Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

ffotinos by ffotinos
16 Ιουνίου, 2025
στο LOGISTICS, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ, ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ανακοίνωσε πως η νέα σοβαρή πολεμική ένταση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, υπό τον φόβο γενικής σύρραξης, έχει σοβαρές και πολυεπίπεδες οικονομικές επιπτώσεις, τόσο περιφερειακά, όσο και παγκόσμια.

Η ανησυχία επικεντρώνεται στους τομείς της ενεργειακής ασφάλειας και των τιμών του πετρελαίου, στο εμπόριο και τη ναυτιλία, τις χρηματοπιστωτικές αγορές, τις τοπικές και περιφερειακές οικονομίες. Οι εκτιμώμενες άμεσες επιπτώσεις, λόγω αβεβαιότητας στον Περσικό Κόλπο, είναι η απότομη αύξηση των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Η νέα απειλή στα Στενά του Ορμούζ, από όπου διέρχεται το 26% του παγκόσμιου πετρελαίου, θα επιβαρύνει καύσιμα για μεταφορές, παραγωγή και θέρμανση, ειδικά στην ΕΕ, με πιθανή βραχυπρόθεσμη τιμή άνω των 80$ το βαρέλι και επανεμφάνιση πληθωριστικών πιέσεων.

Σύμφωνα με προηγούμενες αντίστοιχες κρίσεις το 2023 και 2024, το ΔΝΤ εκτιμά τις επιπτώσεις στον πληθωρισμό +0,6% έως +1% στις προηγμένες οικονομίες και στο παγκόσμιο ΑΕΠ από -0,2% έως -1%.

Στο εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές οι επιπτώσεις επικεντρώνονται στις ναυτιλιακές καθυστερήσεις και αποκλεισμούς στο Περσικό Κόλπο, με πιθανές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία, την άνοδο των ναύλων και ασφαλίστρων πλοίων, αυξάνοντας τα κόστη των logistics, τις εισαγωγές πρώτων υλών, σιτηρών και πετροχημικών.

Στις χρηματιστηριακές αγορές οι εκτιμώμενες αντιδράσεις είναι η πτώση των μετοχών, ειδικά σε κλάδους με υψηλό κόστος ενέργειας, άνοδο χρυσού και δολαρίου ως ασφαλή καταφύγια και πτώση νομισμάτων αναδυόμενων αγορών.

Στις τοπικές και περιφερειακές οικονομίες εκτιμάται πτώση επενδύσεων για την αποφυγή ρίσκου «risk off mood», μείωση τουρισμού, εισαγωγών και εξαγωγών, αύξηση μεταναστευτικών ροών, κοινωνικό κόστος, χρηματοδότηση αμυντικών δαπανών και καθυστέρηση μείωσης επιτοκίων από Κεντρικές Τράπεζες.

Οι σημαντικότερες επιπτώσεις για την Ελλάδα από μια ενδεχόμενη γενική σύρραξη Ισραήλ – Ιράν εστιάζονται σε 5 βασικούς τομείς, τον τουρισμό, τη ναυτιλία, το εμπόριο, το ενεργειακό κόστος και τη γεωπολιτική σταθερότητα. 

Το πλήγμα στον τουρισμό της Ανατολικής Μεσογείου επηρεάζει την Ελλάδα, που μπορεί να θεωρηθεί «γειτονική ζώνη αστάθειας», ειδικά από επισκέπτες τρίτων χωρών από την Ασία και τις ΗΠΑ. Είναι πιθανή η ακύρωση, ή αλλαγή προγραμματισμένων δρομολογίων κρουαζιέρων και πακέτων πολυπροορισμών, που συμπεριλαμβάνουν την Ελλάδα, Τουρκία, Ισραήλ και Αίγυπτο.

Γενικότερα, θα υπάρξει επιβάρυνση της τουριστικής εικόνας με λιγότερες κρατήσεις σε περιοχές κοντά στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και αύξηση ασφαλιστικών καλύψεων για ταξιδιωτικούς παρόχους.

Η ελληνική ναυτιλία θα πρέπει να είναι σε επιφυλακή για πιθανές επιθέσεις, ή εμπλοκές στα στενά του Ορμούζ και Ερυθρά Θάλασσα, που θα οδηγήσουν αναπόφευκτα, εκτός από την αύξηση ναύλων και ασφαλίστρων, σε  «rerouting» πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας και σε μεγάλες καθυστερήσεις.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα δουν άνοδο του λειτουργικού τους κόστους 300-500 εκατ. ευρώ και πιθανές πιέσεις σε ναυλώσεις, με εκτιμώμενη μείωση -1% στα έσοδα του ελληνόκτητου στόλου. Η απρόσκοπτη διέλευση εμπορευμάτων από Ασία μέσω Σουέζ στην Ευρώπη είναι σημαντική για logistics, μεταποίηση και λιανικό εμπόριο.

Άλλωστε, έχουμε πολλάκις διαπιστώσει τις διαταράξεις στο παγκόσμιο και ευρωπαϊκό εμπόριο από τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή με την αύξηση του κόστους εισαγωγών, ειδικά σε ενέργεια, πρώτες ύλες και τεχνολογικά προϊόντα, αλλά και τη μείωση στις εξαγωγές προς χώρες της Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής.

Οι εκτιμώμενες οικονομικές απώλειες για την Ελλάδα στο θεωρητικό σενάριο μιας τρίμηνης διάρκειας της πολεμικής έντασης, υπολογίζονται στα 2,1 – 2,6 δις ευρώ και ποσοστιαία επίπτωση -1% στο ΑΕΠ.

Η κλιμάκωση, ακόμα και η διατήρηση των εχθροπραξιών κατά τους θερινούς μήνες, υπολογίζεται πως θα επιφέρει μείωση 10-15% στις αφίξεις τουριστών, με εκτίμηση απωλειών 600-800 εκατ. ευρώ και επίπτωση -6% στα ετήσια τουριστικά μας έσοδα.

Αντίστοιχα, μια αύξηση +20% στη τιμή πετρελαίου και φυσικού αερίου εκτιμάται πως απαιτεί επιπλέον 1 δις ευρώ σε ενεργειακές εισαγωγές.

Στο εμπόριο η αύξηση του κόστους εισαγωγών και οι καθυστερήσεις λόγω μειωμένων δυνατοτήτων στα logistics, σημαίνει απώλειες κύκλου εργασιών 200-300 εκατ. ευρώ, καθώς και αύξηση +5-7% στο κόστος των εισαγόμενων προϊόντων από Ασία, επιβαρύνοντας τον πληθωρισμό.

Στις παραπάνω οικονομικές απώλειες θα πρέπει να προσθέσουμε και την αύξηση της στρατιωτικής επιτήρησης σε Αιγαίο και Κύπρο.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε στην ΕΡΤ:  «Η Ελλάδα μπορεί να επηρεάζεται έμμεσα από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Μ. Ανατολή, αλλά, λόγω της θερινής περιόδου, η οικονομία μας σίγουρα επηρεάζεται άμεσα.

Ο τουρισμός μας ενδέχεται να δεχθεί σοβαρό πλήγμα σε last-minute κρατήσεις, αφού πρόκειται για ευαίσθητο τομέα στην  “αντίληψη ασφάλειας”. Η “ενεργειακή αναστάτωση” επηρεάζει το κόστος της παραγωγής μας, που είναι και ο μεγαλύτερος οικονομικός αποδέκτης ενέργειας, λόγω της εξάρτησής μας από εισαγωγές.

Το εμπόριο και η βιομηχανία επίσης επηρεάζονται σημαντικά από το κόστος της ενέργειας, την αύξηση του μεταφορικού κόστους, των καθυστερήσεων παραλαβής και παράδοσης, καθώς και για λόγους ασφαλείας στις υπηρεσίες logistics.

Η Ελλάδα δέχεται γεωπολιτική και διπλωματική πίεση, αλλά πιστεύω πως γνωρίζει πως να κρατήσει ισορροπίες και να διαχειριστεί τον ρόλο της ως ενεργειακός και γεωπολιτικός κόμβος. Μακάρι να μείνουμε στα σενάρια και η κρίση να αποκλιμακωθεί, όσο είναι ακόμα διαχειρίσιμη.»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛΙΣΡΑΗΛ ΙΡΑΝΘΑΛΑΣΣΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟLOGISTICSΤΟΥΡΙΣΜΟΣΕΒΕΠΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

ΕΒΕΠ: Οι επιπτώσεις από μια δυσμενή εξέλιξη του “δασμολογικού πολέμου” ΗΠΑ – ΕΕ

14 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Ελληνικές εξαγωγές προς ΗΠΑ: Στα 2,4 δισ. ευρώ το 2024 (4,8% επί του συνόλου), τα προϊόντα που επηρεάζονται

14 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Καθορισμός κριτηρίων και προδιαγραφών για τον χαρακτηρισμό Επιχειρηματικού Πάρκου ως Οικολογικού

14 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση Β. Κικίλια με την υπουργό Μεταφορών του Ισραήλ, στο επίκεντρο ναυτιλία, Χούθι, περιφερειακή ασφάλεια

10 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΝΟ: Να οριστεί ως Εμπόλεμη Ζώνη η Ερυθρά Θάλασσα, προέχει η ασφάλεια των πληρωμάτων

9 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι ενέργειες του υπουργείου Ναυτιλίας έπειτα από την κλιμάκωση των επιθέσεων σε ελληνόκτητα πλοία

9 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

13 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr