Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

    11 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αίτημα πτώχευσης υπέβαλε η Retrack Slovakia, θυγατρική της VTG

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

    11 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αίτημα πτώχευσης υπέβαλε η Retrack Slovakia, θυγατρική της VTG

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Tα εμπορικά σχέδια της Cosco χωρίς το «Θριάσιο Πεδίο»

vvegiazi by vvegiazi
10 Νοεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Cosco Napoli (E.R. Tianping)

Cosco Napoli (E.R. Tianping)

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εξω από τον δρόμο του μεταξιού που χαράζει η Cosco μένει το Θριάσιο Πεδίο, στρέφοντας το βλέμμα τους στα Βαλκάνια για να… χτίσουν μια πλειάδα «container terminals», με στρατηγικό στόχο να δημιουργήσουν μια περιοχή επιρροής που θα τους επιτρέπει να ελέγχουν, όχι μόνο το εισαγωγικό, αλλά και το εξαγωγικό εμπόριο της Γηραιάς Ηπείρου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», μετά την κινεζική υποχώρηση από τον διαγωνισμό για το Θριάσιο, το Πεκίνο ενέκρινε το κόστος για την απόκτηση και ανάπτυξη 5-6 container terminals στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Η νέα στρατηγική που αρχίζουν να αναπτύσσουν οι Κινέζοι επικεντρώνεται σε επενδύσεις για την αγορά τουλάχιστον 5 τέρμιναλ στα Βαλκάνια. Ψηλά στη λίστα είναι η Σόφια, το Βουκουρέστι, η Βουδαπέστη, η Μπρατισλάβα, τα Σκόπια, η Βιέννη, το Βελιγράδι.

Αυτό που επιθυμούν είναι ο ρόλος των τέρμιναλ να είναι πολλαπλός, με κοινό παρονομαστή τη συγκέντρωση και διανομή εμπορευμάτων, με απώτερο σκοπό να ελέγξουν εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.

Επίσης, θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως είναι η ετικετοποίηση, η παλετοποίηση, συναρμολόγηση ηλεκτρονικών υπολογιστών, επιδιορθώσεις π.χ. ρούχων κ.ά. Ενα σύνολο υπηρεσιών που θα μπορούσαν -όπως αναφέρουν σημαντικοί γνώστες της αγοράς- να αναπτυχθούν στο Θριάσιο Πεδίο.

Ωστόσο, μέσα στο λιμάνι, διαθέτουν 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε αποθήκες παλιές που μπορούν -όπως αναφέρουν πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις προθέσεις του κινεζικού ομίλου- να τις εκσυγχρονίσουν και να τις αυτοματοποιήσουν.

Εξάλλου, ο Πειραιάς έχει χαρακτηρισθεί ελεύθερη ζώνη και αυτό δίνει τη δυνατότητα στην Cosco να διαχειρίζεται και να αποθηκεύει μεγάλο όγκο φορτίων, χωρίς τελωνειακές διατυπώσεις ή εγγυήσεις μέχρι τον τελωνισμό και την έξοδό τους από την ελεύθερη ζώνη.

Μπορεί το Πεκίνο να είχε συμπεριλάβει στο αρχικό στρατηγικό σχέδιο ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο για τη διανομή προϊόντων από την Ασία προς τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή ήπειρο, παρ’ όλα αυτά οι Κινέζοι γύρισαν την πλάτη τους και απέσυραν το ενδιαφέρον τους και η βασική αιτία που αποδείχθηκε και καθοριστική στην εξέλιξη των πραγμάτων, ήταν η δυνατότητα κατασκευής υποδομών στον χώρο του Θριασίου που θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικά του εμπορευματικού κέντρου που θα ήλεγχαν οι Κινέζοι.  

Το στοίχημα

Η πολιτική της Cosco δεν αρχίζει και τελειώνει στον Πειραιά, ως ένα εν δυνάμει βασικό λιμάνι της Μεσογείου, αλλά επεκτείνεται στο να δημιουργήσει μια περιοχή επιρροής στην Ευρώπη.

Το στοίχημα των Κινέζων δεν έχει να κάνει μόνο με το πέρασμα των εμπορευμάτων από την Ασία στην «καρδιά» της Ευρώπης. Κύριος στόχος των Κινέζων είναι να πάρουν στα χέρια τους όχι μόνο την εισαγωγή των εμπορευμάτων, αλλά και την εξαγωγή τους εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων.

Βέβαια, η απόφαση αυτή σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τον στρατηγικό σχεδιασμό της Cosco για τον Πειραιά. Κυρίαρχος στόχος των Κινέζων είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη.

Προβλήματα, όμως, που προέκυψαν το προηγούμενο διάστημα με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και τον αποκλεισμό των μεταφορών προς τα Βαλκάνια, άφησαν το αποτύπωμά τους στον σχεδιασμό των πολυεθνικών εταιρειών που έχουν επιλέξει την Ελλάδα, ως «διάδρομο» για τη μεταφορά των προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Χαρακτηριστική περίπτωση η Sony, που στράφηκε στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, μειώνοντας τη μεταφορά εμπορευμάτων από 8-9 τρένα την εβδομάδα στην Ευρώπη, μέσω Ελλάδας στα 4-5 και παρότι οι προοπτικές ήθελαν την εταιρεία να αυξάνει τον αριθμό στα 15 ελληνικά τρένα την εβδομάδα.

Το Κόπερ, το μοναδικό λιμάνι της Σλοβενίας, όπως και άλλα λιμάνια της Αδριατικής, όπως η Ριέκα στην Κροατία και η Τεργέστη στην Ιταλία -όπως μας περιγράφουν πολλοί καλοί γνώστες της αγοράς αυτής- σαφέστατα είναι ανταγωνιστικά, αλλά λειτουργούν και συμπληρωματικά.

Για κάθε εμπόρευμα που δεν μπαίνει στον ελλαδικό χώρο, ώστε να υποστεί κάποια υπηρεσία προστιθέμενης αξίας, τα λιμάνια αυτά κερδίζουν, όπως κερδίζουν και οι χώρες στις οποίες οι Κινέζοι σκοπεύουν να αποκτήσουν ελεγχόμενους από τους ίδιους τερματικούς σταθμούς.

Και αν βέβαια τα λιμάνια της Αδριατικής μπορούν να λειτουργούν συμπληρωματικά με τον Πειραιά, δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με το μεγάλο λιμάνι της Γερμανίας στο Αμβούργο. Ανάμεσα στον Πειραιά και το γερμανικό λιμάνι μοιάζει να έχει ξεσπάσει ένας οικονομικός πόλεμος.

Η αμερικανική πολυεθνική Hewlett Packard στέλνει φορτία στην Τσεχία, μέσω Πειραιά και Αμβούργου. Η απόσταση μέσω Πειραιά για Τσεχία είναι 2.200 χλμ. και 800 χλμ. μέσω Αμβούργου.

Ο αριθμός των κοντέινερ που φεύγουν από τα δύο λιμάνια σε μηνιαία βάση είναι περίπου ίδιος και ανέρχεται σε περί τα 1.600 κοντέινερ. Η χιλιομετρική απόσταση μέσω Πειραιά είναι μεγαλύτερη και συνεπώς το κόστος μεγαλύτερο κατά 200 ευρώ περίπου το κάθε κοντέινερ. Ωστόσο, το πλεονέκτημα για τον Πειραιά είναι ότι, μέσω του ελληνικού λιμανιού, τα εμπορεύματα φθάνουν 8 ημέρες νωρίτερα στην Τσεχία.

Ετσι, η πολιτική του αμερικανικού κολοσσού είναι να επιλέγει τον Πειραιά για τα πιο ακριβά φορτία (π.χ. laptops), που χρειάζεται να φθάνουν νωρίτερα στον προορισμό τους και τα πιο φθηνά φορτία (π.χ. εκτυπωτές) από το Αμβούργο.

Κώστας Νάνος,

«Έθνος της Κυριακής»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:COSCOΘΡΙΑΣΙΟΟΛΠ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συντήρηση των σιδηροδρομικών συστημάτων, τηλεπικοινωνιών και συστημάτων ασφαλείας του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο

9 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΠ: Δημοσιεύθηκε η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης του 2024

3 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύεται με άλλους 50 λιμενικούς για την εξυπηρέτηση των επιβατών

2 Ιουλίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

H κυριαρχία της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη περνά (και) από τον Πειραιά

27 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Κορυφώνονται οι ζυμώσεις για το 67% του ΟΛΘ. Οι νέες συμμαχίες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΔΕΗ Fiber: Internet από τη ΔΕΗ με 100% οπτική ίνα και υπερυψηλές ταχύτητες

0

Αυξάνει τις τιμές των γραμματοσήμων, από 1ης Ιουλίου, το ταχυδρομείο της Ολλανδίας

0
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

11 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

11 Ιουλίου, 2025

Αίτημα πτώχευσης υπέβαλε η Retrack Slovakia, θυγατρική της VTG

11 Ιουλίου, 2025

Διπλασιάζονται οι αμοιβές για το ΔΣ της ζημιογόνου ρουμάνικης Tarom

11 Ιουλίου, 2025

Ο Lars Wagner νέος CEO του τμήματος Εμπορικών Αεροσκαφών της Airbus

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr