Το μερίδιο αγοράς ανά μέσο στις εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ δημοσίευσε η Eurostat.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Το 2023, περίπου τα δύο τρίτα (67,4%) του συνόλου των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν εντός της επικράτειας της ΕΕ πραγματοποιήθηκαν διά θαλάσσης, λαμβάνοντας υπόψη την ποσότητα των αγαθών και την απόσταση μεταφοράς (σε τονοχιλιόμετρα).
Η οδική μεταφορά εμπορευμάτων αντιστοιχούσε στο 25,3% του συνόλου, ενώ η σιδηροδρομική μεταφορά αντιπροσώπευε το 5,5%.
Οι εσωτερικές πλωτές οδοί κάλυπταν το 1,6% της μεταφοράς εμπορευμάτων, ενώ το μερίδιο της αεροπορικής μεταφοράς ήταν 0,2%.
Σε σύγκριση με το 2013, η οδική μεταφορά ήταν το μόνο μέσο με αυξημένο μερίδιο, σημειώνοντας άνοδο κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) μέσα στη δεκαετία.
Την ίδια στιγμή, το μερίδιο της θαλάσσιας μεταφοράς μειώθηκε κατά 2,0 π.μ., των εσωτερικών πλωτών οδών κατά 0,6 π.μ. και της σιδηροδρομικής μεταφοράς κατά 0,2 π.μ.
Σε 15 από τις 22 χώρες της ΕΕ με ακτογραμμή, η θαλάσσια μεταφορά ήταν το κύριο μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων και σε 10 χώρες αντιπροσώπευε πάνω από το 70% των μεταφορών.
Πάνω από το 95% των εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης στην Πορτογαλία (98,2%), την Κύπρο (96,5%) και την Ελλάδα (96,4%).
Αντίθετα, πάνω από το 70% του συνόλου των εμπορευμάτων μεταφέρθηκε οδικώς στο Λουξεμβούργο (84,5%), την Τσεχία (77,7%) και την Ουγγαρία (70,7%).
Υψηλά ποσοστά σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων καταγράφηκαν στη Λιθουανία (31,7%), τη Σλοβακία (30,1%), την Αυστρία (29,1%) και τη Σλοβενία (27,1%).
Η Ρουμανία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν μέσω εσωτερικών πλωτών οδών (18,9%), ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (11,7%) και τη Βουλγαρία (8,7%).
Η αεροπορική μεταφορά αντιπροσώπευε τουλάχιστον το 1% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών μόνο σε 7 χώρες, με τη Ρουμανία (1,6%), το Λουξεμβούργο (1,5%), την Ουγγαρία και τη Λιθουανία (1,3%) να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά.