ΑρχικήLOGISTICSΤο βραχυπρόθεσμο logistics plan των επιχειρήσεων της Β. Ελλάδας. Τι ειπώθηκε στο 2ο συνέδριο Logistics του Supply Chain Institute στη Θεσσαλονίκη

Το βραχυπρόθεσμο logistics plan των επιχειρήσεων της Β. Ελλάδας. Τι ειπώθηκε στο 2ο συνέδριο Logistics του Supply Chain Institute στη Θεσσαλονίκη

Ένα συνέδριο πολύτιμο εργαλείο για όσους δραστηριοποιούνται στα Logistics διοργανώθηκε, για 2η συνεχόμενη χρονιά, από το Supply Chain Institute, με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, στις 19 Φεβρουαρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

Το event ξεχώρισε για τη συμμετοχή περισσότερων των 200 διευθυντικών στελεχών και τους 30 κορυφαίους ομιλητές που τοποθετήθηκαν  σε ότι αφορά τα logistics της Βορείου Ελλάδας, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά πως τα ελληνικά Logistics είναι ισχυρά και αναζητούν λύσεις.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ιδιοκτήτες και στελέχη 110 επιχειρήσεων.

Στην ημερίδα, παρουσιάστηκαν όλες οι τελευταίες τάσεις, λύσεις και εξελίξεις, καλύπτοντας το συνολικό φάσμα των Logistics και δίνοντας κατεύθυνση για το βραχυπρόθεσμο logistics plan των επιχειρήσεων της Βορείου Ελλάδας μέσα από τις παρουσιάσεις και τοποθετήσεις κορυφαίων ομιλητών, συμπεριλαμβανομένων 6 case studies από ηγέτιδες εταιρείες της Βορείου Ελλάδος και 1 έρευνα σε 950 καταναλωτές σχετικά με τις logistics απαιτήσεις τους κατά τις ηλεκτρονικές τους αγορές.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα, άτομα κάθονται, πλήθος και εσωτερικός χώρος

Το συνέδριο βασίστηκε σε 2 πυλώνες. Το πρώτο μέρος κινήθηκε σε αναπτυξιακό ύφος, αναλύοντας τις Τάσεις και τις προοπτικές ανάπτυξης για τα logistics της Βορείου Ελλάδας.

Με γνώμονα ότι η βιομηχανική συγκέντρωση είναι μεγαλύτερη στη Β. Ελλάδα απ’ ότι στην υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς επίσης μεγαλύτερη είναι και η συγκέντρωση των agrologistics στη Β. Ελλάδα, πέραν του ότι σημαντικό φορτίο μεταφοράς κινείται από τη Β. Ελλάδα προς την Ν. Ελλάδα, βλέπουμε και μεγάλες ευκαιρίες για κέντρα αποθήκευσης και διανομής.

Αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά το θέμα της έλλειψης σε στελέχη logistics middle και upper management.

Σε ερώτημα televoting επιβεβαιώθηκε με το 71% να απαντά ότι στο μέλλον τα logistics θα χαρακτηριστούν από την ταχύτητα παράδοσης, ενώ παρεμβάσεις φάνηκε να χρειάζονται σε όλους τους τομείς προκειμένου η εφοδιαστική αλυσίδα να μπορεί να ανταπεξέλθει στο αναπτυξιακό περιβάλλον.

Αποτυπώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση σε κάθε της διάσταση και πλαισιώνοντας την επόμενη μέρα, προβλήθηκαν όλες οι τάσεις ψηφιοποίησης και αυτοματισμού στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα κέντρα αποθήκευσης, καθώς και τα αποτελέσματα της  εφαρμογής τους μέσα από πρότυπα case studies.

Οι τεχνολογίες vision picking εφαρμόζονται πλέον από πρωτοπόρες εταιρείες, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να φέρουν μεγάλη βελτίωση της παραγωγικότητας με ταυτόχρονο ROI 1,5 έτους, ενώ οι χειριστές τους τις αποδέχθηκαν πιο εύκολα από όσο πιστεύουμε.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται, πλήθος, πίνακας και εσωτερικός χώρος

Επισημάνθηκαν οι επιχειρηματικές ευκαιρίες στην ψυχρή αλυσίδα και ειδικά στην αποθήκευση προϊόντων κατάψυξης.

Στη συνέχεια, ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά αποτελέσματα έρευνας του Supply Chain Institute με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα, όπου 950 τελικοί καταναλωτές απάντησαν για τις logistics απαιτήσεις τους.

Παρουσιάστηκε η επιρροή του ecommerce στο μοντέλο logistics των επιχειρήσεων και οι απαιτούμενες logistics προσαρμογές που απορρέουν από αυτό στοχεύοντας στο βέλτιστο customer experience.

Δεύτερος πυλώνας της ημερίδας οι Εμπορευματικές μεταφορές και η Διανομή της Βορείου Ελλάδας. Σκιαγραφήθηκε ο ρόλος της Βορείου Ελλάδας στα εθνικά δίκτυα διανομής, οι διεθνείς μεταφορές με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα και παρουσιάστηκαν benchmarks επιχειρήσεων εμπορευματικών μεταφορών.

Η Θεσσαλονίκη -μέσα από ένα πολύ ενδιαφέρον case- αποδείχθηκε κέντρο διεθνών μεταφορών, υπερέχοντας σε πολλά σημεία των Αθηνών τόσο σε εξαγωγές αλλά και σε εισαγωγές, υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί κόμβο logistics.

Tα city logistics και η αστική διανομή στη Θεσσαλονίκη κυριάρχησαν στο δεύτερο μέρος προτείνοντας λύσεις διανομής έως και με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Η έλλειψη οδηγών και καταρτισμένου προσωπικού, και στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, απασχόλησε το discussion panel, καθώς επίσης και όλα τα μέτρα ασφάλειας και ασφάλισης που οφείλουν να λαμβάνουν όσοι δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές μεταφορές.

Να σημειωθεί ότι, μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν και το metaforespress.gr.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο