ΑρχικήLOGISTICSΑπειλή για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ο κορωναϊός. Το μεγαλύτερο πλήγμα στις φαρμακοβιομηχανίες

Απειλή για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ο κορωναϊός. Το μεγαλύτερο πλήγμα στις φαρμακοβιομηχανίες

Αυξάνονται οι ανησυχίες αναφορικά με την ταχύτητα και το εύρος εξάπλωσης του κοροναϊού στην Κίνα, καθώς και τη δυνητική διατάραξη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, σημειώνει σε εκτενές ρεπορτάζ του το «The LoadStar».

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο αριθμός των εξακριβωμένων περιπτώσεων που προσβλήθηκαν από τον ιό, στην Κίνα, αυξήθηκε κατά 60% εν μια νυκτί ξεπερνώντας τα 4.500 άτομα, ενώ ο αριθμός των νεκρών –μέχρι και χτες (Τετάρτη)- είχε ξεπεράσει τα 130 άτομα.

Από την πλευρά του, το Πεκίνο ανακοίνωσε ότι οι πρωτοχρονιάτικες διακοπές θα παραταθούν κατά 3 ημέρες, έως τις 2 Φεβρουαρίου, σε μια προσπάθεια περιορισμού του ιού, μετά την επιδημία στην πόλη Wuhan, πρωτεύουσα της κεντρικής επαρχίας Hubei, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό hub παραγωγής και μεταφορών.

Ωστόσο, σύμφωνα με το «Nikkei Asia», οι παρατεταμένες διακοπές και η απαγόρευση ταξιδιού στο Wuhan και σε άλλες πληγείσες πόλεις θα εμποδίσουν την εκ νέου λειτουργία αρκετών εργοστασιακών μονάδων, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda.

Να σημειωθεί ότι, στο Wuhan φιλοξενούνται περίπου 500 εργοστάσια. Όλες οι επιβατικές και εμπορευματικές πτήσεις από την πόλη έχουν ακυρωθεί επ’ αόριστον, με μόνο τις εισερχόμενες πτήσεις ιατρικών ειδών να επιτρέπονται.

Αντίστοιχη πολιτική ακολουθούν και οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις, καθώς το λιμάνι του ποταμού Yangtze, το οποίο χειρίστηκε σχεδόν 1,5 εκατ. Teus το 2019, είναι κλειστό.

Την περασμένη εβδομάδα, η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) πραγματοποίησε θερμικό έλεγχο σε όλα τα σημεία ελέγχου, συμπεριλαμβανομένων των τερματικών σταθμών πορθμείων και κρουαζιερόπλοιων και τερματικών εμπορευματοκιβωτίων σταθμών.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) έχει εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας στους ναυτικούς για την προστασία τους από τον ιό, οι οποίες περιλαμβάνουν τη χρήση μάσκας προσώπου και την αποφυγή επαφής με ζώντα ζώα.

Επίσης, 6 άτομα από το πλήρωμα του πλοίου “Ural” της CMA CGM, που εκτελούσε τη διαδρομή από την Κίνα προς το Σουέζ, διαπιστώθηκαν με πνευμονία. Ωστόσο, η CMA CGM επιβεβαίωσε στο “The Loadstar” ότι ολόκληρο το πλήρωμα είναι σε καλή κατάσταση.

Όπως επισημαίνει η δικηγορική εταιρεία “Hill Dickinson”, η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να είναι προετοιμασμένη για παρόμοια ζητήματα που θα προκύψουν από σοβαρές εστίες ασθενειών, προσθέτοντας ότι «οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν τη μόλυνση των μελών του πληρώματος, μέτρα απομόνωσης και κλείσιμο λιμένων».

Σύμφωνα με ανώνυμη πηγή του “The Loadstar”, η εν λόγω κρίση και οι παρατεταμένες εθνικές αργίες στην Κίνα θα μπορούσαν να προκαλέσουν αναταράξεις στις εμπορευματικές ροές.

Στο Χόνγκ Κόνγκ, όπου υπάρχουν 8 καταγεγραμμένες περιπτώσεις κοροναϊού, η Cathay Pacific Cargo εξέδωσε ανακοίνωση ότι οι επιχειρησιακές της λειτουργίες παραμένουν ανεπηρέαστες στο διεθνές αεροδρόμιο της πόλης και ότι το πρόγραμμα των εμπορευματικών μεταφορών δεν επηρεάστηκε.

Εν τω μεταξύ, ο Michael Osterholm, διευθυντής του κέντρου έρευνας για μολυσματικές ασθένειες στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, εξέδωσε έντονη προειδοποίηση για ενδεχόμενη διατάραξη των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, ιδίως των φαρμακευτικών προϊόντων.

«Πολλά από τα κρίσιμα προϊόντα που χρησιμοποιούμε κάθε μέρα, όπως τα φάρμακα και τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, στην πραγματικότητα κατασκευάζονται στις περιοχές της Κίνας που κλείνουν», ανέφερε στο CNBC.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «υπάρχουν πολλές βιομηχανίες στην περιοχή κοντά στο Wuhan. Κάθε εταιρεία που έχει οποιαδήποτε παραγωγική ικανότητα στην Κίνα τώρα καλύτερα να ψάχνει πολύ προσεκτικά στην εφοδιαστική της αλυσίδα.

Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι το γεγονός αυτό θα επηρεάσει την προσφορά πολύ κρίσιμων προϊόντων σε όλο τον κόσμο μέσα σε λίγες ημέρες ή και εβδομάδες».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο