Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η παγκοσμιοποίηση έφτασε στο τέλος της, οι δασμοί των ΗΠΑ εγκαινιάζουν μια νέα εποχή για την εφοδιαστική

vvegiazi by vvegiazi
10 Απριλίου, 2025
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το σοκ που έχει συγκλονίσει τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές, τους πολιτικούς και τις επιχειρήσεις υποδηλώνει ότι οι δασμοί των ΗΠΑ «έπεσαν» σαν κεραυνός εν αιθρία.

Μετάφραση – Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη

Σύμφωνα με τον John Manners-Bell, αρθρογράφο του Ti Insight, «στην πραγματικότητα, η κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και δεκαετίες και εντοπίζεται από τη Μεγάλη Ύφεση του 2008 έως την ένταξη της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και ακόμη και μετά.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ασκείται πίεση στους θεσμούς που ιδρύθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για τη διαχείριση του διεθνούς εμπορίου, των οικονομιών, του δικαίου, της ασφάλειας, της υγείας και των μεταφορών (μεταξύ άλλων) με έναν ομαλό και αποτελεσματικό τρόπο.

Ενώ η παγκοσμιοποίηση -που διευκολύνθηκε από αυτούς τους θεσμούς (βοηθούμενη από τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης και μέσω παγκόσμιων δικτύων)- ωφέλησε τμήματα της κοινωνίας, άφησε επίσης τη μεταποίηση της Δύσης «κούφια»-κενή καθώς οι θέσεις εργασίας και η τεχνογνωσία μεταφέρθηκαν στην Ασία.

Αυτό έκανε τη Δύση εξαιρετικά ευάλωτη στους παγκόσμιους κινδύνους της εφοδιαστικής αλυσίδας, γεγονός που αποδείχθηκε πλήρως από την πανδημία του Covid-19, όταν οι εφοδιαστικές των Μέσων Ατομικής Προστασίας κατέρρευσαν και τα λιμάνια στις ΗΠΑ «μπλόκαραν» από τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.

Η Κίνα -και άλλες αναδυόμενες αγορές- χρησιμοποίησαν τον πλούτο που είχαν συγκεντρώσει από την παγκοσμιοποίηση για να προωθήσουν τις δικές τους πολιτικές ατζέντες, οι οποίες αντί να τις φέρουν πιο κοντά στη Δύση, δημιούργησαν νέες γεωπολιτικές εντάσεις.

Επίσης, έκαναν τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη να εξαρτώνται από έναν στρατηγικό αντίπαλο.

Είτε συμφωνείτε με την προσέγγισή του είτε όχι, ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει ασχοληθεί με το θέμα το οποίο έχουν αποφύγει αμέτρητοι άλλοι πολιτικοί. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν το «φάρμακό» του θα καταλήξει να σκοτώσει τον ασθενή.

Ενώ πολλοί άνθρωποι πιστεύουν (ιδιαίτερα εκείνοι με κεκτημένα συμφέροντα) ότι δεν υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης της υπάρχουσας παγκόσμιας τάξης, αυτή η στάση γίνεται όλο και πιο δύσκολο να δικαιολογηθεί. Στην Ευρώπη το Brexit, η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο, η πανδημία του Covid, η οικονομική στασιμότητα, η αμυντική ευπάθεια, η ανεργία και η άνοδος του λαϊκισμού υποδηλώνουν ότι οι υπάρχουσες πολιτικές και οικονομικές δομές δεν έχουν λειτουργήσει υπέρ των ανθρώπων ή των επιχειρήσεων.

Η Κομισιόν αναγνωρίζει ότι οι αλλαγές είναι απαραίτητες, ενώ και ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Keir Starmer, έχει έχει αναφερθεί στο γεγονός τονίζοντας ότι «ο κόσμος έχει αλλάξει, η παγκοσμιοποίηση έχει τελειώσει και βρισκόμαστε τώρα σε μια νέα εποχή».

Μολονότι αυτή η καθυστερημένη αναγνώριση της ανάγκης για επείγουσα αλλαγή είναι καλοδεχούμενη, είναι πολύ αργά για να αποφευχθεί η κατάρρευση των παγκόσμιων αγορών ή για να δοθεί στις επιχειρήσεις οποιαδήποτε εμπιστοσύνη.

Αυτή η παρατήρηση δεν γίνεται εκ των υστέρων, καθώς υπήρξαν πολλές φωνές που επισήμαιναν την αδυναμία του μοντέλου και ζητούσαν αλλαγές, είτε στη Δύση είτε στις αναδυόμενες αγορές.

Το 2014, το Ti Insight δημοσίευσε μια Λευκή Βίβλο, όπου αναφερόταν ότι «… σημαντικές αλλαγές στη δυναμική της παγκόσμιας οικονομίας, τις αλυσίδες εφοδιασμού και τα logistics βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Στα επόμενα 20 χρόνια ο κλάδος θα βιώσει συστημικές αλλαγές και όλοι οι παίκτες θα πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτοι για να ανταποκριθούν… μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμο να επικεντρωθούμε στις παγκόσμιες ροές αγαθών όταν ήδη έχει αρχίσει να εμφανίζεται το αντίστροφο αυτής της τάσης.» Τότε τέτοιες απόψεις θεωρούνταν αιρετικές».

Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, το θέμα της παραπάνω αποσπάσματος αλλά και του παρόντος άρθρου, «δεν ήταν να προβλέψει το τέλος του διεθνούς εμπορίου ή να ζητήσει επιστροφή στον μεσοπολεμικό προστατευτισμό. Μάλλον απαιτούνταν διαφοροποιημένες στρατηγικές της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αντιμετώπιση του περίπλοκου πολιτικού και οικονομικού τοπίου που αναπτυσσόταν.

Αυτό θα συνεπαγόταν επιστροφή εγγύτερα στις εγχώριες αγορές (reshoring), εγγύτερα στον προμηθευτή (near-sourcing), στρατηγική αυτονομία, κυκλικότητα, βιομηχανική υποστήριξη και επένδυση σε τεχνολογίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Θα απαιτούσε επίσης επενδύσεις σε ενέργεια, ITC και μεταφορικές υποδομές και -κυρίως- στην εκπαίδευση και την κατάρτιση.

Στην πραγματικότητα, εάν είχαν διατεθεί περισσότεροι πόροι και πολιτική βούληση για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων γενεών Αμερικανών και Ευρωπαίων εργαζομένων για να τους εξοπλίσουν για τις προκλήσεις του παγκόσμιου ανταγωνισμού, ίσως να μην είχαμε καταλήξει στην παρούσα δύσκολη θέση».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑLOGISTICSΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟΔΑΣΜΟΙ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Στο ΕΒΕΠ οι πρέσβεις Μολδαβίας και Ναμίμπια, στο επίκεντρο logistics και ναυτιλία

14 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Οι ΗΠΑ μειώνουν τους «de minimis» δασμούς στα μικρά δέματα από την Κίνα έως και 30%

14 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Εξειδικεύεται η εποπτεία και ο έλεγχος λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων, το ΦΕΚ

13 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

12 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Στρατηγική συμμαχία από OB Streem και System Alliance σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία

8 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Κατατέθηκε τροπολογία για τις προϋποθέσεις επιβολής ΦΠΑ σε εργασίες διεθνών μεταφορών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025

Υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση αναθεώρησης του «Ελλάδα 2.0»

15 Μαΐου, 2025

Nissan after sales service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr