Στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο στάδιο της επεξεργασίας, βρίσκεται σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με τίτλο «Κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης επί του Συμβολαίου για τη Διεθνή Μεταφορά Εμπορευμάτων Οδικώς (CMR) σχετικά με το Ψηφιακό Δελτίο Παράδοσης».
Eπιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην Αιτιολογική Έκθεση, «Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σκοπείται η κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης επί του Συμβολαίου για τη Διεθνή Μεταφορά Εμπορευμάτων Οδικώς (CMR) σχετικά με το ψηφιακό δελτίο παράδοσης (e-CMR).
Η Σύμβαση επί του Συμβολαίου για τη διεθνή μεταφορά εμπορευμάτων οδικώς (CMR) υπεγράφη στη Γενεύη, στις 19 Μαΐου 1956, και κυρώθηκε με τον ν. 559/1977 (Α’78). Το Πρόσθετο Πρωτόκολλο που κυρώνεται με το παρόν σχέδιο νόμου υπεγράφη στη Γενεύη, στις 20 Φεβρουαρίου 2008. H χώρα μας δεν το έχει υπογράψει, ως εκ τούτου η κύρωσή του αποσκοπεί στην προσχώρηση σε αυτό, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7 αυτού».
Ακόμη, και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «Με το κυρούμενο Πρωτόκολλο, καθορίζεται το νομικό πλαίσιο σχετικά με την έκδοση ηλεκτρονικά του δελτίου παράδοσης (ψηφιακού αντί εντύπου) που αναφέρεται στην ανωτέρω Σύμβαση (ν.559/1977) καθώς και κάθε άλλου εγγράφου σχετικά με την εκτέλεση συμβολαίου μεταφοράς, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (άρθρο πρώτο)
Με κ.υ.α., καθορίζονται οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούνται για την έκδοση του Ψηφιακού Δελτίου Παράδοσης (e-CMP), οι διαδικασίες και οι προϋποθέσεις με τις οποίες οι αρμόδιες αρχές αποδέχονται αυτό και επεξεργάζονται τα δεδομένα του και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του κυρούμενου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου. (άρθρο δεύτερο).
Από τις προτεινόμενες διατάξεις, στο πλαίσιο εφαρμογής του κυρούμενου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου, προκαλείται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ενδεχόμενη δαπάνη από: α) την κάλυψη του κόστους για τη διενέργεια ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές της εγκυρότητας των πληροφοριών που παρέχονται ηλεκτρονικά μέσω του Ψηφιακού Δελτίου Παράδοσης (eCMP). [άρθρα πρώτο (άρθρο 3 του Πρωτοκόλλου) και δεύτερο].
Η εν λόγω δαπάνη εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα και από την έκδοση της σχετικής κ.υ.α., την αντιμετώπιση των δικαστικών εξόδων σε περίπτωση προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για την επίλυση διαφορών που ανακύπτουν σχετικά με την ερμηνεία ή εφαρμογή του κυρούμενου Πρωτοκόλλου και εφόσον η χώρα μας είναι διάδικο Μέρος. [άρθρο πρώτο (άρθρο 11 του Πρωτοκόλλου)]».