλος) να μετατεθούν για τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου. Το επιβεβαιώνουν και οι σχεδιασμοί των εταιρειών που έχουν πολλούς αστερίσκους.

Μέσα σε οκτώ μήνες από σήμερα, η πολιτεία θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τα σύνολο των απαλλοτριώσεων (χώρια άλλες αδειοδοτήσεις και μετακινήσεις δικτύων κοινώς ωφέλειας) που απομένουν για να τελειώσουν τα έργα.

Η αστοχία της (;) να το προβλέψει στην επανεκκίνηση των έργων πριν τρία χρόνια, θα της κοστίσει μισό δις. ευρώ.

Τόσο είναι τα χρήματα που έχει συμφωνήσει να δώσει σε αποζημιώσεις και μπόνους στους εργολάβους, έπειτα από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις τους τελευταίους μήνες και ήρθε η ώρα του Ταμείου. Που θα τα βρούμε να τα πληρώσουμε και πότε; Κανείς δεν ξέρει.

Το πιθανότερο είναι να πάρουμε κανένα καινούριο δάνειο… Ως προς το πότε, χωρίς αυτά, έργα δεν τελειώνουν, πράγμα που σημαίνει ότι η υπόθεση είναι κατεπείγουσα. Στο έργο Αντίρριο –Γιάννενα, το ποσοστό των απαλλοτριώσεων που απομένει για να ολοκληρωθεί ο άξονας, ανέρχεται στο διόλου αμελητέο ποσοστό του 14,5%.

Στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας, το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 10%, ενώ σοβαρές αλλά διαχειρίσιμες εκκρεμότητες υπάρχουν και στην Κορίνθου-Πατρών.

Για να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες που βρίσκουν τα έργα στις δικαστικές αίθουσες για να καθοριστούν οι τιμές των απαλλοτριώσεων και με τις σχετικές αποφάσεις να σέρνονται για μήνες, οι τεχνικές εταιρείες αναγκάζονται να νοικιάζουν γη, με κόστος παραθαλάσσιου οικοπέδου!

Για παράδειγμα στην Ιόνια Οδό (Αντίριο -Γιάννενα) έχουν μισθωθεί 1.746 στρέμματα από 363 ιδιοκτήτες, καταβάλλοντας πάνω από 1 εκ. ευρώ και έπεται συνέχεια!

Έτσι, το δημόσιο τη δαπάνη των απαλλοτριώσεων την πληρώνει διπλά. Στις αποζημιώσεις των ιδιωτών, από τους οποίους παίρνει τη γη και στις αποζημιώσεις των κατασκευαστών για να πληρωθούν οι «τανζανιές» για να κάνουν τα έργα. Oύτε αυτό όμως θα μας ενοχλούσε, εάν είχαμε την βεβαιότητα ότι, πληρώνουμε και τέλος.

Εάν επαληθευτούν οι Κασσάνδρες ότι, σε κάποια έργα, ο Μάρτιος του 2017, είναι ένα όνειρο καλοκαιρινής νυκτός, τότε αυτά που θα πληρώσουμε ίσως είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που ήδη έχουμε πληρώσει.

Το πιθανότερο είναι να δούμε να γίνεται κάτι που οι εργολάβοι ήδη το συζητούν αλλά δεν τολμούν να ξεστομίσουν: να κλείσουν όπως όπως τα έργα για να περάσουν τους ελέγχους και τις προθεσμίες, χωρίς τα αυστηρά πέναλτι και να τα ανοίξουν αργότερα για να τα τελειώσουν…

Μαριάννα Τζάννε, «Πρώτο Θέμα»

Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΕ65ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣΝΕΑ ΟΔΟΣΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Σχετικά Άρθρα

Η μείωση της κυκλοφορίας φέρνει και μείωση τροχαίων ατυχημάτων: -37,2% τον Φεβρουάριο
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ποια η συμπεριφορά των Ευρωπαίων στο τιμόνι, σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο του Fondation Vinci Autoroutes

25 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Αγ. Στέφανο στις 21 Μαΐου

20 Μαΐου, 2022
Προσλαμβάνεται σύμβουλος για την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του ΒΟΑΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Το καλοκαίρι παραδίδονται τα πρώτα 17 χλμ. της παράκαμψης Αμφιλοχίας

18 Μαΐου, 2022
Επίσημη πρώτη για το πρόγραμμα Moving Stars του Erasmus+ στο Φεστιβάλ Οδικής Ασφάλειας στη Λάρισα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Επίσημη πρώτη για το πρόγραμμα Moving Stars του Erasmus+ στο Φεστιβάλ Οδικής Ασφάλειας στη Λάρισα

16 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα Μεταμόρφωση – Μπογιάτι (Αγ. Στέφανος) έως τις 31/5

12 Μαΐου, 2022
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Φεστιβάλ οδικής ασφάλειας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του δήμου Λαρισαίων
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Φεστιβάλ οδικής ασφάλειας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του δήμου Λαρισαίων

5 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο

Οι αβεβαιότητες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ, στις 26 Μαΐου, από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι

25 Μαΐου, 2022
Η ΕΥΔΑΠ ανοίγει την «Κερκόπορτα» για τα ΕΛΤΑ;

Εθελούσια έξοδος, ΑΜΚ και Καθολική Υπηρεσία βελτίωσαν (αξιοσημείωτα) τις οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Προς EBITDA 25 εκατ.

24 Μαΐου, 2022

Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους συνεργαζόμενους οδηγούς ταξί της BEAT

20 Μαΐου, 2022
To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

«Συνεπιβάτης» στις αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα Mikel

23 Μαΐου, 2022

260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου από τη Σαγκάη θα «πνίξουν» την αγορά το καλοκαίρι. Οι εκτιμήσεις της Drewry

20 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019

Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

26 Μαΐου, 2022
Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς

CLIA unveils #LoveCruise initiatives

26 Μαΐου, 2022
Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

26 Μαΐου, 2022

Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

26 Μαΐου, 2022
O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

26 Μαΐου, 2022
«Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς

Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

26 Μαΐου, 2022

Στην EnableGood η Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των ΕΛΤΑ

26 Μαΐου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά

ΠΟΠΕΚ: Συρρικνώνονται τα κέρδη των πρατηρίων βενζίνης, άδικη η επιβολή πλαφόν

26 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ