Οι Μεταφορές ενώνουν Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία, με τις «ευλογίες» της ΕΕ.
Πριν από μερικές ημέρες διεξήχθη μια «ύψιστης σημασίας» συνάντηση μεταξύ του Ευρωπαίου Επιτρόπου για τις Μεταφορές, Απόστολου Τζιτζικώστα με τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, του Βούλγαρου Αναπληρωτή Πρωθυπουργού και Υπουργού Υποδομών και Επικοινωνιών, Grozdan Karadzhov και του Υφυπουργού Μεταφορών της Ρουμανίας, Ionut Savoiu (σχετική φωτό).
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η σύνδεση μέσω λιμένων, σιδηροδρόμου και οδικών αξόνων του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα.
Με άλλα λόγια, η ενίσχυση του εμπορικού μεταφορικού διαδρόμου Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε – Κωστάντζας, ο οποίος παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου, άρα την Τουρκία.
Στο πλαίσιο της «Στρατιωτικής Κινητικότητας» της ΕΕ, ο εν λόγω μεταφορικός διάδρομος αποκτά επιπρόσθετη σπουδαιότητα.
«Συμφωνήσαμε στην κατασκευή σύγχρονων διασυνοριακών σιδηροδρομικών και οδικών συνδέσεων από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σόφια και το Βουκουρέστι και εγκαινιάσαμε την Πλατφόρμα Διαδρόμου Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου.
Η σύνδεση αυτών των περιοχών έχει στρατηγική σημασία για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς θα προσφέρει βασικές πύλες μεταφορών προς τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές.
Γι’ αυτό και πρότεινα την ανάπτυξη ενός κοινού τριμερούς Σχεδίου Δράσης για την Ενισχυμένη Διασυνοριακή Συνεργασία στις Μεταφορικές Υποδομές», σχολίασε ο Επίτροπος Μεταφορών.
Το εν λόγω εγχείρημα δεν είναι καινούργιο, έχει διάφορες ονομασίες, όπως Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία, Sea2Sea, Rail T-K-A-B-V-R Project.
Η Ελλάδα οφείλει να κινηθεί ταχύτερα, όχι τόσο στις οδικές συνδέσεις, αλλά κυρίως στις σιδηροδρομικές (Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, σύνδεση λιμένα Καβάλας με τον σιδηρόδρομο) και τις λιμενικές (έργα υποδομών στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης), διότι έχει χαθεί ήδη αρκετός πολύτιμος χρόνος…