Τα κονδύλια, τόσο εθνικά, όσο και ευρωπαϊκά, δεν είναι «απεριόριστα».
Τα κονδύλια, ιδίως τα ευρωπαϊκά, έπειτα από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, φαντάζουν – σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές – όλο και πιο «δύσκολα» για τη χώρα.
Τρανταχτό παράδειγμα, η τελευταία Συντονιστική Επιτροπή του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF), η οποία ενέκρινε – μόνο – την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Πύθιο.
Εικάζει κανείς ότι η έγκριση αυτού του έργου έγινε με γνώμονα, κυρίως, τη «Στρατιωτική Κινητικότητα» της ΕΕ και τη γεωστρατηγική σημασία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Πύθιο – Ορμένιο.
Ωστόσο, από τη λίστα του CEF “List of projects selected under the 2024 calls for proposals” απουσιάζουν αρκετά άλλα έργα.
Στα ανωτέρω δεδομένα, έρχεται να προστεθεί και η αναδιάταξη πόρων 1,35 δις ευρώ, τα οποία διοχετεύτηκαν σε ένα «έκτακτο γεγονός», την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel και Elias.
Εμβληματικά έργα, όπως η επέκταση της Λ. Κύμης, η επέκταση του μετρό στο Ίλιον, η σιδηροδρομική σύνδεση Νέα Καρβάλη – Τοξότες παρουσιάζουν σημαντική καθυστέρηση στις διαγωνιστικές διαδικασίες, ενώ και αρκετά μεγάλα έργα που έχουν συμβασιοποιηθεί παρουσιάζουν υστέρηση ως προς τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Είναι προφανές ότι η προτεραιοποίηση των έργων, αλλά και η παρακολούθηση των υφιστάμενων είναι ένα δύσκολο εγχείρημα που οφείλει να κερδηθεί…




















































