Η αγορά της αστικής κινητικότητας ή αλλιώς, η αγορά του urban mobility είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, εξαιτίας της «γιγάντωσης» των μεγάλων πόλεων, σε συνδυασμό – όμως – με την απαίτηση για πιο «βιώσιμες» και «ευφυείς» πόλεις.
Εκτός από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως τα δίκτυα μετρό και λεωφορείων, καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία μιας πόλης διαδραματίζουν τα ταξί.
Πριν από μερικές ημέρες ανακοινώθηκε μια σημαντική εξαγορά: Η αμερικανική Lyft εξαγόρασε τη FREENOW από τη BMW Group και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατ. ευρώ.
Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί την πρώτη σημαντική επέκταση της Lyft εκτός Βόρειας Αμερικής και αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Η FREENOW, με έδρα το Αμβούργο, δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 150 πόλεις σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, στην οποία κατέχει την 1η θέση.
Η εξαγορά αυτή επιτρέπει στη Lyft να επεκτείνει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά ταξί και να ανταγωνιστεί εταιρείες, όπως η Uber και η Bolt.
Από την εξαγορά, σημειώνουμε τα κάτωθι:
🚕Στην Ελλάδα, η Lyft θα ανταγωνιστεί κυρίως την – επίσης αμερικάνικη – Uber, αλλά και τις ελληνικές πλατφόρμες taxiplon και taxi.gr.
🚕H FREENOW, σε αντίθεση με την Uber, δεν έχει έρθει σε «μεγάλες συγκρούσεις» με ρυθμιστικές αρχές και ιδιοκτήτες ταξί.
🚕Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lyft, Ντέιβιντ Ρίσερ «η μισή βιομηχανία ταξί στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι offline, προσφέροντας πολλές δυνατότητες ανάπτυξης», κάτι το οποίο φανερώνει τις διαθέσεις της Lyft.
Πλέον, με ενδιαφέρον αναμένεται η «αμερικανική σύγκρουση» για τα ταξί και εντός Ελλάδας, αλλά και εάν, Lyft και Uber «συμπορευτούν» σε κανονιστικά θέματα στην Ευρώπη για την αγορά ταξί και όχι μόνο.
Τέλος, εάν η “διατάραξη” των σχέσεων ΗΠΑ – ΕΕ συμπαρασύρει και τις 2 ανωτέρω τεχνολογικές πλατφόρμες…