Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Καμπανάκι» ΣΕΒΕ στον Αλ. Τσίπρα για τις εξαγωγές και τη μη ανταγωνιστικότητα

vvegiazi by vvegiazi
6 Σεπτεμβρίου, 2016
στο LOGISTICS
0
????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ελληνική αγορά είναι η πιο κλειστή και λιγότερο ανταγωνιστική στην Ε.Ε. Το 2015, ο βαθμός «ανοίγματος» της ελληνικής οικονομίας στο διεθνές εμπόριο (σύνολο εισαγωγών και εξαγωγών ως % ΑΕΠ) υπολογίζεται σε 59%, όταν για την Ιρλανδία ανέρχεται σε 217%.

Το εμπορικό έλλειμμα της ελληνικής οικονομίας διευρύνεται συνεχώς, με την αξία των εξαγωγών (συμπ. καυσίμων) να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό, σε βάθος πενταετίας.

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις χρειάζονται πρακτικά εργαλεία, όπως παροχή ρευστότητας και ανταγωνιστικό κόστος χρήματος, ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές και άρση της υπερφορολόγησης.

Τα ανωτέρω μετέφερε στον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Δρ Κυριάκος Λουφάκης και ο Α’ Αντιπροέδρος Γεδεών Βούλη στη συνάντηση που είχαν ενόψει ΔΕΘ.

Στη συνάντηση που ήταν κοινή, με εκπροσώπους των σημαντικότερων φορέων της Βόρειας Ελλάδας, συμμετείχαν και η Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κα. Όλγα Γεροβασίλη και η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.

Το κεντρικό μήνυμα που μετέφερε εκ μέρους των εξαγωγέων ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ ήταν το εξής:  Η ελληνική οικονομία παραμένει και γίνεται όλο και πιο κλειστή (η συμμετοχή στο ΑΕΠ των διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών βαίνει μειούμενη), με λιγότερο ελεύθερη αγορά και βέβαια με περισσότερες θεσμικές στρεβλώσεις, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση της οικονομικής ελευθερίας συνολικά κατά 9,5 μονάδες από το 2010.

Είναι η πιο κλειστή και η λιγότερη ανταγωνιστική αγορά στην Ε.Ε. Το 2015, ο βαθμός ανοίγματος της ελληνικής οικονομίας στο διεθνές εμπόριο (σύνολο εισαγωγών και εξαγωγών ως % ΑΕΠ) υπολογίζεται σε 59%, όταν για την Ιρλανδία ανέρχεται σε 217%.

Το εμπορικό έλλειμμα της ελληνικής οικονομίας διευρύνεται συνεχώς,  με την αξία των εξαγωγών (συμπ. καυσίμων) να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό σε βάθος πενταετίας.

Προκειμένου λοιπόν να επέλθει η ανάπτυξη και να αυξηθεί η απασχόληση είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να αντιστραφεί αυτή η τάση προς μια πιο ανοιχτή οικονομία και ιδιαίτερα με την ενίσχυση του εξωστρεφούς τομέα των εξαγωγών.

Η ανεργία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία. Εάν η ελληνική οικονομία αποκτήσει μια αντίστροφη τάση προς ανοιχτή  οικονομία (open economy με έμφαση στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και Α.Ξ.Ε.), τότε είναι εφικτός ο στόχος της μείωσης της ανεργίας σε ποσοστό κάτω του 20% σε ένα χρόνο από σήμερα (από 23,6% που είναι σήμερα).

Οι άνεργοι μπορούν να βρουν διατηρήσιμεςθέσεις στις παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις, εάν συμφωνηθεί μία ειλικρινής, έντιμη και μακρόπνοη στρατηγική στήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις χρειάζονται πρακτικά εργαλεία, όπως παροχή ρευστότητας και ανταγωνιστικό κόστος χρήματος, ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές και άρση της υπερφορολόγησης, ανταγωνιστικό μη μισθολογικό κόστος.

Σύμφωνα, άλλωστε, με σχετικές εκτιμήσεις, κάθε 4 μονάδες αύξησης των εξαγωγών συνεπάγονται αύξηση 1% του ΑΕΠ, σε μια οικονομία που βρίσκεται στην προτελευταία θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε εξαγωγική επίδοση (εξαγωγές αγαθών ως % ΑΕΠ), η οποία για το α’ τρίμηνο 2016 ανέρχεται σε  14%, όταν για την ΕΕ-28 υπολογίζεται σε 33%.

Στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου δράσης για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις εντάσσεται το αίτημα του ΣΕΒΕ για καθιέρωση κατάλληλα προσδιορισμένου οριζόντιου κριτηρίου εξωστρέφειας (με επιπλέον μοριοδότηση, κ.λ.π.), σε όλα τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και γενικότερα, όπως πχ στον τρόπο αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων, νέο δανεισμό από το τραπεζικό σύστημα με τη δημιουργία ενός «Λευκού Τειρεσία», κ.ά., ώστε, αφενός, να ενισχυθούν και να επιβραβευθούν οι ήδη εξαγωγικές επιχειρήσεις και, αφετέρου, να παροτρυνθούν οι μη ή σε μικρό ποσοστό εξαγωγικές να αναπτύξουν εξωστρέφεια.

Ο ορισμός της εξαγωγικής επιχείρησηςπου θα δικαιούται της ειδικής αυτής μεταχείρισης στο πλαίσιο μιας πολιτικής στόχευσης (focus strategy) – σύμφωνα με μια πρώτη προσέγγιση από τον ΣΕΒΕ, εξαγωγική θα μπορούσε να είναι η επιχείρηση με ποσοστό εξαγωγών πάνω από 25%, είτε με αξία των εξαγωγών της πάνω από 3 εκ. ευρώ – θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω μελέτης.

Ως προς την ενίσχυση της ρευστότητας και τη μείωση του κόστους χρήματος σημαντικά παραμένουν για τους Έλληνες εξαγωγείς η πραγματικά άμεση επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ και η κατά το δυνατό εξαντλητική χρήση του Ειδικού Διπλοτύπου Απαλλαγής από ΦΠΑ καθώς και η κατάργηση της εισφοράς 0,6% του Ν. 128/75 για τα εξαγωγικά δάνεια.

Μείζον στρατηγικό θέμα για την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας παραμένει για τον ΣΕΒΕ η επιτάχυνση και ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του λιμένα Θεσσαλονίκης και μάλιστα σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές. Οποιαδήποτε άλλη καθυστέρηση απαξιώνει περαιτέρω το λιμάνι και μειώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του και το τίμημα της παραχώρησης, με επιπτώσεις στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση της ευρύτερης περιοχής.

Τέλος, ιδιαίτερο σημαντικό θέμα για τον ΣΕΒΕ αποτελεί η πιστοποιημένη κατάρτιση/εξειδίκευση στελεχιακού δυναμικού σε θέματα εξαγωγών/διεθνοποίησης με υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος μαθητείας (διττή εκπαίδευση).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:LOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠΣΕΣΕΒΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Στρατηγική επένδυση του Halcyon Equity Partners στην AlfaOmega A.E. και τα φαρμακευτικά logistics

16 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Μειώθηκαν τα κόμιστρα των ευρωπαϊκών οδικών εμπορευματικών μεταφορών στο Q1 του 2025, ελέω χαμηλής ζήτησης

15 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Στο ΕΒΕΠ οι πρέσβεις Μολδαβίας και Ναμίμπια, στο επίκεντρο logistics και ναυτιλία

14 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Εξειδικεύεται η εποπτεία και ο έλεγχος λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων, το ΦΕΚ

13 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

12 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

ΟΦΑΕ: "Δώρο" στους παραχωρησιούχους η απαγόρευση του παράπλευρου δικτύου, προσφυγή σε ευρωπαϊκά όργανα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Συνάντηση της ΠΟΣ – ΜΣΤ με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη την Τετάρτη 23/4

0

Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

20 Μαΐου, 2025

Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

20 Μαΐου, 2025

Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

20 Μαΐου, 2025

Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

20 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

20 Μαΐου, 2025

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

20 Μαΐου, 2025

Άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό για τα προβλήματα του κλάδου ζητά το ΣΑΤΑ

20 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου για κατοίκους εξωτερικού από το instacar

20 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr