Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

    15 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

    15 Ιουνίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ανακοίνωση της HT για την αμαξοστοιχία 1634 Θεσσαλονίκη – Σέρρες

    14 Ιουνίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ο ΣΕΤΕ ζητά αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας (εναέρια κυκλοφορία) και των λιμενικών υποδομών

    14 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ανεκτέλεστο 900 εκατ. ευρώ διαθέτει η AKTOR στην Ρουμανία. Οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς

    14 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

    14 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

    15 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

    15 Ιουνίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ανακοίνωση της HT για την αμαξοστοιχία 1634 Θεσσαλονίκη – Σέρρες

    14 Ιουνίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ο ΣΕΤΕ ζητά αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας (εναέρια κυκλοφορία) και των λιμενικών υποδομών

    14 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ανεκτέλεστο 900 εκατ. ευρώ διαθέτει η AKTOR στην Ρουμανία. Οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς

    14 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

    14 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Από 3 μήνες – 3 έτη η δυνατότητα ακινησίας φορτηγών Δημοσίας Χρήσης. Το ΦΕΚ

vvegiazi by vvegiazi
16 Σεπτεμβρίου, 2016
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε ποσοστό άνω του 40% τα φορτηγά Δ.Χ. είναι ανενεργά ή και έχουν παύσει τη λειτουργία τους. Μάλιστα, έχουν χάσει το 52% του τζίρου από το 2009, δουλεύοντας με κόμιστρα κάτω από το 20% του λειτουργικού κόστους, όπως φανέρωσε πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ.

Σαν μέτρο «ανακούφισης» του κλάδου, οι αυτοκινητιστές ζητούσαν τη δυνατότητα προσωρινής ακινησίας των φορτηγών, σε συνδυασμό με τη μη καταβολή ασφαλίστρων.

Τελικά, τα υπουργεία Εργασίας, Οικονομικών και Μεταφορών δημοσίευσαν το σχετικό ΦΕΚ, με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την προσωρινή ακινησία ΦΔΧ, ωστόσο η εν λόγω απόφαση δεν έχει αναδρομική ισχύ.

Το ΦΕΚ απαρτίζεται από δυο άρθρα και ειδικότερα από τα:

Άρθρο 1

1. Οι μεταφορικές επιχειρήσεις δύνανται να καταθέτουν προσωρινά την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (Φ.Δ.Χ.) ιδιοκτησίας τους (προσωρινή ακινησία) στην υπηρεσία μεταφορών της Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία εκδίδει βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.

Η δυνατότητα προσωρινής ακινησίας αφορά τόσο στις παλαιές άδειες Φ.Δ.Χ. όσο και τα Φ.Δ.Χ. με αρχική χορήγηση σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5 του Ν. 3887/2010.

Επίσης, οι ιδιοκτήτες Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων δύνανται να καταθέτουν προσωρινά τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και κρατικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας) των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ιδιοκτησίας τους στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία εκδίδει βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.

2. Το χρονικό διάστημα που δύναται Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητο να τεθεί, κατά τα οριζόμενα της Απόφασης αυτής, σε προσωρινή ακινησία διαρκεί από τρεις (3) μήνες έως τρία (3) έτη, ενώ το αντίστοιχο διάστημα για τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα είναι από τρεις (3) μήνες έως ένα (1) έτος.

3. Τα στοιχεία κυκλοφορίας φυλάσσονται στην περιφερειακή υπηρεσία μεταφορών καθ’ όλη τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας.

Άρθρο 2

1. Τα πρόσωπα της παρ. 1 της Απόφασης αυτής που υπάγονται στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.δ. 258/2005 όπως ισχύει, εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της θέσης σε προσωρινή ακινησία του ιδιόκτητου Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 121 του Ν. 4199/2013. Στις περιπτώσεις μεταφορικής επιχείρησης που συνεχίζεται η λειτουργία της με μισθωμένα Φ.Δ.Χ., εξακολουθεί να υφίσταται η υποχρέωση ασφάλισης στον Ο.Α.Ε.Ε. των παραπάνω προσώπων.

Η ανωτέρω εξαίρεση από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. είναι δυνατή μόνο στην περίπτωση που όλα τα Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. οχήματα από τα οποία απορρέει η υποχρέωση του ενδιαφερομένου για ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. τεθούν σε προσωρινή ακινησία, σύμφωνα με τα οριζόμενα της Απόφασης αυτής.

2. Η ρύθμιση της ανωτέρω παραγράφου 1 είναι δυνατή και στην περίπτωση που το Φ.Δ.Χ. και Ε.Δ.Χ. όχημα έχει καταστραφεί από φυσική ή άλλη αιτία και είναι δυνατή η θέση του σε ακινησία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

3. Για την εξαίρεση από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. των προσώπων της παρ.1 απαιτείται:

Α. η εξόφληση ή η ρύθμιση των τυχόν καθυστερούμενων προς τον Οργανισμό οφειλών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και

Β. η προσκόμιση στην αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Ε., όπου υπάγονται οι αιτούντες την εξαίρεση των παρακάτω δικαιολογητικών:

α. βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας:

– για κάθε Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. που τίθεται σε προσωρινή ακινησία.

– ότι το σύνολο των ιδιόκτητων Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής επιχείρησης ή των μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει ή των ιδιόκτητων Ε.Δ.Χ. ή των Ε.Δ.Χ. που ανήκουν σε εταιρίες στις οποίες συμμετέχει έχει τεθεί σε προσωρινή ακινησία. Η χορήγηση της βεβαίωσης γίνεται κατόπιν υποβολής υπεύθυνης δήλωσης στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της οικείας περιφέρειας στην οποία ο αιτών δηλώνει τον αριθμό κυκλοφορίας όλων των ιδιόκτητων Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής ή των μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας όλων των ιδιόκτητων Ε.Δ.Χ. ή των Ε.Δ.Χ. που ανήκουν σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχει.

β. Βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο. Υ. από την οποία προκύπτουν οι γενόμενες μεταβολές της θέσης σε ακινησία των Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής ή των μεταφορικών επιχειρήσεων όπου συμμετέχει ο αιτών.

γ. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα εξαίρεσης από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. στην οποία δηλώνει ότι δεν διαθέτει μισθωμένα κυκλοφορούντα Δ.Χ. οχήματα.

4. Σε κάθε περίπτωση άρσης της προσωρινής ακινησίας, η αρμόδια Δ/νση Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας υποχρεούται να κοινοποιήσει στην αρμόδια περιφερειακή διεύθυνση του Ο.Α.Ε.Ε. την επανακυκλοφορία του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος.

5. Το χρονικό διάστημα εξαίρεσης από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. λόγω προσωρινής ακινησίας του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος δεν λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης.

6. Η εξαίρεση από την ασφάλιση κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας διακόπτεται στην περίπτωση οφειλέτη που έχει ρυθμίσει τις οφειλές του και απολέσει τη ρύθμιση.

7. Κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος, ο εξαιρούμενος της ασφάλισης δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης, εκτός και αν διακόψει την επαγγελματική του δραστηριότητα σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Ο.Α.Ε.Ε.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:LOGISTICSΑΓΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝΟΦΑΕΠΟΕΜΙΦΑΠΣΧΕΜ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απ. Τζιτζικώστας: Να διαμορφώσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας με τους δικούς μας όρους

11 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Στο 23% οι προοπτικές απασχόλησης στον κλάδο μεταφορών και εφοδιαστικής το Q3 του 2025

11 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Εξαγωγές: Άνοδος 4,9%, στο πρώτο 4μηνο, χωρίς τα πετρελαιοειδή. Ωστόσο, στο -14,5% συνολικά τον Απρίλιο

6 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

«Επίσημη πρώτη» για το Hull Gateway της OB Streem σε διεθνή κλαδική έκθεση στο Μόναχο

6 Ιουνίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η παγκόσμια πολιτική χρήση των eVTOL ενδέχεται να αυξηθεί κατά 62% ως το 2030, εκτιμά η BofA

6 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Εγχειρίδιο για εισαγωγές – εξαγωγές δημοσίευσε η Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Υπηρεσία αυτόματου περιορισμού ταχύτητας από την Volvo Trucks

11 Ιουνίου, 2025

Στα τέλη του 2026 τοποθετείται η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ

10 Ιουνίου, 2025

Πως σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τις νέες διαγραμμίσεις στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2025

Εντός του 2028 η παράδοση της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών

10 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσων

13 Ιουνίου, 2025

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

0

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

15 Ιουνίου, 2025

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

15 Ιουνίου, 2025

Ανακοίνωση της HT για την αμαξοστοιχία 1634 Θεσσαλονίκη – Σέρρες

14 Ιουνίου, 2025

Ο ΣΕΤΕ ζητά αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας (εναέρια κυκλοφορία) και των λιμενικών υποδομών

14 Ιουνίου, 2025

Ανεκτέλεστο 900 εκατ. ευρώ διαθέτει η AKTOR στην Ρουμανία. Οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς

14 Ιουνίου, 2025

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

14 Ιουνίου, 2025

Ακύρωση πτήσεων της AEGEAN προς και από Τελ Αβίβ, Βηρυτό, Αμμάν και Ερμπίλ

14 Ιουνίου, 2025

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr