• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στο 34,78% αυξήθηκε η συμμετοχή της Winex στην Intrakat

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Στους δρόμους της Αθήνας οι 25 συρμοί τραμ Citadis X05 της Alstom
    MMM

    Στάση εργασίας στο τραμ, από τις 10 ως τις 13.30, στις 15 Φεβρουαρίου

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Διαμαρτυρία ταχυδρομικών στο διοικητικό συμβούλιο των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ»
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    ΕΛΤΑ Courier: Καθυστερήσεις αποστολών στους νησιωτικούς προορισμούς, λόγω απεργιών

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Στα «χέρια» των Ιταλών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. Νέα δεδομένα στις εγχώριες συνδυασμένες μεταφορές
    INTERNATIONAL

    International cooperation exercise between railway infrastructure managers

    8 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στο 34,78% αυξήθηκε η συμμετοχή της Winex στην Intrakat

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Στους δρόμους της Αθήνας οι 25 συρμοί τραμ Citadis X05 της Alstom
    MMM

    Στάση εργασίας στο τραμ, από τις 10 ως τις 13.30, στις 15 Φεβρουαρίου

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Διαμαρτυρία ταχυδρομικών στο διοικητικό συμβούλιο των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ»
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    ΕΛΤΑ Courier: Καθυστερήσεις αποστολών στους νησιωτικούς προορισμούς, λόγω απεργιών

    8 Φεβρουαρίου, 2023
    Στα «χέρια» των Ιταλών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. Νέα δεδομένα στις εγχώριες συνδυασμένες μεταφορές
    INTERNATIONAL

    International cooperation exercise between railway infrastructure managers

    8 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές θα “εκτοξευθούν” τα επόμενα 30 έτη. Θα καταφέρουν όμως να “πιάσουν” το στόχο για το κλίμα;

vvegiazi by vvegiazi
11 Φεβρουαρίου, 2020
στο LOGISTICS, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Το 14% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές θα προέρχονται από ΑΠΕ ως το 2030
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο παγκόσμιος πληθυσμός αυξάνεται περίπου κατά 81 εκατομμύρια ανθρώπους το χρόνο, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται άμεσα στις ανάγκες κατανάλωσης και κινητικότητας.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Επιπλέον, ο όγκος των οδικών μεταφορών θα αυξηθεί κατά 300% τα επόμενα 30 χρόνια, σύμφωνα με το Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών (ITF) και το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT).

Βάσει των παραπάνω, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) διερωτάται πώς αυτή η ανάπτυξη θα συμβαδίσει με την επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με νέα «Πράσινη Συμφωνία» (Green Deal) της ΕΕ.

Αρχικά, θα πρέπει να μπει τέλος στα στερεότυπα που συσχετίζουν τις εκπομπές με τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Σύμφωνα με τον Matthias Maedge της IRU, ο οποίος συμμετείχε σε πάνελ σχετικό στη Βιέννη για το εν λόγω θέμα, «σε αντίθεση με τα όσα επικρατούν οι επαγγελματικές οδικές μεταφορές δεν αποτελούν το μεγαλύτερο παραγωγό διοξειδίου του άνθρακα (CO2) εν συγκρίσει με άλλους τρόπους μεταφοράς.

Το γερμανικό παράδειγμα καταδεικνύει ότι ο αντίκτυπος ενός φορτηγού ντίζελ 40 τόνων στο κλίμα είναι κατά 30% χαμηλότερος σε σχέση με ένα ηλεκτροκίνητο τρένο, όταν εξετάζεται το συνολικό περιβαλλοντικό κόστος ενός μέσου».

Climate impact of different transport modes - Comparison of total environmental costs

Πώς μπορεί να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές;

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την IRU, υπάρχουν τρεις λύσεις που μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση της επίτευξης καθαρών μηδενικών εκπομπών:

1.Εναλλακτικά και ανανεώσιμα καύσιμα

Ενώ τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, η IRU έχει ένα πιο ολοκληρωμένο όραμα για τον ενεργειακό και τεχνολογικό συνδυασμό του μέλλοντος.

Ένα λίτρο ντίζελ μπορεί να αποθηκεύσει 120 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία Li-on. Μόνο το CNG, το LNG και το υδρογόνο προσφέρουν ανταγωνιστικό ενεργειακό περιεχόμενο και αντιπροσωπεύουν πιο ευέλικτες και κατάλληλες επιλογές καυσίμων για βαρύτερα οχήματα μεγάλων αποστάσεις.

Οι κυψέλες μπαταρίας έχουν επίσης μεγάλο αποτύπωμα CO2 – χρειάζονται 50 τόνους CO2 για τη μπαταρία ενός φορτηγού διανομής με αυτονομία 300 χλμ.

Η στροφή σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας συνεπάγεται τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος και τη δημιουργία της σωστής υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού.

2.Οχήματα υψηλής χωρητικότητας

Η χρήση οχημάτων υψηλής χωρητικότητας (25,25 μέτρων, 44 τόνων ή παραπάνω) αντιπροσωπεύει τον ταχύτερο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 40%.

Τα οχήματα αυτά μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν με ασφάλεια στους δρόμους μας και θα καταστήσουν τις οδικές μεταφορές πιο αποτελεσματικές.

Η αντικατάσταση 3 τυποποιημένων φορτηγών από 2 οχήματα υψηλής χωρητικότητας θα μειώσει τον Ευρωπαϊκό στόλο φορτηγών κατά 2 εκατομμύρια μονάδες, πράγμα που ισοδυναμεί με 30% λιγότερη κίνηση στους δρόμους.

3.Διευκόλυνση του εμπορίου

Η βελτιστοποίηση των οδικών μεταφορών μέσω της ανάπτυξης ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών θα μειώσει δραστικά το χρόνο, το κόστος και τις εκπομπές, ενώ τα φορτηγά δεν θα παραμένουν πλέον στα σύνορα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αξιοποιώντας τις διατροπικές δυνατότητες που παρέχει το σύστημα TIR, τα αγαθά μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους με ταχύτερο και πιο πράσινο τρόπο, φθηνότερα σε σχέση με την αεροπορική και ταχύτερα από τη σιδηροδρομική μεταφορά.

Εντούτοις, απαιτείται στενότερη συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων για την καλύτερη προώθηση της χρήσης τέτοιων επιλογών διατροπικών μεταφορών.

Tags:IRUΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΔΙΑΤΡΟΠΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗEUROPEAN GREEN DEAL

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Έρευνα PwC: Η διαχείριση του κλιματικού κινδύνου θα επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα εκτιμά το 42% των CEOs

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ
MMM

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023
Συνάντηση εργασίας του υφ. Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου με τον Μολδαβό Πρέσβη. Η θεματολογία της ατζέντας
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Συνάντηση εργασίας του υφ. Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου με τον Μολδαβό Πρέσβη. Η θεματολογία της ατζέντας

20 Ιανουαρίου, 2023
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
LOGISTICS

IRU: Έλλειμμα 2,6 εκατομμυρίων οδηγών, παγκοσμίως, στις οδικές μεταφορές

12 Ιανουαρίου, 2023
Η Κομισιόν ζητά να συναφθούν συμφωνίες οδικών μεταφορών με Ουκρανία και Μολδαβία
LOGISTICS

Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των μεταφορέων που θα λάβουν άδειες ΕΔΥΜ το 2023

22 Δεκεμβρίου, 2022
LOGISTICS

Ενστάσεις ΟΦΑΕ για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στους επαγγελματίες οδηγούς βαρέων οχημάτων

20 Δεκεμβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Απονομή τιμητικού βραβείου στον ΣΕΒΤ για τη συνεισφορά του στις εξαγωγές

Νέο ρεκόρ για τις εξαγωγές των αναπτυσσόμενων χωρών προς την ΕΕ. Έφτασαν τα 69 δισ. το 2018

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εκχιονισμό της γραμμής αναμένει ο Προαστιακός για να εκκινήσουν τα δρομολόγια

Σε επιφυλακή η Hellenic Train και ο ΟΣΕ, λόγω της κακοκαιρίας «Barbara». Πως ενημερώνονται οι επιβάτες

5 Φεβρουαρίου, 2023
Ταχύπλοα δρομολόγησε η SEAJETS από και προς Θεσσαλονίκη και Καβάλα

H είσοδος της Seajets στη MIG και οι πιθανές εξελίξεις στην ακτοπλοΐα (Attica, ANEK)

3 Φεβρουαρίου, 2023
Με πιστοποιητικό PERS, έως τον Απρίλιο του 2023, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου

Τα “κατάφερε” το λιμάνι του Βόλου: 8 οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση του 67%. Το προφίλ τους

3 Φεβρουαρίου, 2023
Ακυρώνονται δρομολόγια του Προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Κάντζα, Αεροδρόμιο – Λιόσια και Αθήνα – Χαλκίδα

Τα πρωινά δρομολόγια της Hellenic Train που καταργούνται στις 8 Φεβρουαρίου. Καθυστερήσεις σε άλλα, λόγω χιονιού

8 Φεβρουαρίου, 2023
Αλαλούμ στο σιδηρόδρομο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «αδειάζει» τον ΟΣΕ για το δίκτυο και την ταλαιπωρία επιβατών

Τα δρομολόγια της Hellenic Train που καταργούνται την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου. Διαπιστώνονται και καθυστερήσεις

7 Φεβρουαρίου, 2023

Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΑ για την κακοκαιρία «Barbara», τα δρομολόγια που τροποποιήθηκαν ή ακυρώθηκαν

5 Φεβρουαρίου, 2023
Σε λειτουργία 155 λεωφορειακές γραμμές, κανονικά το μετρό και ο ηλεκτρικός

Με ειδικό πρόγραμμα δρομολογίων ο ΟΑΣΑ τη Δευτέρα 6/2. Oι γραμμές των λεωφορείων σε μερική λειτουργία ή αναστολή

6 Φεβρουαρίου, 2023
Η γραμμή 2 του Μετρό θα επεκταθεί προς τη Γλυφάδα με 3 νέους σταθμούς

Διακοπή λειτουργίας του μετρό προς το αεροδρόμιο της Αθήνας, κανονικά ο προαστιακός

6 Φεβρουαρίου, 2023
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1
“Επιδημία” πτωχεύσεων στις αερομεταφορές: Σε “κενά αέρος” η νορβηγική Flyr

“Επιδημία” πτωχεύσεων στις αερομεταφορές: Σε “κενά αέρος” η νορβηγική Flyr

1
Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023

Ο απολογισμός και οι δράσεις – πρωτοβουλίες της ΡΑΛ για το 2023

8 Φεβρουαρίου, 2023
Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica

Η SEAJETS απέκτησε νέο κρουαζιερόπλοιο, το Costa Magica

8 Φεβρουαρίου, 2023

Στο 34,78% αυξήθηκε η συμμετοχή της Winex στην Intrakat

8 Φεβρουαρίου, 2023
Στους δρόμους της Αθήνας οι 25 συρμοί τραμ Citadis X05 της Alstom

Στάση εργασίας στο τραμ, από τις 10 ως τις 13.30, στις 15 Φεβρουαρίου

8 Φεβρουαρίου, 2023
Διαμαρτυρία ταχυδρομικών στο διοικητικό συμβούλιο των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ»

ΕΛΤΑ Courier: Καθυστερήσεις αποστολών στους νησιωτικούς προορισμούς, λόγω απεργιών

8 Φεβρουαρίου, 2023
Στα «χέρια» των Ιταλών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. Νέα δεδομένα στις εγχώριες συνδυασμένες μεταφορές

International cooperation exercise between railway infrastructure managers

8 Φεβρουαρίου, 2023
Iστορικό υψηλό κύκλο εργασιών και νέα εταιρική ταυτότητα για την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

Iστορικό υψηλό κύκλο εργασιών και νέα εταιρική ταυτότητα για την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

8 Φεβρουαρίου, 2023
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα

Κανονικά η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων από το ύψος του Α/Κ Καλυφτάκη μέχρι τα όρια του Ν. Αττικής

8 Φεβρουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ