• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

    6 Ιουλίου, 2022
    Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    «Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

    6 Ιουλίου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    «Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

    5 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

    6 Ιουλίου, 2022
    Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    «Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

    6 Ιουλίου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    «Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

    5 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Tα εμπορικά σχέδια της Cosco χωρίς το «Θριάσιο Πεδίο»

vvegiazi by vvegiazi
10 Νοεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Από τον εσωτερικό έλεγχο της Alpha Bank, στον έλεγχο μετρό, τραμ και ηλεκτρικού

Cosco Napoli (E.R. Tianping)

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εξω από τον δρόμο του μεταξιού που χαράζει η Cosco μένει το Θριάσιο Πεδίο, στρέφοντας το βλέμμα τους στα Βαλκάνια για να… χτίσουν μια πλειάδα «container terminals», με στρατηγικό στόχο να δημιουργήσουν μια περιοχή επιρροής που θα τους επιτρέπει να ελέγχουν, όχι μόνο το εισαγωγικό, αλλά και το εξαγωγικό εμπόριο της Γηραιάς Ηπείρου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», μετά την κινεζική υποχώρηση από τον διαγωνισμό για το Θριάσιο, το Πεκίνο ενέκρινε το κόστος για την απόκτηση και ανάπτυξη 5-6 container terminals στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Η νέα στρατηγική που αρχίζουν να αναπτύσσουν οι Κινέζοι επικεντρώνεται σε επενδύσεις για την αγορά τουλάχιστον 5 τέρμιναλ στα Βαλκάνια. Ψηλά στη λίστα είναι η Σόφια, το Βουκουρέστι, η Βουδαπέστη, η Μπρατισλάβα, τα Σκόπια, η Βιέννη, το Βελιγράδι.

Αυτό που επιθυμούν είναι ο ρόλος των τέρμιναλ να είναι πολλαπλός, με κοινό παρονομαστή τη συγκέντρωση και διανομή εμπορευμάτων, με απώτερο σκοπό να ελέγξουν εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.

Επίσης, θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως είναι η ετικετοποίηση, η παλετοποίηση, συναρμολόγηση ηλεκτρονικών υπολογιστών, επιδιορθώσεις π.χ. ρούχων κ.ά. Ενα σύνολο υπηρεσιών που θα μπορούσαν -όπως αναφέρουν σημαντικοί γνώστες της αγοράς- να αναπτυχθούν στο Θριάσιο Πεδίο.

Ωστόσο, μέσα στο λιμάνι, διαθέτουν 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε αποθήκες παλιές που μπορούν -όπως αναφέρουν πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις προθέσεις του κινεζικού ομίλου- να τις εκσυγχρονίσουν και να τις αυτοματοποιήσουν.

Εξάλλου, ο Πειραιάς έχει χαρακτηρισθεί ελεύθερη ζώνη και αυτό δίνει τη δυνατότητα στην Cosco να διαχειρίζεται και να αποθηκεύει μεγάλο όγκο φορτίων, χωρίς τελωνειακές διατυπώσεις ή εγγυήσεις μέχρι τον τελωνισμό και την έξοδό τους από την ελεύθερη ζώνη.

Μπορεί το Πεκίνο να είχε συμπεριλάβει στο αρχικό στρατηγικό σχέδιο ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο για τη διανομή προϊόντων από την Ασία προς τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή ήπειρο, παρ’ όλα αυτά οι Κινέζοι γύρισαν την πλάτη τους και απέσυραν το ενδιαφέρον τους και η βασική αιτία που αποδείχθηκε και καθοριστική στην εξέλιξη των πραγμάτων, ήταν η δυνατότητα κατασκευής υποδομών στον χώρο του Θριασίου που θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικά του εμπορευματικού κέντρου που θα ήλεγχαν οι Κινέζοι.  

Το στοίχημα

Η πολιτική της Cosco δεν αρχίζει και τελειώνει στον Πειραιά, ως ένα εν δυνάμει βασικό λιμάνι της Μεσογείου, αλλά επεκτείνεται στο να δημιουργήσει μια περιοχή επιρροής στην Ευρώπη.

Το στοίχημα των Κινέζων δεν έχει να κάνει μόνο με το πέρασμα των εμπορευμάτων από την Ασία στην «καρδιά» της Ευρώπης. Κύριος στόχος των Κινέζων είναι να πάρουν στα χέρια τους όχι μόνο την εισαγωγή των εμπορευμάτων, αλλά και την εξαγωγή τους εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων.

Βέβαια, η απόφαση αυτή σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τον στρατηγικό σχεδιασμό της Cosco για τον Πειραιά. Κυρίαρχος στόχος των Κινέζων είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη.

Προβλήματα, όμως, που προέκυψαν το προηγούμενο διάστημα με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και τον αποκλεισμό των μεταφορών προς τα Βαλκάνια, άφησαν το αποτύπωμά τους στον σχεδιασμό των πολυεθνικών εταιρειών που έχουν επιλέξει την Ελλάδα, ως «διάδρομο» για τη μεταφορά των προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Χαρακτηριστική περίπτωση η Sony, που στράφηκε στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, μειώνοντας τη μεταφορά εμπορευμάτων από 8-9 τρένα την εβδομάδα στην Ευρώπη, μέσω Ελλάδας στα 4-5 και παρότι οι προοπτικές ήθελαν την εταιρεία να αυξάνει τον αριθμό στα 15 ελληνικά τρένα την εβδομάδα.

Το Κόπερ, το μοναδικό λιμάνι της Σλοβενίας, όπως και άλλα λιμάνια της Αδριατικής, όπως η Ριέκα στην Κροατία και η Τεργέστη στην Ιταλία -όπως μας περιγράφουν πολλοί καλοί γνώστες της αγοράς αυτής- σαφέστατα είναι ανταγωνιστικά, αλλά λειτουργούν και συμπληρωματικά.

Για κάθε εμπόρευμα που δεν μπαίνει στον ελλαδικό χώρο, ώστε να υποστεί κάποια υπηρεσία προστιθέμενης αξίας, τα λιμάνια αυτά κερδίζουν, όπως κερδίζουν και οι χώρες στις οποίες οι Κινέζοι σκοπεύουν να αποκτήσουν ελεγχόμενους από τους ίδιους τερματικούς σταθμούς.

Και αν βέβαια τα λιμάνια της Αδριατικής μπορούν να λειτουργούν συμπληρωματικά με τον Πειραιά, δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με το μεγάλο λιμάνι της Γερμανίας στο Αμβούργο. Ανάμεσα στον Πειραιά και το γερμανικό λιμάνι μοιάζει να έχει ξεσπάσει ένας οικονομικός πόλεμος.

Η αμερικανική πολυεθνική Hewlett Packard στέλνει φορτία στην Τσεχία, μέσω Πειραιά και Αμβούργου. Η απόσταση μέσω Πειραιά για Τσεχία είναι 2.200 χλμ. και 800 χλμ. μέσω Αμβούργου.

Ο αριθμός των κοντέινερ που φεύγουν από τα δύο λιμάνια σε μηνιαία βάση είναι περίπου ίδιος και ανέρχεται σε περί τα 1.600 κοντέινερ. Η χιλιομετρική απόσταση μέσω Πειραιά είναι μεγαλύτερη και συνεπώς το κόστος μεγαλύτερο κατά 200 ευρώ περίπου το κάθε κοντέινερ. Ωστόσο, το πλεονέκτημα για τον Πειραιά είναι ότι, μέσω του ελληνικού λιμανιού, τα εμπορεύματα φθάνουν 8 ημέρες νωρίτερα στην Τσεχία.

Ετσι, η πολιτική του αμερικανικού κολοσσού είναι να επιλέγει τον Πειραιά για τα πιο ακριβά φορτία (π.χ. laptops), που χρειάζεται να φθάνουν νωρίτερα στον προορισμό τους και τα πιο φθηνά φορτία (π.χ. εκτυπωτές) από το Αμβούργο.

Κώστας Νάνος,

«Έθνος της Κυριακής»

Tags:COSCOΘΡΙΑΣΙΟΟΛΠ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε καθεστώς fast track και οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις που εκτελούνται εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ

29 Ιουνίου, 2022
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Το Θριάσιο ΙΙ «περνά» από το Θριάσιο Ι, κορυφώνεται η αγωνία για τον διαγωνισμό

19 Ιουνίου, 2022
Το λιμάνι του Πειραιά στην 26η θέση παγκοσμίως. Το top 30 του κόσμου
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δύσκολη χρονιά για την ΣΕΠ / PCT. Μείωση 9,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο 5μηνο

17 Ιουνίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

78 εκατ. TEU διακίνησαν, το 2021, τα 15 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Στην 5η θέση ο Πειραιάς

14 Ιουνίου, 2022
Ο ΟΛΠ «ρίχνει» 32 εκατ. ευρώ για 3 υποχρεωτικές επενδύσεις, επεκτείνεται το car terminal
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τριπλή πιστοποίηση ΟΛΠ για τα πρότυπα ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 50001:2018

10 Ιουνίου, 2022
Σε τροχιά ανάπτυξης ο ελληνικός σιδηρόδρομος: Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και SIEMENS στο ITC 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σε τροχιά ανάπτυξης ο ελληνικός σιδηρόδρομος: Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και SIEMENS στο ITC 2022

2 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Σαφείς δεσμεύσεις για επενδύσεις στον ΟΛΘ ζητούν παραγωγικοί φορείς

Κορυφώνονται οι ζυμώσεις για το 67% του ΟΛΘ. Οι νέες συμμαχίες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων

Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

6 Ιουλίου, 2022
Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ

ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

6 Ιουλίου, 2022
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND

«Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

6 Ιουλίου, 2022

Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

6 Ιουλίου, 2022
Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ

Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

6 Ιουλίου, 2022
Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης

«Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

5 Ιουλίου, 2022
Το πάθημα έγινε μάθημα. Σε επιφυλακή ο σιδηρόδρομος, τα έκτακτα μέτρα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές

5 Ιουλίου, 2022

Ψηφιακές υπηρεσίες: Νέοι κανόνες για πιο ασφαλές και ανοικτό διαδίκτυο

5 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ