Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ορισμένες πικρές αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο

ffotinos by ffotinos
6 Μαρτίου, 2023
στο ΥΠΟΓΕΙΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Θα ξεκινήσουμε «με τα του οίκου μας». Οφείλαμε και δεν το κάναμε, να ασχοληθούμε εκτενέστερα και σε πιο τακτική βάση με τα συστημικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Στην ιστοσελίδα υπάρχουν αναφορές για την ελλιπή λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (οι τελευταίες ήταν οι εξής: εδώ, εδώ, εδώ, κ.ά. και σχετικό video), αλλά – σε κάθε περίπτωση – ήταν περιορισμένες και όχι αναλυτικές.   

Στη συνέχεια, θα παραθέσουμε, ορισμένες δικές μας «πικρές» αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο.

-Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελούσε, όλα τα τελευταία χρόνια, πολιτική προτεραιότητα, παρά τις όποιες βελτιωτικές ενέργειες. Αυτό, διότι η σιδηροδρομική αγορά είναι μια «μικρή» αγορά, με 1 ουσιαστικά εταιρεία (Hellenic Train) στις επιβατικές μεταφορές και 2 (Hellenic Train, RCLG) στις εμπορευματικές. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αντιμετωπιζόταν ως ο «παρίας» των μεταφορών.

-Οι όποιες πιέσεις για τη καλυτέρευση του δικτύου, εκτός από τη Hellenic Train, η οποία – ανά περιόδους – διέρχεται περιόδους έντονης αντιπαράθεσης με τον ΟΣΕ, προέρχονται από την Cosco και τον ΟΛΠ, αλλά και τον ΟΛΘ για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή από μία αγορά (με εξαίρεση τη Hellenic Train) που δεν είναι στη θεσμική εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών.   

-Είναι προφανές ότι, τα τελευταία χρόνια, μεγαλύτερο βάρος δόθηκε (από όλες τις πλευρές) στους αυτοκινητόδρομους, μέσω των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και στα έργα μετρό, σε σχέση με τον σιδηρόδρομο.

-Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι το μοντέλο που επέλεξε η Ελλάδα με τον τεμαχισμό του ΟΣΕ το 2010 δεν λειτούργησε.

Η Ελλάδα, παρά τις όποιες αντικειμενικές παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, προτίμησε να μην ακολουθήσει το μοντέλο άλλων προηγμένων σιδηροδρομικών χωρών, όπως της Γερμανίας (DB), της Γαλλίας (SNCF) και της Ιταλίας (FS), οι οποίες διατήρησαν το μοντέλο holding και δεν διέσπασαν σε πλήρως ανεξάρτητες (κρατικές ή μη) τις εταιρείες των σιδηροδρομικών ομίλων τους.

-Το δυστύχημα φανέρωσε, μεταξύ άλλων, την τραγική έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ, παρά τις οχλήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και των εργαζομένων, αλλά και τις εγγενείς αδυναμίες του ΟΣΕ ως Οργανισμού.  

Επίσης, τις «δυναμικές» σχέσεις μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για τις προσωρινές / οριστικές παραλαβές των έργων.

-Αναμφισβήτητα μεγάλη «πληγή» του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης.

Και εμείς, τα «χάσαμε» με την εξέλιξη και το «κουβάρι» της σύμβασης 717, ενώ ακόμα παραμένει άγνωστο πόσα Κέντρα Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ λειτουργούν, σε ποιο βαθμό και ποια τμήματα καλύπτουν.

-Το πλιάτσικο με τα συστήματα ηλεκτροκίνησης και τα καλώδια χαλκού, εκτός από Ρομά, όπως έχει καταγγελθεί, είχε διακλαδώσεις εντός ΟΣΕ. 

-Και οι κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και οι εταιρείες προμήθειας συστημάτων σιδηροδρομικού υλικού οφείλουν, πέρα από τα όποια επιχειρηματικά τους συμφέροντα, να «αφήσουν κάπως πίσω» τις μεταξύ τους διαφορές, ώστε τα σιδηροδρομικά έργα να ολοκληρώνονται στην ώρα τους και να μην έχουμε το «σπιράλ» των συμπληρωματικών συμβάσεων, των δικαστικών διενέξεων, κ.α.

-Ο σιδηρόδρομος είναι – εφόσον τηρούνται αυτά που πρέπει να τηρούνται – ένα ασφαλές μέσο και η Ελλάδα τον χρειάζεται, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΟΣΕΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣHELLENIC TRAINΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣΤΕΜΠΗΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επανέρχονται, από σήμερα, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο Αθήνα – Λειανοκλάδι

22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Hellenic Train: Ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων στον Προαστιακό Αθήνας και Πάτρας, λόγω στάσης εργασίας

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Eρώτηση κατέθεσε η Έλενα Κουντουρά στην Κομισιόν για το πόρισμα του ERA για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

21 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Π. Τερεζάκης, ΟΣΕ: Τιτάνια προσπάθεια για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ιω. Τσιαπαρίκου, ΡΑΣ: Ολικός ανασχεδιασμός και ανασύνταξη για την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Έργα (οδικά και σιδηροδρομικά) υπάρχουν, θα «προλάβουν» οι κατασκευαστικές;

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Ν. Κουρέτας, Ελληνικό Μετρό: Φιλική προς το περιβάλλον η γραμμή 4 – Πως προχωρούν τα εργοτάξια σε Εξάρχεια, Ριζάρη και Δικαστήρια

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Δ. Σαπίδης, Siemens Mobility: Ενισχύεται η τάση του Mobility as a Service

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ