• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

    29 Ιανουαρίου, 2023
    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

    29 Ιανουαρίου, 2023
    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

4η Βιομηχανική Επανάσταση και «έξυπνα» λιμάνια

vvegiazi by vvegiazi
20 Σεπτεμβρίου, 2022
στο ΓΝΩΜΗ
0
Αποκαταστάθηκε η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από και προς το λιμάνι της Ραφήνας
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες που τη χαρακτηρίζουν, όπως ο αυτοματισμός, τα μαζικά δεδομένα (big data), το υπολογιστικό νέφος, η τρισδιάστατη εκτύπωση, το διαδίκτυο των πραγμάτων, η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν τους βασικούς μοχλούς μετασχηματισμού των λιμένων σε πραγματικά αυτοματοποιημένους «έξυπνους» λιμένες.

Με τις ολοένα και περισσότερο εξελισσόμενες τεχνολογικές καινοτομίες, τα σημερινά λιμάνια πιέζονται να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους προκειμένου να χειριστούν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Ένας τέτοιος μετασχηματισμός απαιτεί την άμεση ανάπτυξη ενός συστήματος «έξυπνων» λιμένων.

«Έξυπνο» λιμάνι θεωρείται το λιμάνι που χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), Blockchain και Big data για να γίνει περισσότερο αποτελεσματικό και ικανό να χειρίζεται μεγαλύτερους όγκους εμπορευμάτων.

Σκοπός είναι ο μετασχηματισμός του σε αποδοτικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη βιωσιμότητά του. Ένα «έξυπνο» λιμάνι είναι σε θέση να καταφέρει κάτι τέτοιο μέσω της εκμετάλλευσης διαφόρων καινοτόμων εργαλείων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του έξυπνου μετασχηματισμού λιμένων είναι η συμμετοχή σε ένα ευρύτερο δίκτυο κόμβων που είναι εξίσου ψηφιοποιημένοι και με μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.

Μόλις πραγματοποιηθεί αυτό το βήμα, οι εκάστοτε παίκτες της λιμενικής βιομηχανίας μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους για να σχηματίσουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συστημάτων, όπου θα συνεργάζονται για την ανταλλαγή δεδομένων και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των συλλογικών τους λειτουργιών.

 

«Έξυπνο» λιμάνι θεωρείται το λιμάνι που χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), Blockchain και Big data

 

Αυτό θα αποτελέσει τη βάση μιας παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και ενός ευρύτερου δικτύου κόμβων, με άλλα λόγια ενός Smart Port Network, το οποίο θα βελτιστοποιεί ένα πλήθος από τρόπους μεταφοράς εμπορευμάτων και θα επιτρέπει σε όλους τους συμμετέχοντες να επωφεληθούν από το χαμηλότερο κόστος και τις γρηγορότερες ταχύτητες παράδοσης, αυξάνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα και οδηγώντας σε περαιτέρω καινοτομία όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα.

Επομένως, συμπεραίνουμε ότι η ψηφιοποίηση (digitalization) είναι μια σημαντική σύγχρονη τάση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία.

Όλα τα λιμάνια και οι τερματικοί σταθμοί, καθώς και οι ναυτιλιακές εταιρείες, ήδη αντιλαμβάνονται την ανάγκη στροφής προς αυτή την κατεύθυνση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του μεγαλύτερου λιμένα της Ευρώπης από άποψης διακίνησης όγκου εμπορευματοκιβωτίων (περίπου 15 εκατ. ΤEUs το 2021), που δεν είναι άλλο από το λιμάνι του Ρότερνταμ.

Ο τερματικός σταθμός της RWG (Rotterdam World Gateway), με τους πλήρως αυτοματοποιημένους γερανούς της, είναι σε θέση να χειρίζεται φορτία κατά τον πλέον αποδοτικό και αξιόπιστο τρόπο λόγω του καινοτόμου χαρακτήρα του. Η RWG απασχολεί 180 άτομα. Οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους είναι ειδικοί σε θέματα πληροφορικής.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της διοίκησης, πρόκειται για έναν εντελώς νέο τρόπο για τις επιχειρήσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης στον τερματικό σταθμό αποφέρει οφέλη για την RWG όσον αφορά την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα.

Πρόκειται για δύο τομείς στους οποίους πρωτοστατεί η RWG, οδηγώντας σε μείωση των αποστάσεων για τις εσωτερικές μεταφορές και λιγότερο εξοπλισμό στον τερματικό σταθμό. Με ηλεκτρικούς γερανούς που χρησιμοποιούν 100% πράσινη ενέργεια, η RWG έχει πετύχει να καθορίσει νέα πρότυπα στον κλάδο.

Οι χειριστές αυτών των μηχανημάτων εργάζονται εξ αποστάσεως – από το γραφείο, χρησιμοποιώντας κάμερες και χειριστήρια.

Ο λιμένας του Ρότερνταμ ήταν ο πρώτος λιμένας στον κόσμο με αυτοματοποιημένα οχήματα (AGVs) και ο πρώτος με αυτοματοποιημένα τερματικά και επιθυμεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα για τα λιμάνια όλου του κόσμου.

 

Η ψηφιοποίηση είναι μια σημαντική σύγχρονη τάση. Όλα τα λιμάνια και οι τερματικοί σταθμοί, καθώς και οι ναυτιλιακές, ήδη αντιλαμβάνονται την ανάγκη στροφής προς αυτή την κατεύθυνση

 

Άλλο ένα τρανό παράδειγμα αποτελεί ο τερματικός σταθμός «Qingdao New Qianwan Container Terminal» στην Κίνα. Ο πλήρως αυτοματοποιημένος τερματικός σταθμός διαθέτει περιορισμένο ανθρώπινο εργατικό δυναμικό, διότι ελέγχεται κατά ένα μεγάλο μέρος από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επιτρέπουν την εκτέλεση εργασιών φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων όλο το 24ωρο, χωρίς τη διαρκή επίβλεψη των εργασιών από κάποιον υπεύθυνο.

Μέσω της αυτοματοποίησης τα εργατικά κόστη του σταθμού έχουν μειωθεί κατά 70%, ενώ η αποτελεσματικότητα των εργασιών στον λιμένα έχει αυξηθεί κατά 30%, καθώς δεν παρατηρούνται καθυστερήσεις στις διαδικασίες.

Ο τερματικός σταθμός, ετήσιας δυναμικότητας 5,2 εκατ. TEUs, διαθέτει, συν τοις άλλοις, δύο πλήρως αυτοματοποιημένες αποβάθρες, μήκους 660 μέτρων, και 38 αυτοματοποιημένα μηχανήματα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων.

 

Δέσποινα Γκικάκη,
Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας

 

αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

Tags:ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΚΙΚΑΚΗΕΞΥΠΝΑ ΛΙΜΑΝΙΑΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΛΙΜΑΝΙ ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ

Σχετικά Άρθρα

Θα θεωρούνται πλέον οι επιβατικές μεταφορές «επισφαλής επένδυση»;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έως τις 31/1 η πρόσκληση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΣΠΑ

17 Ιανουαρίου, 2023
Αποκαταστάθηκε η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από και προς το λιμάνι της Ραφήνας
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στα 2,58 εκατ. τα προβλεπόμενα έσοδα του λιμένα Ραφήνας το 2023

5 Ιανουαρίου, 2023
Πιλοτική ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των αρχείων σπουδών της ΑΕΝ Ασπροπύργου
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πιλοτική ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των αρχείων σπουδών της ΑΕΝ Ασπροπύργου

21 Δεκεμβρίου, 2022
Siemens Ελλάδος: Εκδήλωση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα σε βιομηχανίες, υποδομές
MMM

Siemens Ελλάδος: Εκδήλωση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα σε βιομηχανίες, υποδομές

14 Δεκεμβρίου, 2022
Είναι έτοιμη η ελληνική βιομηχανία για το Industry 4.0;
ΓΝΩΜΗ

Είναι έτοιμη η ελληνική βιομηχανία για το Industry 4.0;

2 Δεκεμβρίου, 2022
Επενδύσεις έως και 500 εκατ. δολ. από τη DP World για το “πρασίνισμα” των δραστηριοτήτων της
LOGISTICS

Πληθωρισμός και γεωπολιτική μόνιμος “πονοκέφαλος” στην παγκόσμια εφοδιαστική τα επόμενα 5 χρόνια

18 Νοεμβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Εθνική Τράπεζα: Οι εξαγωγές βασικός πυλώνας της ανάκαμψης του ελληνικού ΑΕΠ στο β’ τρίμηνο

Ναυτιλία - Logistics: Ο μαύρος κύκνος και άλλα ζώα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται πιο ψηφιακό: 5G Campus Network από την COSMOTE στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Όσο μεγαλώνει η AEGEAN και η SKY express, θα μεγαλώνει και το αεροδρόμιο της Αθήνας

23 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023

Μειώνεται κατά 9,60 ευρώ το κόστος του e-pass στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

24 Ιανουαρίου, 2023

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

25 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023
Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

27 Ιανουαρίου, 2023
Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»

Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

27 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
DHL Global Trade Barometer increases

DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

27 Ιανουαρίου, 2023
Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ

Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

27 Ιανουαρίου, 2023
Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

27 Ιανουαρίου, 2023

Περισσότερους από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες και πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα θα φέρουν οι απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ

27 Ιανουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ