• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ορισμένες πικρές αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο

ffotinos by ffotinos
6 Μαρτίου, 2023
στο ΥΠΟΓΕΙΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Θα ξεκινήσουμε «με τα του οίκου μας». Οφείλαμε και δεν το κάναμε, να ασχοληθούμε εκτενέστερα και σε πιο τακτική βάση με τα συστημικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Στην ιστοσελίδα υπάρχουν αναφορές για την ελλιπή λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (οι τελευταίες ήταν οι εξής: εδώ, εδώ, εδώ, κ.ά. και σχετικό video), αλλά – σε κάθε περίπτωση – ήταν περιορισμένες και όχι αναλυτικές.   

Στη συνέχεια, θα παραθέσουμε, ορισμένες δικές μας «πικρές» αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο.

-Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελούσε, όλα τα τελευταία χρόνια, πολιτική προτεραιότητα, παρά τις όποιες βελτιωτικές ενέργειες. Αυτό, διότι η σιδηροδρομική αγορά είναι μια «μικρή» αγορά, με 1 ουσιαστικά εταιρεία (Hellenic Train) στις επιβατικές μεταφορές και 2 (Hellenic Train, RCLG) στις εμπορευματικές. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αντιμετωπιζόταν ως ο «παρίας» των μεταφορών.

-Οι όποιες πιέσεις για τη καλυτέρευση του δικτύου, εκτός από τη Hellenic Train, η οποία – ανά περιόδους – διέρχεται περιόδους έντονης αντιπαράθεσης με τον ΟΣΕ, προέρχονται από την Cosco και τον ΟΛΠ, αλλά και τον ΟΛΘ για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή από μία αγορά (με εξαίρεση τη Hellenic Train) που δεν είναι στη θεσμική εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών.   

-Είναι προφανές ότι, τα τελευταία χρόνια, μεγαλύτερο βάρος δόθηκε (από όλες τις πλευρές) στους αυτοκινητόδρομους, μέσω των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και στα έργα μετρό, σε σχέση με τον σιδηρόδρομο.

-Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι το μοντέλο που επέλεξε η Ελλάδα με τον τεμαχισμό του ΟΣΕ το 2010 δεν λειτούργησε.

Η Ελλάδα, παρά τις όποιες αντικειμενικές παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, προτίμησε να μην ακολουθήσει το μοντέλο άλλων προηγμένων σιδηροδρομικών χωρών, όπως της Γερμανίας (DB), της Γαλλίας (SNCF) και της Ιταλίας (FS), οι οποίες διατήρησαν το μοντέλο holding και δεν διέσπασαν σε πλήρως ανεξάρτητες (κρατικές ή μη) τις εταιρείες των σιδηροδρομικών ομίλων τους.

-Το δυστύχημα φανέρωσε, μεταξύ άλλων, την τραγική έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ, παρά τις οχλήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και των εργαζομένων, αλλά και τις εγγενείς αδυναμίες του ΟΣΕ ως Οργανισμού.  

Επίσης, τις «δυναμικές» σχέσεις μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για τις προσωρινές / οριστικές παραλαβές των έργων.

-Αναμφισβήτητα μεγάλη «πληγή» του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης.

Και εμείς, τα «χάσαμε» με την εξέλιξη και το «κουβάρι» της σύμβασης 717, ενώ ακόμα παραμένει άγνωστο πόσα Κέντρα Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ λειτουργούν, σε ποιο βαθμό και ποια τμήματα καλύπτουν.

-Το πλιάτσικο με τα συστήματα ηλεκτροκίνησης και τα καλώδια χαλκού, εκτός από Ρομά, όπως έχει καταγγελθεί, είχε διακλαδώσεις εντός ΟΣΕ. 

-Και οι κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και οι εταιρείες προμήθειας συστημάτων σιδηροδρομικού υλικού οφείλουν, πέρα από τα όποια επιχειρηματικά τους συμφέροντα, να «αφήσουν κάπως πίσω» τις μεταξύ τους διαφορές, ώστε τα σιδηροδρομικά έργα να ολοκληρώνονται στην ώρα τους και να μην έχουμε το «σπιράλ» των συμπληρωματικών συμβάσεων, των δικαστικών διενέξεων, κ.α.

-Ο σιδηρόδρομος είναι – εφόσον τηρούνται αυτά που πρέπει να τηρούνται – ένα ασφαλές μέσο και η Ελλάδα τον χρειάζεται, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.

Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΟΣΕΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣHELLENIC TRAINΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣΤΕΜΠΗΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα 9 σημεία που θέτουν ως αναγκαία προϋπόθεση για την επανεκκίνηση των δρομολογίων οι μηχανοδηγοί

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Έρχεται νομοθετική ρύθμιση για τη μετατροπή σε κακούργημα όλων των περιπτώσεων κλοπής καλωδίων του ΟΣΕ

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ: Στη Λάρισα λειτουργεί η τοπική τηλεδιοίκηση, η ενιαία τηλεδιοίκηση είναι υπό κατασκευή

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Έντονη αντιπαράθεση για το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Οι αναρτήσεις Γ. Οικονόμου και Αλ. Τσίπρα

20 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Έργα (οδικά και σιδηροδρομικά) υπάρχουν, θα «προλάβουν» οι κατασκευαστικές;

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023

Λεωφορεία δρομολογεί από την Τετάρτη 15 Μαρτίου η Hellenic Train σε επιλεγμένα δρομολόγια. Πληροφορίες

14 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η Hellenic Train «έσπασε τη σιωπή της», η συνέντευξη του Δ.Σ. της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο

1

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

21 Μαρτίου, 2023

Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

21 Μαρτίου, 2023

Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

21 Μαρτίου, 2023

Ο Francisco Conejo νέος Country Manager για την UPS Ιταλίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση των αεροσκαφών της Emirates

21 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ