• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 23 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!
    LOGISTICS

    Στα 920 δισ. το κόστος από τις διαταραχές στην εφοδιαστική, ως το 2023, στην Ευρωζώνη. Η μελέτη της Accenture

    23 Μαΐου, 2022
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μήνυμα υπέρ των γυναικών στέλνουν ΓΕΦΥΡΑ και “ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ” Πάτρας (video)

    23 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Ο όμιλος Ocado αγοράζει την ελληνική start-up Myrmex έναντι 10,2 εκατ. ευρώ

    23 Μαΐου, 2022
    Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO

    23 Μαΐου, 2022
    Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά

    23 Μαΐου, 2022
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το ΤΕΕ φορέας υλοποίησης του έργου «Έξυπνες Γέφυρες» του Ταμείου Ανάκαμψης

    23 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!
    LOGISTICS

    Στα 920 δισ. το κόστος από τις διαταραχές στην εφοδιαστική, ως το 2023, στην Ευρωζώνη. Η μελέτη της Accenture

    23 Μαΐου, 2022
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μήνυμα υπέρ των γυναικών στέλνουν ΓΕΦΥΡΑ και “ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ” Πάτρας (video)

    23 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Ο όμιλος Ocado αγοράζει την ελληνική start-up Myrmex έναντι 10,2 εκατ. ευρώ

    23 Μαΐου, 2022
    Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO

    23 Μαΐου, 2022
    Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά

    23 Μαΐου, 2022
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το ΤΕΕ φορέας υλοποίησης του έργου «Έξυπνες Γέφυρες» του Ταμείου Ανάκαμψης

    23 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Commission requires Italy to put an end to tax exemptions for ports

vvegiazi by vvegiazi
8 Δεκεμβρίου, 2020
στο INTERNATIONAL
0
Tα λιμάνια Αλγεθίρας, Άμστερνταμ, Λισαβόνας και Puertos del Estado υποψήφια για το βραβείο του ESPO
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

The European Commission has required Italy to abolish the corporate tax exemptions granted to its ports, in order to align its tax regime with EU State aid rules. Profits earned by port authorities from economic activities must be taxed under normal national corporate tax laws to avoid distortions of competition. Today’s decision results from the Commission’s inquiries into the taxation of ports in Member States.

Commissioner Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: “EU competition rules recognise the relevance of ports for economic growth and regional development, allowing Member States to invest in them. At the same time, to preserve competition, the Commission needs to ensure that, if port authorities generate profits from economic activities, they are taxed in the same way as other companies. Today’s decision for Italy – as previously for the Netherlands, Belgium and France – makes clear that unjustified corporate tax exemptions for ports distort the level playing field and fair competition. They must be removed.”

In Italy, port authorities are fully exempt from corporate income tax. In January 2019, the Commission invited Italy to adapt its legislation in order to ensure that ports would pay corporate tax on profits from economic activities in the same way as other companies in Italy, in line with EU State aid rules.

In November 2019 the Commission opened an in-depth investigation to assess whether or not its initial concerns as regards the compatibility of the tax exemptions for Italian ports with EU State aid rules were confirmed.

Having concluded its assessment, the Commission considers that the corporate tax exemption granted to Italian ports provides them with a selective advantage, in breach of EU State aid rules. In particular, the tax exemption does not pursue a clear objective of public interest, such as the promotion of mobility or multimodal transport. The tax savings generated can be used by the port authorities to fund any type of activity or to subsidise the prices charged by the ports to customers, to the detriment of competitors and fair competition.

The Commission decision makes clear that if port authorities generate profits from economic activities these should be taxed under the normal national tax laws to avoid distortions of competition.

The dialogue between the Commission and the Italian authorities is ongoing. Italy now has to take the necessary steps to remove the tax exemption in order to ensure that, from 1 January 2022, all ports are subject to the same corporate taxation rules as other companies. Italy and the Commission will continue their constructive exchanges on the matter.

Since the corporate tax exemption for ports already existed before the Treaty entered into force in Italy in 1958, this measure is considered as “existing aid”. Therefore, today’s decision does not impose any obligations on Italy to recover corporate tax that was not paid in the past.

Background

Ports in different Member States compete with each other and the Commission is committed to ensuring a level playing field in this important economic sector. Port authorities carry out both non-economic and economic activities:

  • Non-economic activities, such as maritime traffic control and safety or anti-pollution surveillance, typically fall within the competence of public authorities. Such public remit activities fall outside the scope of EU State aid control.
  • The commercial operation of port infrastructure, such as providing paid access to the port, on the other hand constitutes an economic activity. EU State aid rules apply to these activities.

A corporate tax exemption for ports that earn profits from economic activities provides them with a competitive advantage when they operate on the internal market and therefore involves State aid, which may not be compatible with EU rules.

Removing unjustified tax advantages does not mean that ports can no longer receive State support. Member States have many possibilities to support ports in line with EU State aid rules, for example to achieve EU transport objectives or to put in place necessary infrastructure investments that would not have been possible without public aid. In this regard, in May 2017, the Commission simplified the rules for public investment in ports. In particular, the Commission extended the scope of its General Block Exemption Regulation to non-problematic investment in ports. As a result, Member States can now invest up to €150 million in seaports and up to €50 million in inland ports with full legal certainty and without prior verification by the Commission. The Regulation allows public authorities, for example, to cover the costs of dredging in ports and access waterways. Furthermore, EU rules enable Member States to compensate ports for the cost of undertaking public service tasks (so called “services of general economic interest”). The Commission continues to assess the functioning and taxation of ports in Member States to ensure fair competition in the EU port sector.

The inquiries in the taxation of ports in Member States, started by the Commission in 2013, showed that most Member States subject their ports’ economic activities to the normal corporate tax regime. In January 2016, the Commission required the Netherlands to put an end to the corporate income tax exemption granted to the Dutch public seaports. In July 2017, the Commission required France and Belgium to put an end to the corporate income tax exemption granted to the French and Belgian ports. These decisions were upheld by the General Court in cases T-160/16 (Netherlands), T-673/17, T-674/17 and T-696/17 (Belgium) and T-747/17, T-754/17 (France).

In 2019, Spain agreed to amend its corporate income tax legislation to bring it in line with EU State aid rules. Spanish ports are subject to the normal corporate income tax rules as from 2020.

The non-confidential version of the decision will be made available under the case number SA.38399 in the State Aid Register on the Commission’s competition website once any confidentiality issues have been resolved.

(European Commission)

Tags:PORTS

Σχετικά Άρθρα

China Merchants Group appoints new chairman
INTERNATIONAL

China Merchants Group appoints new chairman

14 Ιουλίου, 2020
Φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο απέκτησε η Attica, προς έκδοση ομολογιακού δανείου 175 εκατ.
INTERNATIONAL

Commission opens in-depth investigation into tax exemptions for Italian ports

18 Νοεμβρίου, 2019
Επωφελής για την ποντοπόρο ναυτιλία η άρση των περιορισμών στα λιμάνια των χωρών Mercosur
INTERNATIONAL

The global container terminals operators in top 20 European ports

28 Μαρτίου, 2019
INTERNATIONAL

Top 10 container ports in mainland China in 2018

25 Φεβρουαρίου, 2019
Συμφωνούν, διαφωνώντας για τις υπο-παραχωρήσεις των περιφερειακών λιμένων
INTERNATIONAL

Commission adopts two decisions recommending taxation of ports in Italy and Spain

10 Ιανουαρίου, 2019
Επικίνδυνες οι εξελίξεις του Brexit, σύμφωνα με την Ένωση Γερμανικών Βιομηχανιών
INTERNATIONAL

British Ports comments on the UK’s EU exit proposal

16 Νοεμβρίου, 2018
Επόμενο άρθρο
DHL safely relocates “the world’s loneliest elephant”

DHL safely relocates “the world’s loneliest elephant”

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

19 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

17 Μαΐου, 2022
Παραδόθηκαν από την Kosmocar τα πρώτα ηλεκτρικά Volkswagen ID σε ιδιώτες στην Αστυπάλαια

Καθορίστηκε το κόμιστρο για on demand επιβατικές μεταφορές με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

17 Μαΐου, 2022
Volkswagen Commercial Vehicles και Hermes συνεργάζονται για ταχύτερη παράδοση πακέτων από τους ταχυμεταφορείς

Έκθεση για το ανθρακικό τους αποτύπωμα καλούνται να υποβάλλουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics

19 Μαΐου, 2022

260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου από τη Σαγκάη θα «πνίξουν» την αγορά το καλοκαίρι. Οι εκτιμήσεις της Drewry

20 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!

Στα 920 δισ. το κόστος από τις διαταραχές στην εφοδιαστική, ως το 2023, στην Ευρωζώνη. Η μελέτη της Accenture

23 Μαΐου, 2022

Μήνυμα υπέρ των γυναικών στέλνουν ΓΕΦΥΡΑ και “ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ” Πάτρας (video)

23 Μαΐου, 2022

Ο όμιλος Ocado αγοράζει την ελληνική start-up Myrmex έναντι 10,2 εκατ. ευρώ

23 Μαΐου, 2022
Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO

Η Turo προσδοκά να γίνει η «AirBnB» των αυτοκινήτων και αναζητά 100 εκατ. δολ. μέσω IPO

23 Μαΐου, 2022
Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά

Το κρουαζιερόπλοιο MSC LIRICA της MSC Cruises κάνει homeport το λιμάνι του Πειραιά

23 Μαΐου, 2022

Το ΤΕΕ φορέας υλοποίησης του έργου «Έξυπνες Γέφυρες» του Ταμείου Ανάκαμψης

23 Μαΐου, 2022
Στις 27 Απριλίου τα εγκαίνια του ανακαινισμένου αεροδρομίου του Ηρακλείου Κρήτης

Αισιοδοξία στην Κρήτη για την αεροπορική κίνηση του καλοκαιριού

23 Μαΐου, 2022
H διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ στις εργασίες της 47ης Γενικής Συνέλευσης της EMTA

H διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ στις εργασίες της 47ης Γενικής Συνέλευσης της EMTA

23 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ