Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Καμπανάκι» ΣΕΒΕ στον Αλ. Τσίπρα για τις εξαγωγές και τη μη ανταγωνιστικότητα

vvegiazi by vvegiazi
6 Σεπτεμβρίου, 2016
στο LOGISTICS
0
????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ελληνική αγορά είναι η πιο κλειστή και λιγότερο ανταγωνιστική στην Ε.Ε. Το 2015, ο βαθμός «ανοίγματος» της ελληνικής οικονομίας στο διεθνές εμπόριο (σύνολο εισαγωγών και εξαγωγών ως % ΑΕΠ) υπολογίζεται σε 59%, όταν για την Ιρλανδία ανέρχεται σε 217%.

Το εμπορικό έλλειμμα της ελληνικής οικονομίας διευρύνεται συνεχώς, με την αξία των εξαγωγών (συμπ. καυσίμων) να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό, σε βάθος πενταετίας.

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις χρειάζονται πρακτικά εργαλεία, όπως παροχή ρευστότητας και ανταγωνιστικό κόστος χρήματος, ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές και άρση της υπερφορολόγησης.

Τα ανωτέρω μετέφερε στον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Δρ Κυριάκος Λουφάκης και ο Α’ Αντιπροέδρος Γεδεών Βούλη στη συνάντηση που είχαν ενόψει ΔΕΘ.

Στη συνάντηση που ήταν κοινή, με εκπροσώπους των σημαντικότερων φορέων της Βόρειας Ελλάδας, συμμετείχαν και η Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κα. Όλγα Γεροβασίλη και η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.

Το κεντρικό μήνυμα που μετέφερε εκ μέρους των εξαγωγέων ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ ήταν το εξής:  Η ελληνική οικονομία παραμένει και γίνεται όλο και πιο κλειστή (η συμμετοχή στο ΑΕΠ των διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών βαίνει μειούμενη), με λιγότερο ελεύθερη αγορά και βέβαια με περισσότερες θεσμικές στρεβλώσεις, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση της οικονομικής ελευθερίας συνολικά κατά 9,5 μονάδες από το 2010.

Είναι η πιο κλειστή και η λιγότερη ανταγωνιστική αγορά στην Ε.Ε. Το 2015, ο βαθμός ανοίγματος της ελληνικής οικονομίας στο διεθνές εμπόριο (σύνολο εισαγωγών και εξαγωγών ως % ΑΕΠ) υπολογίζεται σε 59%, όταν για την Ιρλανδία ανέρχεται σε 217%.

Το εμπορικό έλλειμμα της ελληνικής οικονομίας διευρύνεται συνεχώς,  με την αξία των εξαγωγών (συμπ. καυσίμων) να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό σε βάθος πενταετίας.

Προκειμένου λοιπόν να επέλθει η ανάπτυξη και να αυξηθεί η απασχόληση είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να αντιστραφεί αυτή η τάση προς μια πιο ανοιχτή οικονομία και ιδιαίτερα με την ενίσχυση του εξωστρεφούς τομέα των εξαγωγών.

Η ανεργία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία. Εάν η ελληνική οικονομία αποκτήσει μια αντίστροφη τάση προς ανοιχτή  οικονομία (open economy με έμφαση στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και Α.Ξ.Ε.), τότε είναι εφικτός ο στόχος της μείωσης της ανεργίας σε ποσοστό κάτω του 20% σε ένα χρόνο από σήμερα (από 23,6% που είναι σήμερα).

Οι άνεργοι μπορούν να βρουν διατηρήσιμεςθέσεις στις παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις, εάν συμφωνηθεί μία ειλικρινής, έντιμη και μακρόπνοη στρατηγική στήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις χρειάζονται πρακτικά εργαλεία, όπως παροχή ρευστότητας και ανταγωνιστικό κόστος χρήματος, ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές και άρση της υπερφορολόγησης, ανταγωνιστικό μη μισθολογικό κόστος.

Σύμφωνα, άλλωστε, με σχετικές εκτιμήσεις, κάθε 4 μονάδες αύξησης των εξαγωγών συνεπάγονται αύξηση 1% του ΑΕΠ, σε μια οικονομία που βρίσκεται στην προτελευταία θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε εξαγωγική επίδοση (εξαγωγές αγαθών ως % ΑΕΠ), η οποία για το α’ τρίμηνο 2016 ανέρχεται σε  14%, όταν για την ΕΕ-28 υπολογίζεται σε 33%.

Στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου δράσης για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις εντάσσεται το αίτημα του ΣΕΒΕ για καθιέρωση κατάλληλα προσδιορισμένου οριζόντιου κριτηρίου εξωστρέφειας (με επιπλέον μοριοδότηση, κ.λ.π.), σε όλα τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και γενικότερα, όπως πχ στον τρόπο αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων, νέο δανεισμό από το τραπεζικό σύστημα με τη δημιουργία ενός «Λευκού Τειρεσία», κ.ά., ώστε, αφενός, να ενισχυθούν και να επιβραβευθούν οι ήδη εξαγωγικές επιχειρήσεις και, αφετέρου, να παροτρυνθούν οι μη ή σε μικρό ποσοστό εξαγωγικές να αναπτύξουν εξωστρέφεια.

Ο ορισμός της εξαγωγικής επιχείρησηςπου θα δικαιούται της ειδικής αυτής μεταχείρισης στο πλαίσιο μιας πολιτικής στόχευσης (focus strategy) – σύμφωνα με μια πρώτη προσέγγιση από τον ΣΕΒΕ, εξαγωγική θα μπορούσε να είναι η επιχείρηση με ποσοστό εξαγωγών πάνω από 25%, είτε με αξία των εξαγωγών της πάνω από 3 εκ. ευρώ – θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω μελέτης.

Ως προς την ενίσχυση της ρευστότητας και τη μείωση του κόστους χρήματος σημαντικά παραμένουν για τους Έλληνες εξαγωγείς η πραγματικά άμεση επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ και η κατά το δυνατό εξαντλητική χρήση του Ειδικού Διπλοτύπου Απαλλαγής από ΦΠΑ καθώς και η κατάργηση της εισφοράς 0,6% του Ν. 128/75 για τα εξαγωγικά δάνεια.

Μείζον στρατηγικό θέμα για την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας παραμένει για τον ΣΕΒΕ η επιτάχυνση και ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του λιμένα Θεσσαλονίκης και μάλιστα σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές. Οποιαδήποτε άλλη καθυστέρηση απαξιώνει περαιτέρω το λιμάνι και μειώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του και το τίμημα της παραχώρησης, με επιπτώσεις στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση της ευρύτερης περιοχής.

Τέλος, ιδιαίτερο σημαντικό θέμα για τον ΣΕΒΕ αποτελεί η πιστοποιημένη κατάρτιση/εξειδίκευση στελεχιακού δυναμικού σε θέματα εξαγωγών/διεθνοποίησης με υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος μαθητείας (διττή εκπαίδευση).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:LOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠΣΕΣΕΒΕ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Νέo logistics center και γραφεία για τη Mapei στο Καλοχώρι Θεσ/νίκης

25 Μαΐου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ημερίδα για την καταγωγή των εμπορευμάτων από ΣΕΒΕ και ΕΒΕΘ στις 29 Μαΐου

23 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Οδικές εμπορευματικές μεταφορές: Εκτιμήσεις για οριακή άνοδο 1,4% το 2023

23 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

SOLUTIONS 12: Οι απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τα στελέχη logistics σήμερα

22 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Υπεγράφη η 2η προκήρυξη του Αναπτυξιακού για «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα»

17 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Κλιμακώνεται η γεωπολιτική σκακιέρα στα logistics: Οι G7 προσπαθούν να απεξαρτηθούν από την Κίνα

13 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

ΟΦΑΕ: "Δώρο" στους παραχωρησιούχους η απαγόρευση του παράπλευρου δικτύου, προσφυγή σε ευρωπαϊκά όργανα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ