ΑρχικήLOGISTICSΗ (συγκινητική) ομιλία του προέδρου της EEL, Νίκου Ροδόπουλου στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics

Η (συγκινητική) ομιλία του προέδρου της EEL, Νίκου Ροδόπουλου στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics

H ενίσχυση του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας και η σημασία του στην εγχώρια οικονομία αναδείχτηκε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του 23ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, με τη συμμετοχή πολιτικών και εκπροσώπων φορέων της χώρας.

Οι ομιλητές της πρώτης ημέρας (Γιάννης Κεφαλογιάννης, Νίκος Παππάς, Γιώργος Ξηρογιάννης, Κωνσταντίνος Κόλλιας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, Νίκος Ροδόπουλος) αναφέρθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα της χώρας από την πανδημία του Covid – 19, εστιάζοντας στο τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Όλοι τους τάχθηκαν υπέρ της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ευρύτερου κλάδου των Logistics, προτάσσοντας δράσεις, τόσο σε θεσμικό, όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι εμπορευματικές ροές από και προς την Ελλάδα.

Την πρώτη ημέρα έκλεισε ο πρόεδρος της EEL, Νίκος Ροδόπουλος, ο οποίος, στην εισαγωγή του υπογράμμισε ότι «η σημερινή μου τοποθέτηση αποτελεί μια ιστορική για εμένα πράξη, μια πράξη που κλείνει τον μεγάλο κύκλο της εξάχρονης τιμητικής θέσης του προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics».

Στη συνέχεια, ο κ. Ροδόπουλος, αφού τόνισε ότι «δεν ασχολούμαστε με την πολιτική, παράγουμε πολιτική, και αυτή είναι η ουσία, το μεγαλείο ενός επιστημονικού οργανισμού με αποτύπωμα στην ελληνική πραγματικότητα», υπενθύμισε σειρά δράσεων της EEL προς όφελος του ευρύτερου τομέα, όπως:

-Το 1996, με τη δημιουργία του εθνικού στρατηγικού σχεδίου logistics, με τη πρώτη επιτροπή εφοδιαστικής αλυσίδας.

-Το 2014, με την επιτροπή εφοδιαστικής και την EEL «πάλι μπροστάρη», στη ψήφιση του νόμου 4302 που για πρώτη φορά έδωσε σάρκα και οστά και ταυτότητα στον τομέα των Logistics.

-Από το 2016 μέχρι σήμερα, με την ενεργή συμμετοχή στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, στη θεσμοθέτηση, μεταξύ άλλων, των αδειοδοτήσεων, την εγκαθίδρυση της έννοιας επιχειρηματικό πάρκο στην εφοδιαστική, τη θεσμοθέτηση της πράσινης εφοδιαστικής και των ΑΚΕΕ και την εναρμόνιση και εξέλιξη του τελωνειακού κώδικα με τον ΣΕΒ.

Ακολούθως, ο πρόεδρος της EEL ανέφερε τα ακόλουθα:

«Σε αυτό το πλαίσιο, η αλήθεια είναι, ότι χρειαζόμαστε ένα κράτος ρυθμιστή και εγγυητή της νόμιμης, δίκαιης και ηθικής επιχειρηματικής ανάπτυξης αλλά και όπου απαιτείται της κρατικής παρέμβασης.

Θέλουμε την αριστεία για όλους, όπως θέλουμε την ευμάρεια για τις κοινωνίες που αποτελούν τον μοναδικό κεντρικό πολλαπλασιαστή στην οικονομία.

Δεκατέσσερα χρόνια ζητάμε τη δημιουργία του Υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας ή Ειδικής Γραμματείας. Όχι για να δημιουργήσουμε νέους δημόσιους λειτουργούς, ή να βολέψουμε κάποιους, αλλά για να αξιοποιήσουμε τον πολλαπλασιαστή του τομέα των logistics προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Το αφήγημα του ομιλούντος «γραφικού» προέδρου έγινε επίσημη γνωμοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου και του ΣΕΒ. Αυτό είναι το κέρδος, η πειθώ και η αναγνώριση μέσα από έργο και σκληρή δουλειά.

Σήμερα από αυτό το βήμα, το ζητάω για άλλη μια φορά. Μην αγνοείτε τους πολλαπλασιαστές, μη στρέφετε το βλέμμα σας μόνο στους επενδυτές. Καλοί οι επενδυτές αλλά καλύτεροι οι εθνικοί πρωταγωνιστές. Κύριε πρωθυπουργέ, ακούστε την αγορά και επανα-δημιουργείστε το Υπουργείο Βιομηχανίας & Εμπορίου προσθέτοντας μια λέξη, Logistics.

Στο πλαίσιο της συναίνεσης, της ομογενοποίησης και της ανάπτυξης, βασισμένο σε ένα όραμά δικό μου αλλά και του Κώστα Αλεξόπουλου, το ΔΣ της EEL πρότεινε στον ILME την συνένωση των δύο οργανισμών προσφέροντας στην πατρίδα μας ένα ισχυρό εργαλείο γνώσης, ένα μεγάλο φορέα παρέμβασης. Ελπίζω όλοι, να σταθούν αντάξιοι της εθνικής ανάγκης και όχι της ατομικής ανέλιξης. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Είναι αλήθεια ότι μέλημά μας είναι η ενδυνάμωση της Ελληνικής επιχειρηματικότητας στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Όμως αυτό θέλουμε να γίνει σε ένα κράτος αρωγό και με εξάλειψη του κρατισμού. Θέλουμε νόμιμους και δίκαιους θεσμικούς όρους για όλους.

Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε την άναρχη δόμηση, την έλλειψη χρήσεων γης, την έλλειψη υποδομών από περιοχές που αναπτύχθηκαν άναρχα. Στόχος και σκοπός μας είναι να δημιουργηθεί πολιτισμός εκεί που έχει υπάρχει αναρχία.

Είναι ακόμα φρέσκα στη μνήμη μας η Μάνδρα, το Μάτι, τα θύματα και οι καταστροφές από τα – ακραία – καιρικά φαινόμενα. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας την κλιματική αλλαγή και να εναρμονίσουμε τις υποδομές μας σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της επιστήμης και των ειδικών.

 

Κύριε πρωθυπουργέ, ακούστε την αγορά και επανα-δημιουργείστε το Υπουργείο Βιομηχανίας & Εμπορίου προσθέτοντας μια λέξη: Logistics

 

Εάν συνεχίσουμε να πράττουμε σύμφωνα με τα λεγόμενα του Milton Freeman του 70’, της περίφημης σχολής του Σικάγο, που είπε «μεγιστοποιείστε τα κέρδη σας μέσα στα όρια του νόμου», τότε θα έχουμε φαινόμενα Τιτανικού, το οποίο είχε νόμιμο αριθμό εγκατεστημένων  – διότι ο νόμος δεν είχε προβλέψει τέτοιου μεγέθους πλοία και δεν είχε αλλάξει μέχρι και την ολοκλήρωση της ναυπήγησης – σωσίβιων λέμβων που αρκούσε μόνο  για το 25% των επιβατών.

Το αποτέλεσμα στο περίφημο ναυάγιο ήταν να χαθεί το 75% των επιβατών. Η πρόβλεψη και ο εκσυγχρονισμός των νομοθετημάτων πρέπει και μπορεί να αποτελεί μέλημα όλων μας.

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια τεράστια ύφεση για το 2020 και μια απροσδιόριστη πορεία για το 2021.

Το μοντέλο του ευρωπαϊκού μηχανισμού, στο επίπεδο που προσφέρεται, αποτελεί μια διασωλήνωση της οικονομίας με άγνωστα όμως αποτελέσματα. Ένα τέτοιο πλαίσιο οικονομικής τελμάτωσης δεν επιτρέπει τον ουσιαστικό πολιτικό ή οικονομικό σχεδιασμό από οποιαδήποτε κυβέρνηση.

 

Τα Logistics είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο. Είναι το συνθετικό, λειτουργικό και ρυθμιστικό δομικό στοιχείο που διασυνδέει όλο το παραγωγικό μοντέλο και όλες τις δραστηριότητες, και απαιτεί διεθνή σχεδιασμό και οφείλει να είναι αποτελεσματικό, εθνικό και πλουτοπαραγωγικό για την πατρίδα μας

 

Αυτό το πλαίσιο απαιτεί συναίνεση των δυνάμεων της ανάπτυξης και της προόδου από όπου και να προέρχονται. Τις διαφορές μας – εάν και όποιες υπάρχουν – θα τις βρούμε μετά. Το σχέδιο Πισσαρίδη αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που μπορεί να προσδώσει σε τομείς και κλάδους δυναμική για τα επόμενα χρόνια.

Σε αυτή τη χαοτική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, μας δίνεται η δυνατότητα για έναν νηφάλιο επανασχεδιασμό της δομής του παραγωγικού μοντέλου της πατρίδας μας.

Το μοντέλο αυτό θα αποτελέσει το «κλειδί» το οποίο θα απελευθερώσει τη δυναμική της επιχειρηματικής συνέχειας και κατά συνέπεια της κοινωνικής ευμάρειας.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να απαγκιστρωθεί το κράτος από τις επιμέρους επιρροές ή πιέσεις των «ιδιοκτητών» των κλάδων είτε αυτοί είναι «εργοδότες», είτε «εργαζόμενοι».

Τα Logistics δεν είναι μόνο μεταφορές, δεν είναι μόνο αποθήκες, δεν είναι μόνο μεταποίηση, δεν είναι μόνο χωροταξία, δεν είναι μόνο περιβάλλον, δεν είναι μόνο ναυτιλία, δεν είναι μόνο λιμάνια, δεν είναι μόνο υποδομές και επιχειρηματικά πάρκα.

Τα Logistics είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο. Είναι το συνθετικό, λειτουργικό και ρυθμιστικό δομικό στοιχείο που διασυνδέει όλο το παραγωγικό μοντέλο και όλες τις δραστηριότητες, και απαιτεί διεθνή σχεδιασμό και οφείλει να είναι αποτελεσματικό, εθνικό και πλουτοπαραγωγικό για την πατρίδα μας.

Η πραγμάτωση ενός τέτοιου γιγαντιαίου εγχειρήματος πρέπει να περάσει «στα χέρια» των ειδικών.

Οι ειδικοί και οι εμπειρογνώμονες, που διαφαίνεται πλέον ότι αποτελούν –επί τέλους– τα νέα «τιμαλφή» της πολιτικής και της οικονομίας (βλέπε Σωτήρης Τσιόδρας, Δημήτρης Οικονόμου κ.ά.). Αποτελούν μια σταθερά που τόσα χρόνια βρισκόταν πίσω από την «μεγάλη» προβολή, δουλεύοντας με επιμονή, υπομονή και τόλμη, συστατικά που απουσίαζαν από τις πολιτικές ηγεσίες των τελευταίων δεκαετιών.

Όταν βρίσκονται και χρησιμοποιούνται τέτοιοι «ειδικοί», η αποτελεσματικότητα είναι αποδεδειγμένα θετική. Η χρησιμοποίηση πρακτικών σκελετών του παρελθόντος αντικαθίσταται από καινοτόμες πρακτικές με διάρκεια και πολύ μέλλον.

Έχει αποδειχτεί ότι το αέναο δρομολόγιο που έχουν να εκτελέσουν κάποιοι «κατάλληλοι» βαρκάρηδες μεταξύ εμπειρογνωμοσύνης και πολιτικής, έχουν επιζήμιο αποτέλεσμα και η πρόσφατη ιστορία το έχει αποδείξει.

Αξιότιμοι προσκεκλημένοι, φίλες και φίλοι,

Θα κλείσω την κεντρική μου ομιλία, επαναλαμβάνοντας τα λόγια του John F. Kennedy από τον λόγο του στο Houston στις 25 Μαΐου 1961, για την απόφαση να σταλεί επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι. Αυτή η ομιλία για εμάς στην EEL αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο των οραμάτων μας.

«Επιλέξαμε να πάμε στο φεγγάρι. Επιλέξαμε να πάμε τώρα και να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά, όχι γιατί είναι εύκολο αλλά επειδή είναι δύσκολο, γιατί ο στόχος αυτός χρησιμεύσει να οργανώσει και να μετρήσει την ενεργητικότητά μας και τις δεξιότητές μας. Διότι η πρόκληση αυτή είναι εκείνη που είμαστε πρόθυμοι να αποδεχτούμε, μιας και είμαστε απρόθυμοι να την αναβάλουμε και έχουμε σκοπό να την κερδίσουμε.»

Σας ευχαριστώ πολύ για την υπομονή που είχατε. Ραντεβού τις υπόλοιπες πέντε ημέρες σε ένα συνέδριο ιστορικό σταθμό. Καληνύχτα».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο