Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    INTERNATIONAL

    IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

    23 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

    23 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

    23 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

    23 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

    23 Μαΐου, 2025
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

    23 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    INTERNATIONAL

    IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

    23 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

    23 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

    23 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

    23 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

    23 Μαΐου, 2025
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

    23 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα πεδία ανταγωνισμού μεταξύ των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Oι αγορές – στόχοι

ffotinos by ffotinos
9 Οκτωβρίου, 2017
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Την ένταση του λιμενικού ανταγωνισμού μεταξύ των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας αναμένεται να σηματοδοτήσει η αναμενόμενη ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, οι εξελίξεις στον ΟΛΘ καθυστερούν, με την κοινοπραξία που επικράτησε στον διεθνή διαγωνισμό να ζητεί μικρή αναβολή για γραφειοκρατικούς -όπως σημειώνει η ίδια- λόγους, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές μεταξύ των εταίρων της κοινοπραξίας.

Η αγορά, από την πλευρά της, περιμένει να εισπράξει τις ωφέλειες από τον ανταγωνισμό που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στα δύο λιμάνια για τις αγορές-στόχους των Βαλκανίων, της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης.

Οι αγορές – στόχοι

Οι δύο πλευρές μπορεί να μην το αναφέρουν καθαρά, αλλά όταν περιγράφουν τους σχεδιασμούς τους, είτε σε υποψήφιους πελάτες, είτε δημόσια, το επισημαίνουν. Ο ΟΛΘ έχει σαν βασική του αγορά τα Βαλκάνια και θέλει να αναπτυχθεί προς την Κεντρική Ευρώπη, καθώς και να αφαιρέσει φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα.

Την ίδια στόχευση έχει όμως και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά υπό το μάνατζμεντ της Cosco θέλει να καθιερωθεί ως βασικό λιμάνι διαμετακόμισης στη Μεσόγειο, αλλά και ως Σταθμός για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και τη Κεντρική Ευρώπη.

Χαρακτηριστική είναι και η αναφορά του ΟΛΠ που επισημαίνει: «Στον εμπορικό λιμένα (σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και διακίνησης αυτοκινήτων), πέραν της περαιτέρω ανάδειξης του στρατηγικού πλεονεκτήματος της γεωγραφικής θέσης του λιμένα ως κόμβου μεταφόρτωσης στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, υπάρχει μεγάλο περιθώριο αξιοποίησης της σύνδεσης με το εθνικό και κατ’ επέκταση με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ήδη στα Βαλκάνια υλοποιείται πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του “σιδηροδρομικού διαδρόμου” με την επωνυμία “Hungaro-Serbian High-Speed Railway”, στον οποίο και αναμένεται, με τη συνδρομή της Κίνας (Export-Import Bank, China Railway and Construction Corporation) να λάβουν χώρα επενδύσεις της τάξης των 2,5 δισ. δολαρίων.

H στρατηγική θέση του Πειραιά

Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου (ελληνικού και βαλκανικού) θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα του λιμένα ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών και θα διευρύνει σημαντικά την ενδοχώρα του Πειραιά, παρέχοντάς του πρόσβαση σε νέες αγορές (Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη)».

Αντίστοιχα, όμως, και στον ΟΛΘ ο βασικός σχεδιασμός αφορά την ίδια περιοχή. Τα Σκόπια παίζουν καθοριστικό ρόλο, όπως και η υπόλοιπη Βαλκανική χερσόνησος, αλλά και η Σερβία και αργότερα ίσως ακόμα και η Ρουμανία.

Η κοινοπραξία που αναμένεται να αναλάβει τα ηνία του ΟΛΘ και που αποτελείται από τις Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd και Terminal Link SAS, σχεδιάζει μάλιστα να αναπτύξει και Logistics center τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων, όπως είναι τα Σκόπια.

Άλλωστε, o διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS, Boris Wenzel, έχει δηλώσει ότι στόχος της κοινοπραξίας είναι να ανακτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον ιστορικό του ρόλο ως εμπορική πύλη και «κύριο λιμάνι» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η σημασία του σιδηρόδρομου

Ακόμα μεγαλύτερη δυναμική μπορεί να δώσει και η σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας και Βουλγαρίας, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Η εκτροπή της σιδηροδρομικής Εγνατίας προς τη Βουλγαρία έχει μεγάλη γεωστρατηγική σημασία, αφού παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου και ενώνει με ασφαλέστερο, φθηνότερο και ταχύτερο δρόμο τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Βάρνα, Μπουργκάς και Δούναβη) απευθείας με το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, μέσω τριών ελληνικών λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

O OΛΘ θέλει να καταστεί το σημαντικότερο λιμάνι των Βαλκανίων

Έχει όμως και μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον, καθώς εκτιμάται ότι ο νέος σιδηροδρομικός άξονας θα είναι κερδοφόρος ακόμη και αν εξυπηρετήσει μόνον το 5% των εμπορευμάτων που διακινούνται σήμερα μέσω Τουρκίας.

Ο σχεδιασμός για το μεγάλο έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου για την ελληνική πλευρά φτάνει τα 3,5 με 4 δισ. ευρώ, προβλέπει την ενιαία σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη), με γραμμή που θα υποστηρίζει ηλεκτροκίνηση.

Οι συνεργασίες

Παρά τον ανταγωνισμό που αναμένεται να δούμε να αναπτύσσεται σταδιακά εφόσον ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι αυτό μπορεί να γίνει και με τον νέο χρόνο, τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας εκτός από εμπορικές «διαφορές» θα έχουν και σημεία επαφής.

Πιο συγκεκριμένα, η Terminal Link, που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της κοινοπραξίας που πλειοδότησε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχει δύο βασικούς μετόχους. Τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM, που κατέχει το 51%, και την κινεζική China Merchant, που κατέχει το 49%.

Οι Γάλλοι, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο, βρίσκονται στην ίδια συμμαχία με τη ναυτιλιακή εταιρεία της κινεζικής Cosco που ελέγχει τον ΟΛΠ.

Αλλά και οι δύο κινεζικοί, κρατικών συμφερόντων, όμιλοι που εμπλέκονται στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας έχουν εκτεταμένη συνεργασία τόσο εντός όσο και εκτός Κίνας.

Αντώνης Τσιμπλάκης,

“Ναυτεμπορική”

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑΟΛΘΟΛΠ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

22 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες αναβάθμισης υποδομών του λιμένα Πειραιά ενόψει θερινής περιόδου

19 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Πειραιάς, το 7ο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η έκθεση της MedCruise

19 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν στον ΟΛΠ για τον Middle Corridor

16 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η καθηγήτρια Αγγελική Σαμαρά νέα πρόεδρος του ΟΛΘ. Ο Δ.Σ. Ιω. Τσάρας το μοναδικό εκτελεστικό μέλος

16 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Taxi apps: υπηρεσία ΚτΠ ή υπηρεσία τομέα μεταφορών;

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

To βιογραφικό του νέου υποδιοικητή της ΥΠΑ, Αλέξανδρου Καρύδη

21 Μαΐου, 2025

Νέος πρόεδρος στην Ελληνικό Μετρό ο Χρήστος Καραδήμας. Το βιογραφικό του

21 Μαΐου, 2025

Η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε 44 μόνιμες προσλήψεις εκδοτών και σταθμαρχών. Άνοιξαν οι αιτήσεις

19 Μαΐου, 2025

Παρουσιάζεται την Τετάρτη 21/5 στη Βουλή ο νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό, Χρήστος Καραδήμας

20 Μαΐου, 2025

Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

17 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Αύξηση 3,9% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του έτους

0

Εφαρμογή «Σινικών Τειχών» για ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού

0

Η κατάθλιψη σε οδηγούς άνω των 65 ετών αυξάνει τα ποσοστά ατυχημάτων, σύμφωνα με έρευνα

0

Σε ποιες χώρες θα αναπτυχθεί ραγδαία το ηλεκτρονικό εμπόριο; Οι εκτιμήσεις της DHL eCommerce

0

Οι έξι κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των φορτηγών

0

IRU maps decarbonisation and workforce strategies at ITF summit

23 Μαΐου, 2025

Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ πλησίον της Γραμμής 1 στη Νέα Ιωνία

23 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κρατήσεων από την Hellenic Train

23 Μαΐου, 2025

Ενίσχυση εσόδων κατά 79% για την Premia στο α΄ τρίμηνο, οι προοπτικές για το 2025

23 Μαΐου, 2025

Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

23 Μαΐου, 2025

Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου, 48ωρη απεργία εξήγγειλε το ΣΑΤΑ

23 Μαΐου, 2025
³P

Εμπλουτίζεται το Σιδηροδρομικό Μουσείο του ΟΣΕ

23 Μαΐου, 2025

Ο ΟΣΕΘ στο Δίκτυο φορέων POLIS, συμμετέχει στις διαβουλεύσεις των Δημόσιων Μεταφορών της ΕΕ

23 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr