ΑρχικήLOGISTICSΕΒΕΠ: Οι επιπτώσεις του κορωναϊού σε εφοδιαστική, εμπορευματοκιβώτια, κρουαζιέρα, τουρισμό

ΕΒΕΠ: Οι επιπτώσεις του κορωναϊού σε εφοδιαστική, εμπορευματοκιβώτια, κρουαζιέρα, τουρισμό

Εκτός από την έντονη ανησυχία των επιστημόνων για την παγκόσμια υγεία από τον κοροναϊό, έχουν τρομάξει και οι επενδυτές από τη ταχεία εξάπλωση του ιού, ενώ παρατηρείται και μία ακατάσχετη οικονομική «αιμορραγία» στις αγορές της Ασίας, σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ).

Όπως επισημαίνεται, «τα 17.000 κρούσματα και οι περισσότεροι από 360 νεκροί έχουν επιφέρει ζημιά που εκτιμάται άνω των 60 δισ. δολ. στην κινεζική οικονομία», ενώ οι αποδόσεις των κρατικών ομολόγων της ευρωζώνης κινούνται σε χαμηλά 3 μηνών».

Σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου κήρυξε συναγερμό για την παγκόσμια υγεία εξαιτίας του ιού, αλλά τάχθηκε κατά των περιορισμών στα ταξίδια και το εμπόριο.

Οι επιπτώσεις ανά κλάδο

Κατά το ΕΒΕΠ, οι επιπτώσεις έχουν ήδη γίνει αισθητές στο διεθνές εμπόριο. Οι πρώτες σοβαρές αναταράξεις αφορούσαν στα πετρελαιοειδή και τον χάλυβα, καθώς η Κίνα είναι μεγάλος εισαγωγέας πετρελαιοειδών και εξαγωγέας χάλυβα.

Στη ναυτιλία, πέραν του επηρεασμού της ναυλαγοράς, στα δεξαμενόπλοια και τα ξηρού φορτίου, ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) κατέγραψε το πρωτοφανές στην ιστορία του, -20 μονάδες.

Οι αρρυθμίες στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων έγιναν εμφανείς, καθώς τα μέτρα για τον «περιορισμό» του κοροναϊού, με 20 πόλεις σε καραντίνα, μείωσαν το έμψυχο δυναμικό στα λιμάνια, ενώ δημιούργησαν επιπρόσθετες «φοβίες» για την εξάπλωση της νόσου μέσω των εμπορευμάτων.

Να σημειωθεί ότι, η πόλη στην οποία πρωτοεκδηλώθηκε η νόσος αποτελεί κόμβο για την εφοδιαστική η οποία, με τη σειρά της, «νόσησε». Πλοία παραμένουν επί αρκετές ημέρες στη «ράδα» και δημιουργείται έντονος συνωστισμός στα κινέζικα λιμάνια.

Πιστοποιητικά ανωτέρας βίας για καθυστερήσεις σε λιμάνια και πλοία, αλλά και γενικότερα στην εφοδιαστική, «επιστρατεύουν», σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιες κινεζικές αρχές εξαιτίας των «αρρυθμιών» που προκάλεσε στις εμπορευματικές ροές η «επέλαση» του κοροναϊού και οι καραντίνες που τέθηκαν για την αποφυγή της εξάπλωσής του.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να παρέχουν έγγραφα, όπως απόδειξη καθυστερήσεων ή ακυρώσεων για θαλάσσιες, αεροπορικές ή χερσαίες μεταφορές και συναφείς τελωνειακές διασαφήσεις, υποβάλλοντας σχετική αίτηση για την χορήγηση του εν λόγω πιστοποιητικού.

Να σημειωθεί ότι, σε πολλές των περιπτώσεων διαμετακόμισης, ισχύουν ρήτρες καθυστερήσεων που ήδη έχουν προκαλέσει «σοβαρούς πονοκεφάλους» στα συστήματα ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής κάλυψης.

Ο κοροναϊός έπληξε και την κρουαζιέρα, αλλά και τον τουρισμό. Η εκδήλωση δύο κρουσμάτων σε κρουαζιερόπλοιο ιταλικών συμφερόντων σε λιμάνι της Ιταλίας ώθησε τις εταιρείες του τομέα να αναστείλουν προγράμματα κρουαζιέρων σε περιοχές της Κίνας, ενώ οι κινεζικές αρχές έχουν αναστείλει όλες τις οργανωμένες εκδρομές, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, με στόχο την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού.

Επίσης, πολλές αεροπορικές εταιρείες επίσης έχουν αναστείλει τις συνδέσεις τους με βασικά αεροδρόμια της Κίνας.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο