Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

    14 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

    14 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

    14 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

    14 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ελ. Κουντουρά: Διακρίσεις στην ελληνική νομοθεσία σε βάρος των εισαγωγέων μεταχειρισμένων φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα

ffotinos by ffotinos
12 Νοεμβρίου, 2024
στο LOGISTICS, ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά κατέθεσε ερώτηση στην Κομισιόν, με την οποία της ζητά να τοποθετηθεί σχετικά με  τις σοβαρές διακρίσεις της ελληνικής νομοθεσίας σε βάρος των εισαγωγέων στην Ελλάδα  μεταχειρισμένων φορτηγών και λεωφορείων, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Στην ερώτησή της η Ευρωβουλευτής επισημαίνει τις δυσμενείς ρυθμίσεις που εντοπίζονται στην ελληνική νομοθεσία σχετικά  στην εισαγωγή και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτών οχημάτων, που εν τέλει λειτουργούν αποτρεπτικά στην ανανέωση του στόλου βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, του πιο γηρασμένου σήμερα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με αρνητικό αντίκτυπο για το περιβάλλον.

Η κυκλοφορία των πλέον γηρασμένων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, πέραν από την επικινδυνότητα στο μέτωπο της οδικής ασφάλειας, επιβαρύνει το περιβάλλον, τις εκπομπές ρύπων και την ποιότητα του αέρα, και δυσκολεύει την επίτευξη των στόχων για το κλίμα, που ορίζονται από τη Συμφωνία του Παρισίου και την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

Οι κύριες διακρίσεις είναι:

-Οι νέες άδειες δημοσίας χρήσεως κυκλοφορίας για φορτηγά περιορίζονται μόνο σε οχήματα κατηγορίας EURO-6D (κατασκευής από το 2020 και μετά για όλα τα βαρέα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά), αποκλείοντας μεγάλο μέρος του διαθέσιμου μεταχειρισμένου στόλου της ΕΕ.

-Η υψηλή τιμή των ελάχιστων διαθέσιμων μεταχειρισμένων οχημάτων στην αγορά της ΕΕ οδηγεί σε δυσμενή, άνιση μεταχείριση των εισαγωγέων μεταχειρισμένων σε σχέση με τους εμπόρους νέων ή εγχώριων μεταχειρισμένων φορτηγών.

-Δημιουργείται  αδικαιολόγητος όγκος γραφειοκρατίας στο νέο ψηφιακό μητρώο ΜΕΜΟ, συνδυαστικά με την απαίτηση πρόσθετου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου στην χώρα προέλευσης του οχήματος, πέραν του υποχρεωτικού εγχώριου ελέγχου κατά την ταξινόμηση στην Ελλάδα

-Καθιερώνεται πρόσθετη υποχρέωση υποβολής και έκδοσης Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης με δυσανάλογα υψηλό κόστος.

Όλα τα παραπάνω, όπως τονίζει η Έλενα Κουντουρά συνεπάγονται παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το ενδοκοινοτικό εμπόριο, εισάγοντας ποσοτικούς περιορισμούς, διακρίσεις, αδικαιολόγητα πρόσθετα εμπόδια, κόστη και καθυστερήσεις για τους εισαγωγείς στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα όχι μόνο προβλήματα στο ενδοκοινοτικό εμπόριο και τη συρρίκνωση του κλάδου, αλλά και αποθάρρυνση τελικά της αναγκαίας ανανέωσης του στόλου φορτηγών και λεωφορείων στη χώρα μας, που συνδέεται με κρίσιμους στόχους για το περιβάλλον και το κλίμα.

Πρόκειται για τη δεύτερη παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά στην Κομισιόν. Είχε καταθέσει σχετική ερώτηση τον Απρίλιο του 2024.

Στη νέα ερώτηση ζητά από την Κομισιόν να απαντήσει εάν έχει αξιολογήσει ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις στην ελληνική νομοθεσία παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και σε  ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση της Ελλάδας με το ενωσιακό δίκαιο.

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Άρθρο 144 του Κανονισμού

Έλενα Κουντουρά (The Left)

Θέμα: Παραβιάσεις του Ενωσιακού Δικαίου στην Εισαγωγή και Εμπορία Μεταχειρισμένων Φορτηγών στην Ελλάδα

Σε συνέχεια προηγούμενης ερώτησης μου σχετικά με τις παραβιάσεις του ενωσιακού δικαίου στην εισαγωγή και εμπορία μεταχειρισμένων φορτηγών-αυτοκινήτων από Κράτη-Μέλη (1), σημειώνεται εκ νέου, ότι η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει δυσμενείς ρυθμίσεις και διακρίσεις στην εισαγωγή και ταξινόμηση των εν λόγω εμπορευματικών αγαθών, δημιουργώντας σημαντικά εμπόδια και ποσοτικούς περιορισμούς στο ενδοκοινοτικό εμπόριο (2).

Συγκεκριμένα, οι νέες άδειες δημοσίας χρήσεως κυκλοφορίας για φορτηγά περιορίζονται μόνο σε οχήματα κατηγορίας EURO-6D (3) , αποκλείοντας μεγάλο μέρος του διαθέσιμου μεταχειρισμένου στόλου της ΕΕ, ενώ η υψηλή τιμή των ελάχιστων διαθέσιμων μεταχειρισμένων οχημάτων στην αγορά της ΕΕ οδηγεί σε δυσμενή, άνιση μεταχείριση των εισαγωγέων σε σχέση με τους εμπόρους νέων ή εγχώριων μεταχειρισμένων φορτηγών.

Επιπλέον, o αδικαιολόγητος όγκος γραφειοκρατίας που δημιουργείται απ’ το νέο ψηφιακό μητρώο (ΜΕΜΟ) (4) , συνδυαστικά με την απαίτηση πρόσθετου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου στην χώρα προέλευσης του οχήματος, πέραν του υποχρεωτικού εγχώριου ελέγχου κατά την ταξινόμηση στην Ελλάδα, καθώς και η υποχρέωση υποβολής και έκδοσης Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης με δυσανάλογα υψηλό κόστος, συνεπάγονται πρόσθετα αδικαιολόγητα εμπόδια και καθυστερήσεις για τους εισαγωγείς.

Οι διακρίσεις αυτές επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον και το ενδοκοινοτικό εμπόριο, ενώ συρρικνώνουν τον κλάδο, ενισχύοντας την ανακύκλωση παλαιών οχημάτων αντί της ανανέωσης του στόλου (5) . ¨

Ερωτάται η Επιτροπή

Έχει αξιολογήσει εάν οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και δημιουργούν διακρίσεις για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων φορτηγών;

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση της Ελλάδας με το ενωσιακό δίκαιο;

(1)  Βλ E-001076/2024

(2)  Συγκεκριμένα, με εφαρμογή αυτών των νομοθετικών διατάξεων παραβιάζεται το αρ.34 επ.ΣΛΕΕ.  Βλ. αποφάσεις ΔΕΕ Schmidberger C-112/00, EU: C:2003:333,σκέψη 56,C-110/05 Επιτροπή κατά Ιταλίας[2009], ECLI:EU:C:2009: 66, σκέψη 56, C-297/05 Επιτροπή κατά Κάτω Χωρών (2007) ECLI:EU:C:2007:531, σκέψη 63 και 4/75, ECLI:EU:C:1975:98.

(3)  Κατασκευής ουσιαστικά απ’το 2020 και μετά. Κατηγορίας Ν1, Ν2 και Ν3, O1, O2 και Ο3.Οι βλαπτικές νομοθετικές ρυθμίσεις αφορούν όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (δημόσια και ιδιωτικά).

(4)  Η υποχρέωση καταχώρησης στο ΜΕΜΟ στοιχείων των νέων εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών βαραίνει μόνο τους εισαγωγείς-έμπορους μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων, όχι τους εμπόρους ήδη ταξινομημένων -μεταχειρισμένων φορτηγών στην Ελλάδα- 20 ημέρες απ’την ταξινόμησή τους στην Ελλάδα, οφείλουν να αναρτούν πλείστα δικαιολογητικά, που ήδη έχουν προσκομίσει κατά την ταξινόμηση του οχήματος.

(5)  Σύμφωνα με την ACEA, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων στην Ε.Ε.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑΑΓΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝΦΟΡΤΗΓΑΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠΣΧΕΜΟΦΑΕΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Εγκατάσταση ταχογράφου σε οχήματα που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικό κράτος-μέλος

12 Νοεμβρίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Κατά 4,3% αυξήθηκαν τα έσοδα της Delatolas, στα 0,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2024

10 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Volkswagen Group Logistics και MAN προωθούν από κοινού τον μετασχηματισμό των μεταφορών

5 Νοεμβρίου, 2025
Trucks on a highway in an evening
ΟΔΙΚΕΣ

Η Λευκορωσία έκλεισε τα σύνορά της στα ευρωπαϊκά φορτηγά

5 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ευρωπαϊκό “μπλόκο” κατά Ρωσίας - Λευκορωσίας και στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Υψηλόβαθμο κλιμάκιο του DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενημερώθηκε για την πρόοδο εργασιών (pics)

10 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

14 Νοεμβρίου, 2025

Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

14 Νοεμβρίου, 2025

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

14 Νοεμβρίου, 2025

Ο ΟΛΠ συμμετείχε στην 8η Διεθνή Έκθεση Εισαγωγικού Εμπορίου της Κίνας

14 Νοεμβρίου, 2025

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

14 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.