ΑρχικήΓΝΩΜΗΟι προϋποθέσεις για να καταστούν βιώσιμα τα υδροπλάνα

Οι προϋποθέσεις για να καταστούν βιώσιμα τα υδροπλάνα

Επειδή πολλά ακούγονται και πολλά θα ακουστούν τις επόμενες μέρες ότι έρχονται τα υδροπλάνα και ότι ξεκινούν οι πτήσεις…

Θέλω να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους και να σας πω ότι ο νέος νόμος είναι στη σωστή κατεύθυνση και λύνει πολλά προβλήματα. Μπράβο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει ακούσει την αγορά και τους ειδικούς.

Τα στάδια

Υπάρχουν ουσιαστικά τρία στάδια για να δούμε πτήσεις:

-Στάδιο 1. Άδεια Ίδρυσης,

-Στάδιο 2. Άδεια Λειτουργίας (tο στάδιο 1 και 2 μπορούν να γίνουν μαζί),

-Στάδιο 3. Πτήσεις

Στο πρώτο στάδιο, Λιμενικοί Οργανισμοί, Περιφέρειες ή ακόμα και ιδιώτες θα μπορούν να βγάλουν την άδεια ίδρυσης. Μπορούν φυσικά να προχωρήσουν και στην εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού (χερσαίου και θαλάσσιου).

Έπειτα, στην δεύτερη φάση, η Αρχή που έχει εκδώσει την άδεια πρέπει να κάνει διαγωνισμό για την άδεια λειτουργίας. Να έρθουν δηλαδή ιδιώτες ή κάποιο άλλο σχήμα που θα είναι και ο operator του υδατοδρομίου.

Αν δεν έχει γίνει η προμήθεια του εξοπλισμού στην πρώτη φάση θα γίνει τώρα.

Το minimum των λειτουργικών εξόδων έχει υπολογιστεί στις 35.000 ευρώ ανά έτος ανά υδατοδρόμιο

Έπειτα, θα έρθει η αρμόδια Επιτροπή για τον έλεγχο (μια Επιτροπή για όλα τα υδατοδρόμια, κάτι που θα χρειαστεί σημαντικό συντονισμό για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις).

Τέλος, στην τρίτη φάση, εταιρείες που θα έχουν βγάλει εν τω μεταξύ πτητική άδεια (απαιτεί από 6-9 μήνες το λιγότερο) θα επιχειρήσουν να οργανώσουν πτήσεις ανάμεσα σε υδατοδρόμια ή/και σε υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία (charter πτήσεις).

Για να υπάρχει ενδιαφέρον από πτητικές εταιρείες θα πρέπει να υπάρχει ένα βασικό δίκτυο υδατοδρομίων (5 έως 8) ικανό για να υπάρχει στοιχειώδες κέρδος, καθώς το minimum των λειτουργικών εξόδων έχει υπολογιστεί στις 35.000 ευρώ/έτος/υδατοδρόμιο (best case scenario) χωρίς να υπολογίσει κάποιος τα ενοίκια στον κατέχοντα την άδεια ίδρυσης.

Δεν έχουν επίσης υπολογιστεί τα έξοδα εξοπλισμού που ανέρχονται στις 200-220 χιλ. ευρώ.

Με όλα τα παραπάνω και αν συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι έχουμε ήδη 3 Φλεβάρη, νομίζω ότι το ασφαλές θα ήταν να πούμε ότι ουσιαστικές εμπορικές πτήσεις θα έχουμε το 2021, καθώς χρειάζονται τουλάχιστον 2-3 μήνες για την κάθε άδεια ίδρυσης (με την προϋπόθεση ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα είναι εγκεκριμένη), συν 4-6 μήνες για την άδεια λειτουργίας, άρα περίπου τέλος του χρόνου για την δυνατότητα δοκιμής πτήσεων.

Περισσότερα σύντομα…

Ιωάννης Μπρας,

Managing Director της εταιρείας “5 Senses Consulting & Development”

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο