• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 28 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέο κέντρο διαλογής δεμάτων εγκαινίασε στη Ζυρίχη η Swiss Post

    27 Μαΐου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ο Paul Sies αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Airways

    27 Μαΐου, 2022
    MMM

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη γραμμή 6 του τραμ την Κυριακή 29 Μαΐου

    27 Μαΐου, 2022
    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων
    LOGISTICS

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων

    27 Μαΐου, 2022
    «Η μεταβλητότητα στην αγορά έχει γίνει τεράστια», παραδέχτηκε ο CEO της Lufthansa
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Περίπου 200 πτήσεις ακυρώθηκαν από τα προβλήματα στο σύστημα IT της easyJet

    27 Μαΐου, 2022
    Commission approves extension of Danish tonnage tax scheme to new types of vessels
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Περαιτέρω ενίσχυση των ελεγκτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία με νέα στελέχη από την PwC Ελλάδας

    27 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέο κέντρο διαλογής δεμάτων εγκαινίασε στη Ζυρίχη η Swiss Post

    27 Μαΐου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ο Paul Sies αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Airways

    27 Μαΐου, 2022
    MMM

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη γραμμή 6 του τραμ την Κυριακή 29 Μαΐου

    27 Μαΐου, 2022
    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων
    LOGISTICS

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων

    27 Μαΐου, 2022
    «Η μεταβλητότητα στην αγορά έχει γίνει τεράστια», παραδέχτηκε ο CEO της Lufthansa
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Περίπου 200 πτήσεις ακυρώθηκαν από τα προβλήματα στο σύστημα IT της easyJet

    27 Μαΐου, 2022
    Commission approves extension of Danish tonnage tax scheme to new types of vessels
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Περαιτέρω ενίσχυση των ελεγκτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία με νέα στελέχη από την PwC Ελλάδας

    27 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Να εκπονηθούν άμεσα προδιαγραφές για Σχέδια Βιώσιμων Αστικών Logistics, ζήτησε η Π. Πέρκα

vvegiazi by vvegiazi
9 Μαρτίου, 2021
στο LOGISTICS
0
Μικρές και συχνές παραδόσεις ζητούν οι εταιρείες. Το νέο τοπίο στις αστικές μεταφορές
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Να εκπονηθούν άμεσα προδιαγραφές για Σχέδια Βιώσιμων Αστικών Logistics, ζήτησε η βουλευτής Φλώρινας και αν. Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα, στην Επιτροπή της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα (ΣΒΑΚ).

Όπως είπε, «Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι και λόγω της συγκυρίας, θα μπορούσαμε να πάμε ένα βήμα παρακάτω από το Ν4599/2019. Θα μείνω σε κάποιους προβληματισμούς, αν δηλαδή το νομοσχέδιο απαντά στις σημερινές ευρωπαϊκές και εθνικές συνθήκες και προκλήσεις για αειφορία και βιωσιμότητα των πόλεων.

Επειδή βλέπω κ. υπουργέ ότι είστε ανοιχτός στις προτάσεις μας και επειδή κι εμείς θέλουμε να συμβάλουμε, γι’ αυτό και ακριβώς θα αναφερθώ σε μερικά θέματα.

Το πρώτο έχει να κάνει με τους τρεις βασικούς πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας, στους οποίους δίνει μεγάλη βαρύτητα και η Ευρώπη, δηλαδή «περπάτημα, ποδήλατο, δημόσια συγκοινωνία», οι οποίοι όμως δεν αποτυπώνονται με έμφαση στο ν/σ. Βεβαίως και αναφέρονται, αλλά θεωρώ ότι θέλει κάτι παραπάνω.

Επιπλέον, με δεδομένη την κλιματική κρίση, αλλά και την πανδημία, η Ευρώπη τονίζει και τη σημασία της δημόσιας υγείας, κάτι που από το ν/σ απουσιάζει, όπως απουσιάζουν και οι στόχοι μείωσης ρύπανσης και θορύβου.

Στο θέμα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού σε σχέση με το χωροταξικό, τα είπα και την προηγούμενη φορά, τα ΣΒΑΚ πρέπει να στηρίζονται στον υφιστάμενο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, όχι απλά να τον συνεκτιμούν. Εννοείται και εξυπακούεται ότι αφού μιλάμε για κινητικότητα, το επισπεύδον Υπουργείο είναι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Παρ’ όλα αυτά, κατ’ ελάχιστον σε μια ομάδα εργασίας που συστήνεται με αντικείμενο την κατάρτιση των ΣΒΑΚ, πέρα από τη μελετητική ομάδα των συγκοινωνιολόγων μηχανικών, θα ήταν καλό να υπάρχει συνδρομή κατά περίπτωση πολεοδόμων, χωροτακτών. Βεβαίως ξέρω, μου απαντήσατε ότι δεν απαγορεύεται η οποιαδήποτε ειδικότητα από το ν/σ, αλλά είναι καλό να επισημαίνεται.

Θα θέλαμε μεγαλύτερη σαφήνεια για τις αρμοδιότητες και τα όρια Περιφέρειας και Δήμου για τα ΣΒΑΚ, για να μην έχουμε επικαλύψεις. Έχω και μια πολύ αρνητική εμπειρία με τέτοιου είδους επικαλύψεις ως Μηχανικός του δημοσίου για χρόνια, με δρόμους.

Επιπλέον θεωρούμε ότι στις μητροπολιτικές περιοχές, όπως είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καλό θα είναι να υπάρχει μια διακριτή διαδικασία στην εκπόνηση των ΣΒΑΚ, με ενιαία μητροπολιτικά ΣΒΑΚ, για να εξασφαλιστεί και η αστική συνέχεια, δεν αρκεί δηλαδή η συνεργασία με τους όμορους ΟΤΑ, θέλουν έναν ειδικό χειρισμό.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση των ΣΒΑΚ, αναφέρθηκε από τον υπουργό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό βέβαια αφορά στις μελέτες, καλό θα ήταν να δούμε και την υλοποίηση των ΣΒΑΚ, γιατί απαιτούνται κι εκεί πολύ σοβαρά κονδύλια. Ξέρετε, τα λέω όλα αυτά, γιατί νομίζω ότι ήδη έχουμε αργήσει, πρέπει επιτακτικά να προχωρήσουν τα ΣΒΑΚ στις πόλεις μας.

Θα κλείσω όμως – γιατί έχουμε και αυτή την πρόκληση – με ένα θέμα που επίσης θεωρώ ότι είναι πολύ σοβαρό και έχουμε μείνει πίσω – και αναφέρομαι στα Σχέδια Βιώσιμων Αστικών Logistics, για τα οποία πρέπει άμεσα να εκπονηθούν προδιαγραφές, στην κατεύθυνση της πολιτικής της ΕΕ (UrbanMobilityPackage 2013). Τα σχέδια αυτά πρέπει να υλοποιηθούν σε συνεργασία των δήμων με τους εκπροσώπους των αστικών εμπορευματικών μεταφορών και υπό την επίβλεψη του υπουργείου, υπό το πρίσμα και του νόμου 4302/2014, όπως ισχύει και να χρηματοδοτηθεί η εκπόνησή τους για όλες τις πόλεις.

Η συγκυρία είναι καθοριστική, είδαμε κατά την περίοδο της πανδημίας ότι είχαμε κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πολλές από αυτές τις συνήθειες εκτιμούμε ότι θα μείνουν και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης. Άρα αυτό δημιουργεί αυξημένες ανάγκες για διανομή εμπορευμάτων σε αστικό περιβάλλον (city logistics), τίθεται όμως και θέμα βιωσιμότητας των πόλεων, αφού κατά το lockdown, να σκεφτούμε ότι η κίνηση είναι μειωμένη, η διανομή πραγματοποιείται ουσιαστικά σε «άδειες» πόλεις. Με την επιστροφή όμως στην κανονικότητα, το νέο μεταφορικό έργο που θα προστεθεί στις ήδη συμφορημένες οδούς του αστικού δικτύου, θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Εδώ να αναφέρω ότι στο Άρθρο 4 του ν4302/2014, αναφέρεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα όριζε τους κανόνες για τη μεταφορά και διανομή αγαθών και εμπορευμάτων, εντός και περιμετρικά αστικής περιοχής. Μάλιστα, αυτό αποτελούσε και μνημονιακή υποχρέωση. Εμείς λοιπόν είχαμε προχωρήσει αρκετά το θέμα αυτό, είχαμε προσλάβει και τεχνικό σύμβουλο, οπότε υπήρχε ένα αρχικό κείμενο του ΠΔ, το οποίο είχε λάβει και σχόλια από τα συναρμόδια υπουργεία, από το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής και εκκρεμούσε η διαβούλευση με την ΚΕΔΕ. Ενάμιση χρόνο τώρα δε βλέπουμε να έχει προχωρήσει, απλώς με το Άρθρο 52 του ν/σ, επαναλαμβάνεται ότι είναι υποχρέωση και σ’ αυτόν το Νόμο. Η μόνη διαφορά που βλέπω στο συγκεκριμένο Άρθρο και μου κάνει εντύπωση, είναι ότι πλέον συνυπογράφει και ο υπουργός Ανάπτυξης. Αυτό δεν το καταλαβαίνω, βεβαίως σ’ αυτή τη χώρα υπάρχει το φαινόμενο, να παίρνουμε αντικείμενα από το ένα υπουργείο στο άλλο, θα πω όμως ότι το θέμα των Logistics κ. υπουργέ αναφέρεται στην DG MOVE ευρωπαϊκά, είναι κι αυτό θέμα κινητικότητας – συνεννοηθείτε, νομίζω ότι έπρεπε κι αυτό να είναι στο υπουργείο Μεταφορών.

Θα έλεγα ότι ήταν μια ευκαιρία για να είναι και πλήρες το ν/σ, να συμπεριληφθούν κι αυτές οι προδιαγραφές, να προχωρήσουμε και σ’ αυτό, γιατί συνδέεται απολύτως με τα ΣΒΑΚ.

Για τις λοιπές διατάξεις, δεν έχω να πω πολλά, τα είπε και ο Εισηγητής, το μόνο που θέλω να πω, λέμε να ακολουθούμε την Ευρώπη, ας είμαστε όμως λίγο αυστηροί στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας, γιατί δυστυχώς έχουμε και τις δυσμενέστερες θέσεις στην κατάταξη τροχαίων ατυχημάτων και ειδικά νεκρών νέων ανθρώπων. Άρα, ας είμαστε πιο αυστηροί σε ό,τι αφορά και τσο κράνος, αλλά και στη χρήση κινητού τηλεφώνου».

Tags:ΣΒΑΚLOGISTICSΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑCITY LOGISTICSΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Έργο FENIX: Στόχος η βελτιστοποίηση των διαδικασιών στις μεταφορές και τα logistics στην Ελλάδα

26 Μαΐου, 2022
Κίνητρα στους πολίτες για τη χρήση των ΜΜΜ ζητούν οι συγκοινωνιολόγοι
MMM

Κ. Καραμανλής: Σχέδιο 4 + 4 σημείων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική

24 Μαΐου, 2022
Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!
LOGISTICS

Στα 920 δισ. το κόστος από τις διαταραχές στην εφοδιαστική, ως το 2023, στην Ευρωζώνη. Η μελέτη της Accenture

23 Μαΐου, 2022
Volkswagen Commercial Vehicles και Hermes συνεργάζονται για ταχύτερη παράδοση πακέτων από τους ταχυμεταφορείς
LOGISTICS

Έκθεση για το ανθρακικό τους αποτύπωμα καλούνται να υποβάλλουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics

19 Μαΐου, 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κ. Καραμανλής: Τα έργα της επόμενης γενιάς για τη λύση του κυκλοφοριακού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

18 Μαΐου, 2022
LOGISTICS

Έφτασε το «τέλος» στην άνοδο των ακινήτων logistics; Οδηγούμαστε σε επιβράδυνση της ανάπτυξης;

13 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Σε αεροπορική απομόνωση η Ευρώπη. Τα μέτρα της ΕΕ κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού

Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την ελεύθερη κυκλοφορία αγαθών στην ενιαία αγορά της ΕΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022

Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ, στις 26 Μαΐου, από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι

25 Μαΐου, 2022
Η ΕΥΔΑΠ ανοίγει την «Κερκόπορτα» για τα ΕΛΤΑ;

Εθελούσια έξοδος, ΑΜΚ και Καθολική Υπηρεσία βελτίωσαν (αξιοσημείωτα) τις οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Προς EBITDA 25 εκατ.

24 Μαΐου, 2022
To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

«Συνεπιβάτης» στις αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα Mikel

23 Μαΐου, 2022

Οι ιδιώτες δεν είναι πλέον «ταμπού» στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης

25 Μαΐου, 2022

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας βρέθηκαν στην ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου

27 Μαΐου, 2022
Πιο σύγχρονο, πράσινο και έξυπνο πλαίσιο λειτουργίας για τις αστικές μετακινήσεις προτείνουν ο όμιλος FREE NOW και η Beat

Αποσύρεται από τη ρουμάνικη αγορά η πλατφόρμα μετακινήσεων Free Now

27 Μαΐου, 2022
Airlines brace for a ‘longer and deeper’ crisis in 2021

ΕΝΗΜΑΕΚ: Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί μια θερινή περίοδο χωρίς προβλήματα

27 Μαΐου, 2022

Κρατική επιδότηση για τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, λόγω Covid και ενεργειακού κόστους

1
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8

Νέο κέντρο διαλογής δεμάτων εγκαινίασε στη Ζυρίχη η Swiss Post

27 Μαΐου, 2022

Ο Paul Sies αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Airways

27 Μαΐου, 2022

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη γραμμή 6 του τραμ την Κυριακή 29 Μαΐου

27 Μαΐου, 2022
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραγωγή καρτών ευφυών ταχογράφων

27 Μαΐου, 2022
«Η μεταβλητότητα στην αγορά έχει γίνει τεράστια», παραδέχτηκε ο CEO της Lufthansa

Περίπου 200 πτήσεις ακυρώθηκαν από τα προβλήματα στο σύστημα IT της easyJet

27 Μαΐου, 2022
Commission approves extension of Danish tonnage tax scheme to new types of vessels

Περαιτέρω ενίσχυση των ελεγκτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία με νέα στελέχη από την PwC Ελλάδας

27 Μαΐου, 2022
Απορρίφθηκε από το Ευρωδικαστήριο η προσφυγή της Αυστρίας κατά του τέλους υποδομών στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους

RTA partnership creates innovation hub at University of Birmingham Dubai

27 Μαΐου, 2022

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας βρέθηκαν στην ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου

27 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ