Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αναζητείται νέος διοικητής για την ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

    16 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

    16 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αναζητείται νέος διοικητής για την ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

    16 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

    16 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

vvegiazi by vvegiazi
7 Μαΐου, 2025
στο LOGISTICS, ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Κομισιόν αποφάσισε να παραπέμψει τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και την Πολωνία στο Δικαστήριο της ΕΕ, επειδή δεν μετέφεραν στο εθνικό τους δίκαιο τους κανόνες της ΕΕ όσον αφορά την επιβολή τελών στα οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής [οδηγία (ΕΕ) 2022/362].

Τα τρία κράτη-μέλη δεν κοινοποίησαν τη μεταφορά των μέτρων στο εθνικό τους δίκαιο έως την προθεσμία της 25ης Μαρτίου 2024.

Η Κομισιόν απέστειλε προειδοποιητικές επιστολές στις 23 Μαΐου 2024, τις οποίες ακολούθησαν αιτιολογημένες γνώμες στις 16 Δεκεμβρίου 2024, που όριζαν προθεσμία δύο μηνών μετά την παραλαβή τους για την παροχή απαντήσεων και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη συμμόρφωση με την υποχρέωση πλήρους μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο.

Με τις απαντήσεις τους, τα κράτη-μέλη υπέβαλαν χρονοδιάγραμμα για τη θέσπιση των μέτρων μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει κοινοποιηθεί στην Επιτροπή κανένα μέτρο μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.

Η Κομισιόν θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν κάνει μέχρι σήμερα οι εθνικές αρχές για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτόν, παραπέμπει τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και την Πολωνία στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητώντας την επιβολή οικονομικών κυρώσεων.

Το ιστορικό

Η οδηγία περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής (οδηγία 1999/62/ΕΚ) θεσπίζει κανόνες για την επιβολή τελών βάσει διανυόμενης απόστασης (δηλαδή διοδίων) και τελών βάσει χρονικού διαστήματος (δηλαδή τελών χρήσης, κοινώς γνωστών ως βινιέτες) στην ΕΕ. Τα κράτη-μέλη δεν υποχρεούνται να ανακτούν το κόστος της υποδομής (κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία) μέσω οδικών τελών. Ωστόσο, αν επιλέξουν να το πράξουν αυτό, πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες της οδηγίας.

Η οδηγία αποτελεί σημαντικό στοιχείο της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ όσον αφορά τη χρηματοδότηση των υποδομών μεταφορών, σύμφωνα με τις αρχές «ο χρήστης πληρώνει» και «ο ρυπαίνων πληρώνει». Η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» ορίζει ότι το κόστος των έργων οδικής υποδομής θα πρέπει να βαρύνει τους χρήστες του οδικού δικτύου, ενώ η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» ορίζει ότι το εξωτερικό κόστος των μεταφορών για την κοινωνία (ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση, εκπομπές CO2 και κυκλοφοριακή συμφόρηση) θα πρέπει να καταβάλλεται από αυτόν που ρυπαίνει. Η οδηγία προσδιορίζει επίσης περαιτέρω τους κανόνες για την απαγόρευση των διακρίσεων που ορίζονται στο άρθρο 18 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η τροποποιητική οδηγία όσον αφορά την επιβολής τελών στα οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής [οδηγία (ΕΕ) 2022/362] επέφερε ουσιαστικές αλλαγές.

Επεκτάθηκε το πεδίο εφαρμογής ώστε να συμπεριλαμβάνει στα οχήματα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα λεωφορεία, τα πούλμαν και τα μικρά βαρέα επαγγελματικά οχήματα, με εξαιρέσεις για τη σταδιακή κατάργηση των τελευταίων έως το 2027. Ωστόσο, η επιλογή των τιμών των διοδίων για τα ελαφρά οχήματα, όπως τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, παραμένει ελεύθερη επιλογή των εθνικών αρχών. Επιπλέον, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα τέλη χρήσης για τα ελαφρά οχήματα απαιτείται να είναι ανάλογα με τη διάρκεια χρήσης της οδικής υποδομής. Η επιβολή τελών χρήσης σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα καταργηθεί σταδιακά, διότι δεν αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια την πραγματική χρήση της υποδομής. Οι κανονισμοί θα επεκταθούν επίσης σε άλλα οδικά δίκτυα που δεν αποτελούν μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και δεν είναι αυτοκινητόδρομοι. Επίσης, από το 2026, θα πρέπει να ανακτάται το εξωτερικό κόστος όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση. Επιπλέον, η υποχρέωση διαφοροποίησης των τιμών των τελών χρήσης του οδικού δικτύου με βάση τα πρότυπα Euro έχει καταργηθεί και οι τιμές θα διαφοροποιούνται πλέον με βάση τις εκπομπές CO2 των οχημάτων. Θα επιτρέπονται εξαιρέσεις για βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και για ελαφρά οχήματα μηδενικών εκπομπών επ’ αόριστον.

Έχει θεσπιστεί νέο τέλος για την αντιμετώπιση του εξωτερικού κόστους όσον αφορά τη συμφόρηση, το οποίο σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή προς ένα σύστημα επιβολής οδικών τελών πιο συνολικό και εστιασμένο στο περιβάλλον.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΥΡΩΒΙΝΙΕΤΑΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣΔΙΟΔΙΑΤΕΛΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣΒΑΡΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑΦΟΡΤΗΓΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Μειώθηκαν τα κόμιστρα των ευρωπαϊκών οδικών εμπορευματικών μεταφορών στο Q1 του 2025, ελέω χαμηλής ζήτησης

15 Μαΐου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Νέες αεροδυναμικές βελτιώσεις στα φορτηγά βαρέος τύπου από τη Volvo Trucks

13 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Η Ιταλία καλείται να εφαρμόσει τα τηλεδιόδια σε ολόκληρη την επικράτειά της

9 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Μνημόνιο συνεργασίας της Ολυμπίας Οδού με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

8 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θανάσιμος τραυματισμός γυναίκας ναυτικού στο λιμάνι Πάτρας, παρασύρθηκε από φορτηγό

25 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Προχωρά η ενσωμάτωση του ομίλου Arcon στον όμιλο Θεοδώρου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

O Iω. Γιαννακός από την ΑΔΑΕ νέος Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής

0

ΥΠΕΞ: Για πρώτη φορά στη χώρα Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός

0

Αναζητείται νέος διοικητής για την ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

16 Μαΐου, 2025

Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

16 Μαΐου, 2025

Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

16 Μαΐου, 2025

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr