Συμφωνία για τη συνέχιση της παρουσίας της Hellenic Train στην Ελλάδα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τόσο από πλευράς της εταιρείας, όσο και από πλευράς του ελληνικού δημοσίου ανακοινώθηκε, πριν από λίγες ημέρες, από τις κυβερνήσεις Ελλάδας και Ιταλίας.
Όπως γνωστοποιήθηκε από το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών, ο ιταλικός όμιλος δεσμεύτηκε να προβεί σε επενδύσεις, ύψους 360 εκατ. ευρώ, για την αγορά συνολικά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου.
Η αναθεωρημένη σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Hellenic Train αναμένεται να παρουσιαστεί το επόμενο δίμηνο.
Έως ότου έρθουν τα νέα τρένα, ποια είναι η επένδυση που θα φανερώσει τις (νέες) προθέσεις των Ιταλών;
Το Θριάσιο ΙΙ, για το οποίο ο χρόνος ισχύος της προσφοράς της κοινοπραξίας Hellenic Train – Damco λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου.
H HT, σε συνεργασία με την Damco του Ομίλου Κοπελούζου, χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 20 – 25 εκατ. ευρώ (η πιο μετριοπαθής εκτίμηση) για τη λειτουργία του Θριασίου ΙΙ.
Για το Θριάσιο ΙΙ, εικάζεται ότι η ΗΤ διατηρεί «ισχυρές βλέψεις», καθώς σχεδιάζεται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» για τις εμπορευματικές μεταφορές.
Την υπόθεση παρακολουθεί και ο ΟΣΕ, ο οποίος δεν θέλει ένα περιουσιακό στοιχείο του (Θριάσιο ΙΙ) να «απαξιώνεται», αλλά να δοθεί προς χρήση, με οφέλη, όπως ενοίκια / έσοδα, κ.ά.
Σημειώνεται ότι, στις 30 Οκτωβρίου 2024, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το «πράσινο φως», υπό προϋποθέσεις, σε Hellenic Train – Damco για το Θριάσιο ΙΙ.
Και μιας και μιλάμε για το Θριάσιο, τι πρόκειται να γίνει με τις αποθήκες Κ1 και Κ2;
Θα έχουμε σήριαλ διεκδικήσεων μεταξύ ΟΣΕ – Hellenic Train – Goldair;
