ΑρχικήΥΠΟΓΕΙΟΣTο απόλυτο «μπάχαλο» με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Tο απόλυτο «μπάχαλο» με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Το απόλυτο «μπάχαλο» επικρατεί με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Το χαρακτηριστικό είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει, τις επόμενες ημέρες, την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος, ωστόσο – όπως παραδέχτηκε το ίδιο – δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα το μοντέλο της παραχώρησης!

Τα «αγκάθια» είναι πολλά, όπως:

-Κανείς δεν γνωρίζει τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης. Άλλες εκτιμήσεις μιλούν για 30, άλλες για 35, άλλες για 40 χρόνια.

-Τον ακριβή αριθμό των διοδίων. Υπάρχει η περίφημη Κοινή Υπουργική Απόφαση που μιλά για 11 επιπρόσθετους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, ωστόσο δεν έχει προσδιοριστεί, εάν θα υλοποιηθούν στο σύνολό τους.

-Ακολούθως, δεν έχει προσδιοριστεί το ποσοστό που θα εισπράττει το δημόσιο και ο παραχωρησιούχος από τα διόδια.

-Το «περιεχόμενο» της σύμβασης παραχώρησης. Θα περιλαμβάνει μόνο την ελαφρά και βαριά συντήρηση και λειτουργία; Θα γίνουν επιπρόσθετες επενδύσεις, όπως στην ενέργεια;

-Τι θα απογίνει η τεχνογνωσία της «κρατικής» Εγνατίας και τα έργα που έχει αναλάβει στο εξωτερικό;

-Τον Ιούλιο του 2016, οι υποχρεώσεις του ομολογιακού δανείου της Εγνατίας στην Τράπεζα Πειραιώς έφταναν τα 100,1 εκατ. Οι υποχρεώσεις αυτές δεν έχει εξακριθωθεί «ποιον θα βαρύνουν».

Πάντως, η Εγνατία Οδός, εάν εξαιρεθούν οι αποσβέσεις, το 2015 παρουσίασε λειτουργική κερδοφορία 10,8 εκατ. (!), παρά το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα ήταν στα 55,7 εκατ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο