Την εξέλιξη των τιμών στα κόμιστρα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη, για το α’ τρίμηνο του 2025, παρουσιάζουν Ti, Upply και IRU.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ο «Ευρωπαϊκός Δείκτης Οδικών Κομίστρων» δείχνει ότι οι τιμές των συμβολαίων για το α’ τρίμηνο του έτους μειώθηκαν κατά 2,3 μονάδες σε τριμηνιαία βάση. Την ίδια πορεία ακολούθησαν και οι τιμές spot που μειώθηκαν κατά 3,8 μονάδες σε τριμηνιαία βάση.
Στον αντίποδα, ο δείκτης spot αυξήθηκε κατά 1,6 μονάδες και ο δείκτης συμβολαίων κατά 0,4 μονάδες σε ετήσια βάση.
Αναλυτικότερα:
-Ο δείκτης “European Road Freight Contract Rate Benchmark Index” στην Ευρώπη στο α’ τρίμηνο του 2025 μειώθηκε στις 131,1 μονάδες, 2,3 μονάδες χαμηλότερα από ό,τι στο δ’ τρίμηνο του 2024, αλλά κατά 0,4 μονάδες υψηλότερα από ό,τι στο α’ τρίμηνο του 2024.
-Ο δείκτης “European Road Freight Spot Rate Benchmark Index” μειώθηκε στις 134,1 μονάδες, 3,8 μονάδες χαμηλότερα από ό,τι στο δ’ τρίμηνο του 2024, αλλά ήταν αυξημένος κατά 1,6 μονάδες σε ετήσια βάση.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με έρευνα της IRU το 2024, υπάρχουν 426.000 κενές θέσεις οδηγών φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Να σημειωθεί ότι, οι τιμές ντίζελ την εξεταζόμενη περίοδο του 2025 αυξήθηκαν κατά 4,8% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2024, αν και οι τιμές έχουν αποκλιμακωθεί τις τελευταίες εβδομάδες.
Το outlook για τις τιμές κομίστρων σε ολόκληρη την Ευρώπη υποβαθμίστηκε καθώς η ζήτηση εξασθενεί, ενώ παράλληλα οι τιμές καυσίμων και το κόστος εργασίας μειώνονται.