• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

    29 Ιανουαρίου, 2023
    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

    29 Ιανουαρίου, 2023
    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Όλο και πιο αναγκαία η εξωστρέφεια των ελληνικών εξαγωγών

vvegiazi by vvegiazi
18 Μαΐου, 2022
στο LOGISTICS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Θετικές οι προοπτικές των ελληνικών εξαγωγών. H Iταλία, ο σημαντικότερος προορισμός
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μέσα από κάθε κρίση, αναδεικνύονται καινούριες ευκαιρίες, που υπόσχονται μεγαλύτερη ανάπτυξη, αν αξιοποιηθούν εγκαίρως και σωστά. Αυτό συμβαίνει ήδη στον τομέα των ελληνικών εξαγωγών.

Τα τελευταία 30 χρόνια, η άνοδος των εξαγωγών είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί η εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.

Η χώρα κατάφερε να διπλασιάσει το ποσοστό που οι εξαγωγές – εκτός πετρελαίου – καλύπτουν την παραγωγή την τελευταία 20ετία, με αποτέλεσμα σήμερα το 10% της παραγωγής να αντιστοιχεί σε εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών.

Παρά τα ενθαρρυντικά αυτά στοιχεία, οι προσπάθειες τόνωσης της εξωστρέφειας πρέπει να ενταθούν, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς.

Να σημειωθεί ότι η εξωστρέφεια της οικονομίας ανέρχεται συνολικά σε 35% του ΑΕΠ, που διακρίνεται σε 19% του ΑΕΠ εξαγωγές υπηρεσιών (Ναυτιλία, Τουρισμός) και 16% του ΑΕΠ εξαγωγές αγαθών.

Στην Ευρώπη, το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται στο 51%, γεγονός που αποκαλύπτει κενό εξωστρέφειας 15 ποσοστιαίων μονάδων, το οποίο μπορεί να καλυφθεί με εκμετάλλευση των ευκαιριών που είναι διαθέσιμες για τις ελληνικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης και τα συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Επιπλέον, οι αλλεπάλληλες κρίσεις (εγγενή διαρθρωτικά προβλήματα με επενδυτικό κενό, πιέσεις από την κλιματική αλλαγή και πληθωρισμός), με αιχμή τη διαταραχή στην  εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω πανδημίας αρχικά και του πολέμου στην Ουκρανία στη συνέχεια, ώθησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να εστιάσει στην αυτάρκεια σε βασικά αγαθά (φάρμακα, τρόφιμα κλπ.).

Αυτό για τη χώρα ίσως αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να αναπτύξει τομείς παραγωγής και να αξιοποιήσει την πολιτική της αυτάρκειας και της αυτονομίας, τάση που αναπτύσσεται στην Ευρώπη.

Η εικόνα και οι προοπτικές των ελληνικών εξαγωγών αποτέλεσε αντικείμενο διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε πρόσφατα η Εθνική Τράπεζα, σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων, παρουσία της Προέδρου του Συνδέσμου κ. Χριστίνας Σακελλαρίδη, καθώς και της Γενικής Διευθύντριας Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας, κ. Χριστίνας Θεοφιλίδη.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν επίσης, η κ. Τζέση Βουμβάκη, Deputy Chief Economist, η κ. Εύη Πασσά, Διευθύντρια Group Global Transaction Services, o κ. Κωνσταντίνος Καναβός, Διευθυντής Business Banking & Key Accounts Segments και ο κ. Αλέξανδρος Κοντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Factors.

Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε ότι η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών την τελευταία 30ετία οδήγησε σε αύξηση εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, με τις εξαγωγές αγαθών (εκτός πετρελαίου) να καλύπτουν 10% της παραγωγής το 2021, από 5% το 1991.

Ωστόσο, αυτή η εξωστρέφεια παραμένει χαμηλότερα από το μέσο όρο της ΕΕ (20% της παραγωγής), γεγονός που αντανακλά δύο βασικά διαρθρωτικά προβλήματα: το επενδυτικό κενό ύψους 130 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία (Επενδύσεις/ΑΕΠ Ελλάδας 10%, έναντι 16% του μέσου όρου της ΕΕ) και το θεσμικό κενό (διαχείριση γης, επιχειρηματικό δίκαιο, γραφειοκρατία κοκ.) που επηρεάζει την επιχειρηματικότητα.

Τα ελλείμματα αυτά αποτυπώνονται στην υστέρηση σε πεδία, όπως το μέγεθος των επιχειρήσεων, οι πράσινες επενδύσεις, η ψηφιοποίηση και η καινοτομία.

Στους εγγενείς παράγοντες αδυναμίας του επιχειρηματικού μας περιβάλλοντος προστίθενται, όπως προαναφέρθηκε, η πίεση από την κλιματική αλλαγή, η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός.

Tags:ΕΞΑΓΩΓΕΣΠΣΕ

Σχετικά Άρθρα

Θετικές οι προοπτικές των ελληνικών εξαγωγών. H Iταλία, ο σημαντικότερος προορισμός
LOGISTICS

Ξεπέρασαν τα 50 δισ. οι εξαγωγές, αλλά και τα 85 δισ. οι εισαγωγές στο 11μηνο του 2022

10 Ιανουαρίου, 2023
Φ. Κωστόπουλος, ΔΝΕ: Η πανδημία ανέτρεψε τις θετικές προβλέψεις που είχαν γίνει στη Liner ναυτιλία
LOGISTICS

Αύξηση 20,4% στις ελληνικές εξαγωγές τον Νοέμβριο

9 Ιανουαρίου, 2023
«Το μέλλον των Εφοδιαστικών Αλυσίδων στην μετά Covid – 19 εποχή» στις 18 Μαΐου
LOGISTICS

Άνοδος για τις εξαγωγές τον Οκτώβριο, αλλά με διεύρυνση του εμπορικού ελλείμματος

8 Δεκεμβρίου, 2022
Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
LOGISTICS

Οδηγίες ΑΑΔΕ για τις εξαγωγές εμπορευμάτων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

22 Νοεμβρίου, 2022
Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!
LOGISTICS

ΣΕΒΕ: “Έσπασαν” το φράγμα των 40 δισ. οι εξαγωγές, ξεπέρασαν τις επιδόσεις του 2021 από το α’ 9μηνο 2022

8 Νοεμβρίου, 2022
Διαφορετικές προσεγγίσεις ΕΕ και υπουργείου Ναυτιλίας για την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών
LOGISTICS

Στο +70,4% οι ελληνικές εξαγωγές τον Αύγουστο του 2022, οδεύουν προς ιστορικό ρεκόρ για το σύνολο του έτους

7 Οκτωβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Η Volvo Trucks εγκαινιάζει εργοστάσιο μπαταριών στο Βέλγιο

Η Volvo Trucks εγκαινιάζει εργοστάσιο μπαταριών στο Βέλγιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται πιο ψηφιακό: 5G Campus Network από την COSMOTE στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Όσο μεγαλώνει η AEGEAN και η SKY express, θα μεγαλώνει και το αεροδρόμιο της Αθήνας

23 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023

Μειώνεται κατά 9,60 ευρώ το κόστος του e-pass στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

24 Ιανουαρίου, 2023

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

25 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023
Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

27 Ιανουαρίου, 2023
Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»

Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

27 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
DHL Global Trade Barometer increases

DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

27 Ιανουαρίου, 2023
Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ

Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

27 Ιανουαρίου, 2023
Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

27 Ιανουαρίου, 2023

Περισσότερους από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες και πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα θα φέρουν οι απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ

27 Ιανουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ