Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το (δύσκολο) ταξίδι του Κ. Κυρανάκη στην Ιταλία που θα κρίνει πολλά

ffotinos by ffotinos
5 Μαΐου, 2025
στο ΥΠΟΓΕΙΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ταξίδι στη Ιταλία πρόκειται να πραγματοποιήσει, τις επόμενες ημέρες, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, με αντικείμενο την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης του 2022 μεταξύ ελληνικού δημοσίου – Hellenic Train.

Ο Έλληνας υπουργός σκοπεύει να συναντηθεί με τη διοίκηση της FS (είναι η μητρική εταιρεία της Hellenic Train), αλλά και με τον Ιταλό υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini.

Στόχευση του Έλληνα αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών είναι η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου – Hellenic Train.

Όπως υποστήριξε πρόσφατα, «θα γίνει μια συνολική διαπραγμάτευση», με την ελληνική πλευρά να ζητά από την Hellenic Train «να επενδύσει με δικά της χρήματα, σε καινούργια τρένα».

Μάλιστα, εάν λάβουμε υπόψη το κυριακάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, η ελληνική πλευρά θα «απαιτήσει, από τη Hellenic Train, να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει σύγχρονα τρένα».

Ο Έλληνας πρωθυπουργός χρησιμοποίησε το ρήμα «απαιτώ», κάτι το οποίο φανερώνει τις διαθέσεις της ελληνικής πλευράς, τουλάχιστον στο προσκήνιο.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις της HT με βάση τον νόμο του 2022

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η ελληνική πλευρά θα πιέσει την ιταλική, ώστε η Hellenic Train να προμηθευτεί, με δικά της κεφάλαια, νέα τρένα και όχι να τα μισθώσει από το ελληνικό δημόσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση του 2022 για τις άγονες γραμμές.

Η σύμβαση του 2022 για τις άγονες γραμμές, η οποία είναι σε ισχύ και είναι η βάση της διαπραγμάτευσης, προβλέπει η HT να μισθώσει από τη ΓΑΙΑΟΣΕ (άρα από τον ΟΣΕ, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο) 10 νέα τρένα υδρογόνου και 10 νέα ηλεκτρικά τρένα έως το 2027, καταβάλλοντας το 40% της αγοραίας αξίας.

Η εν λόγω διαπραγμάτευση είναι δύσκολη για ποικίλους λόγους:

➡️Η Hellenic Train είναι μια ζημιογόνος εταιρεία. To 2023 είχε ζημιές 65,06 εκατ. ευρώ, το 2022 ζημιές 0,88 εκατ. ευρώ και το 2020 ζημιές 9,59 εκατ. ευρώ.

Κέρδη είχε το 2021, μόλις 57.000 ευρώ και το 2019, 1,48 εκατ. ευρώ.

➡️Εξαιτίας των ζημιογόνων αποτελεσμάτων, η μητρική εταιρεία, η FS και έως τα τέλη του 2023, είχε χορηγήσει δάνεια 138 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 προχώρησε σε συμψηφισμό οφειλών 35 εκατ. ευρώ (αφορούσαν υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο Trenitalia S.p.A. για την απόκτηση των τρένων ETR – 470) και ταμειακής ένεσης 15 εκατ. ευρώ στη HT.

➡️Εκτός των ανωτέρω, δηλαδή της δύσκολης οικονομικής κατάστασης της HT, και ο μητρικός όμιλος, η FS παρουσίασε το 2024 ζημιές 208 εκατ. ευρώ, παρά την άνοδο των εσόδων.

Με αυτά τα δεδομένα, ο Έλληνας αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών καλείται να πιέσει την ιταλική πλευρά για επενδύσεις σε τροχαίο υλικό και σε μηχανοστάσια, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι τη διετία 2026 – 27, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα είναι σύγχρονο, αλλά και το «ανεπιτυχές εγχείρημα» με τα ETR – 470.

Από την άλλη πλευρά, η FS, η οποία εξαγόρασε έναντι 45 εκατ. τη HT και έναντι 22 εκατ. την ΕΕΣΣΤΥ, έχει «καταφέρει» στην Ελλάδα τα κάτωθι:

➡️Έκλεισε ένα «χρυσό συμβόλαιο» με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές για 10 + 5 χρόνια έναντι 750 εκατ. ευρώ, ουσιαστικά μονοπωλώντας τις εγχώριες επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

➡️Εξαγόρασε την ΕΕΣΣΤΥ, ουσιαστικά μονοπωλώντας τις εγχώριες υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού.

➡️Διαθέτει συντριπτικό ποσοστό στις εγχώριες εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και έχει πλειοδοτήσει για το Θριάσιο ΙΙ.

Θα καταφέρει να πείσει ο Κ. Κυρανάκης την FS για μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα;

Θυμίζουμε ότι η FS, τον Δεκέμβριο του 2024, εξήγγειλε πλάνο επενδύσεων 100 δις ευρώ έως το 2029.

Εάν είναι να φέρει νέα τρένα στην Ελλάδα έως το 2027, η παραγγελία έπρεπε να είχε γίνει / ανακοινωθεί… χθες.    

Πάντως, αρκετοί υποστηρίζουν ότι από τα αποτελέσματα της συνάντησης Κ. Κυρανάκη στην Ιταλία θα εξαρτηθεί, εάν θα πραγματοποιηθεί η αναβληθείσα συνάντηση Κ. Μητσοτάκη – Τζ. Μελόνι.

Θα τα “σπάσουν” Ελλάδα και Ιταλία για τη HT; Θα οδηγηθούμε σε μια νέα συμφωνία; Σε έναν νέο συμβιβασμό;

Για την Ελλάδα, το ζήτημα είναι ύψιστης σημασίας.

Και για την Ιταλία, το ζήτημα είναι σημαντικό, διότι δεν είναι μόνο η FS που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα:  Είναι η ATM του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Όμιλος Grimaldi στα λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας, κ.ά.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣFerrovie dello Stato ItalianeFSITRENITALIAHELLENIC TRAINΟΣΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Λόγω έργων του ΟΣΕ, σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ματαιώσεις σε Χαλκίδα και Λάρισα

14 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Π. Πέρκα: Ποιο είναι μεγαλύτερο, τα 360 εκατ. ή τα 600 εκατ. ευρώ; Προφανώς τα 360, αν είσαι Πρωθυπουργός της Ελλάδας!

13 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αλ. Μεϊκόπουλος: Καμιά εμπιστοσύνη στο ελληνοϊταλικό μνημόνιο για επενδύσεις στα τρένα

13 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η «μάχη» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AKTOR για τις παραχωρήσεις της Ελλάδας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025

Υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση αναθεώρησης του «Ελλάδα 2.0»

15 Μαΐου, 2025

Nissan after sales service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr