Χάνεται οριστικά η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα;
Χάνεται οριστικά η υπογειοποίηση 5,2 χλμ., η οποία προέβλεπε την υπογειοποίηση από την οδό Κανελλοπούλου ως την ακτή Δυμαίων, δηλαδή του κεντρικού αστικού ιστού της πόλης;
Η ΕΕ, όπως έγινε γνωστό, απέρριψε, εκ νέου, το αίτημα του ΟΣΕ για ένταξη του έργου στο CEF 2, το οποίο είχε αρχικό προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ, με την ελληνική πλευρά να προσδοκά χρηματοδότηση 366 εκατ. ευρώ.
Ο ΟΣΕ, με γνώμονα τα ανωτέρω, εάν και δεν δείχνει να έχει εγκαταλείψει οριστικά το σχέδιο για υπογειοποίηση της γραμμής, διερευνά – στο μεσοδιάστημα – την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής του Προαστιακού Πάτρας, παράλληλα με την πολεοδομική «αναγέννηση» της πόλης κατά μήκος της γραμμής.
Τι σημαίνει αυτό;
Σε πρώτη ανάγνωση, καλύτερη εξυπηρέτηση, με πύκνωση δρομολογίων του Προαστιακού.
Στον αντίποδα, διατήρηση ισόπεδων διαβάσεων και μη σύνδεση του νέου λιμένα με εμπορευματικά τρένα.
Οι αναγνώσεις / ερμηνείες ποικίλουν:
➡️Την παρούσα περίοδο, η ελληνική πλευρά δίνει απόλυτη προτεραιότητα στα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης από το Daniel, ύψους 450,12 εκατ. ευρώ.
➡️Από την άλλη πλευρά, αρκετοί θεωρούν ότι η ΕΕ, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και τις «παλινωδίες» στη σύμβαση 717, αντιμετωπίζει με «έντονο σκεπτικισμό» κάθε πρόταση της ελληνικής πλευράς για σιδηροδρομικά έργα.
Πάντως, το συμπέρασμα είναι το εξής: Με τις ατέρμονες – επί σειρά ετών – συζητήσεις για την είσοδο του τρένου στην Πάτρα και στο λιμάνι της Πάτρας, η πόλη έχασε αρκετές «ευκαιρίες», τότε που τα κοινοτικά κονδύλια ήταν πιο εύκολο να εξευρεθούν.
Μάλιστα, επαναφέρουμε δημοσίευμα του… 2007:
«Επίσκεψη στην Πάτρα πραγματοποίησε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης.
Μετά το τέλος της σύσκεψης ο κ. Λιάπης δήλωσε ότι: «αποφασίσθηκε η υπογειοποίηση 5 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα. Ήδη έχουν γίνει οι σχετικές μελέτες και το έργο αναμένεται να αρχίσει μέσα στο επόμενο έτος».