Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το μέλλον της ναυτιλίας

vvegiazi by vvegiazi
14 Οκτωβρίου, 2025
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Επιτρέψτε μου καταρχήν να υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα περιβάλλεται από τη θάλασσα και η θάλασσα περιβάλει την ξηρά και τις εκατοντάδες των νησιών μας.

Οι Έλληνες είμαστε στενά συνδεδεμένοι με το θαλασσινό στοιχείο, το οποίο άλλωστε αποτελεί αντικείμενο λατρείας από παλαιότατους χρόνους, θαυμασμού, αλλά και εκμετάλλευσης, γιατί αποτελούσε πάντα για τους Έλληνες πηγή πλούτου και δρόμους επικοινωνίας με άλλους λαούς.

Δεν είναι τυχαίο ότι για μας το «Αύριο» του κόσμου είναι συνδεδεμένο πάντα μ’ ένα «καράβι». Και το πρώτο καράβι με ταυτότητα η «Αργώ». Η πιο διάσημη, μυθικά εμπορική και θαλάσσια περιπέτεια, με στόχο την απόκτηση του Χρυσόμαλλου Δέρατος.

Η ναυτιλία είναι και σήμερα η πυξίδα του κράτους μας στην επανατοποθέτησή μας στο χάρτη του σύγχρονου γίγνεσθαι παγκόσμια. Η ναυτιλία έχει πολλούς επιμέρους κλάδους και τομείς. Είναι η ποντοπόρος ναυτιλία, τα κρουαζιερόπλοια, η ακτοπλοΐα, ο θαλάσσιος τουρισμός. Είναι επίσης τα λιμάνια, όλο το cluster της λεγόμενης «μπλε οικονομίας», ακόμα και η διαχείριση των θαλασσών και των ωκεανών.

Βέβαια, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν περίπου 5.000 πλοία και το ποσοστό σε dwt είναι 17%, δηλαδή ένας στους έξι τόνους μεταφέρονται παγκοσμίως από ελληνικά συμφέροντα.

Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων έχει το 29% του παγκόσμιου tanker στόλου και το 24-25% στα dry bulk carriers και του lNG στόλου.

Το μέλλον λοιπόν της ναυτιλίας μας αφορά όλους, σε όλους τους επιμέρους τομείς και με βαρύνοντα φυσικά ρόλο για την ποντοπόρο ναυτιλία.

Στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος έχουμε καλλιεργήσει συνεργασίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, πάντα με στόχο την προάσπιση της ναυτιλίας μας, του πιο στρατηγικού και ανθεκτικού τομέα της ελληνικής οικονομίας.

Δίνουμε διαχρονικά έμφαση στο σεβασμό στους θεσμικούς φορείς και τις Ενώσεις και πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από αλληλοσεβασμό και ουσιαστικές συνεργασίες, με μία ενιαία φωνή μπορούμε να παράξουμε πραγματικά αποτελέσματα και έργο με διάρκεια και ουσία.

Ταυτόχρονα, η ελληνική ναυτιλία αντιμετωπίζει κινδύνους όπως η γεωπολιτική αστάθεια, η αβεβαιότητα στην οικονομία, η πίεση για γρήγορη απανθρακοποίηση και το δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος που τη συνοδεύει, η αυξανόμενη παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και οι μεταβαλλόμενες διεθνείς ρυθμίσεις.

Η ικανότητα της Ελλάδας να προσαρμοστεί γρήγορα σε αυτές τις προκλήσεις, χωρίς να θυσιάσει την ποιότητα και τη φήμη της, θα καθορίσει αν θα παραμείνει στην κορυφή και στο μέλλον.

Αναφέρω ότι πολλές σημερινές εφοπλιστικές οικογένειες έχουν τις ρίζες τους πολλά χρόνια πίσω. Στις αρχές της τρίτης δεκαετίας του 19ου αιώνα υπολογίζεται πως διέτρεχαν τη θάλασσα 700 ελληνικά εμπορικά καράβια και το 1834 οργανώθηκε και η Λιμενική Αστυνομία με τη δική της μεγάλη εμπειρία και παράδοση.

Η εμπειρία των παραδοσιακών μεγάλων εφοπλιστικών οικογενειών αποτελεί ένα θησαυρό γνώσης και στρατηγικής διορατικότητας, που έχει δοκιμαστεί σε πολλές δεκαετίες παγκόσμιας ναυτιλιακής δραστηριότητας. Όταν αυτή η εμπειρία συνδυαστεί με το πνεύμα επιχειρηματικότητας, την καινοτομία και την τεχνολογική εξοικείωση της νέας γενιάς, δημιουργείται ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η συνεργασία των γενεών μπορεί να φέρει ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη προσέγγιση, επιτρέποντας στην ελληνική ναυτιλία να ηγηθεί σε νέες αγορές, να επενδύσει σε πράσινες τεχνολογίες και ν’ αξιοποιήσει ψηφιακά εργαλεία, χωρίς να χάσει την αξιοπιστία και τη φήμη που έχουν χτιστεί επί δεκαετίες.

Με άλλα λόγια, η παραδοσιακή σοφία και η νέα δυναμική είναι ο ιδανικός συνδυασμός για ένα βιώσιμο και ηγετικό μέλλον.

Η ναυτιλία, όπως είπαμε, περιλαμβάνει πολλούς κλάδους και τομείς. Φυσικά και ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της θαλάσσιας οικονομίας. Ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Το ελληνικό αρχιπέλαγος, η ελληνική πολυνησία, το μοναδικό φως, καθιστούν την Ελλάδα τον πρώτο παγκόσμιο προορισμό του θαλάσσιου τουρισμού.

Φυσικά, ο θαλάσσιος τουρισμός έχει τεράστιες δυνατότητες να ενσωματώσει πράσινες τακτικές, όπως τη χρήση πλοίων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, υβριδικών ή ηλεκτρικών σκαφών και πιο αποδοτικές διαχείριση ενέργειας και αποβλήτων, χωρίς να επηρεάζεται η εμπειρία των επισκεπτών.

Αλλά να τονίσω και τη σημασία που έχει ο εκσυγχρονισμός των λιμένων και των μαρινών, ώστε να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Σίγουρα η πράσινη καινοτομία πρέπει ν’ αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμούς που σέβονται το περιβάλλον.

Με σωστό σχεδιασμό, επενδύσεις στην τεχνολογία και εκπαίδευση του προσωπικού, ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να συνδυάσει αειφορία, ασφάλεια και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, κρατώντας και αυτόν τον τομέα της ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου χάρτη.


Γιώργος Βερνίκος,

Επίτιμο μέλος ΔΣ ΝΕΕ, γ.γ. ΣΕΤΕ, πρόεδρος VERNICOS YACHTS

 

(αναδημοσίευση από ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΝΑΥΤΙΛΙΑΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΑΚΤΟΠΛΟΙΑΜΑΡΙΝΑΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΝΙΚΟΣVERNICOS YACHTS

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε εξέλιξη έργα εκσυγχρονισμού της Μαρίνας Τούρλου στη Μύκονο

14 Νοεμβρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Παράταση στην εξαίρεση της φορολογίας καυσίμων για ναυσιπλοΐα και αεροπλοΐα ζήτησε η Ελλάδα στο ECOFIN

13 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέες προκλήσεις στις Επιθεωρήσεις Πλοίων. Εκδήλωση του Ιδρύματος Ευγενίδου στις 18/11

12 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Για ακτοπλοϊκή απομόνωση της Κύθνου κάνει λόγο ο Αλ. Μεϊκόπουλος του ΣΥΡΙΖΑ

12 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Διευρύνεται η συνεργασία Ελλάδας – Ιταλίας στη ναυτιλία

12 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η κρουαζιέρα, η 2η μεγαλύτερη πηγή κερδών για το λιμάνι του Πειραιά

11 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Βασιλίσσης Όλγας: Η λάθος συζήτηση για τις μετακινήσεις στην Αττική

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

17 Νοεμβρίου, 2025

Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

17 Νοεμβρίου, 2025

Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

17 Νοεμβρίου, 2025
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

17 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.