ΑρχικήLOGISTICSΥποσχέσεις για αντικατάσταση του στόλου των ΦΔΧ άφησε η Μ. Χρυσοβελώνη

Υποσχέσεις για αντικατάσταση του στόλου των ΦΔΧ άφησε η Μ. Χρυσοβελώνη

Την ανάγκη εκπόνησης ενός επικαιροποιημένου «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα», το οποίο πρέπει να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, καθώς και ενός γενικού σχεδίου για τις μεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα, επεσήμανε, στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, δια της αντιπροσώπου της κας Θεοδώρας Ρίσκα, ειδικής συνεργάτιδας του υπουργείου Μεταφορών.

Παράλληλα, η υφυπουργός Μεταφορών άφησε ελπίδες για την αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ.

Οι κινήσεις του υπουργείου περιλαμβάνουν: ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών, σύναψη συμφωνιών με τα γειτονικά κράτη, με στόχο τη διευκόλυνση πρόσβασης στις διεθνείς αγορές, δημιουργία στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, ανάπτυξη εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη, ενίσχυση του ρόλου των μικτών κλιμακίων ελέγχου των Περιφερειών και δημιουργία ενός ομοιογενούς, αποτελεσματικού και ενοποιημένου συστήματος οδικών ελέγχων, επέκταση του πληροφοριακού συστήματος για το Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων (ΕΜΜΕ) σε διαδικτυακό περιβάλλον, με στοιχεία των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών και διασύνδεσή του με τα Εθνικά Μητρώα άλλων κρατών μελών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο θέμα του εκσυγχρονισμού στόλου οχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, από την πλευρά της υφυπουργού, «ο εκσυγχρονισμός του στόλου των οχημάτων αποτελεί για μένα βασική προτεραιότητα, τόσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.

Η πρωτοβουλία που έχω αναλάβει για την αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών αυτοκινήτων και που απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιβεβαιώνει το έμπρακτο ενδιαφέρον μου.

Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει να τονίσω ότι τα εμπορευματικά κέντρα δεν είναι απλώς χώροι φόρτωσης και εκφόρτωσης των φορτίων, αλλά διασυνδεδεμένοι κόμβοι διαχείρισης εμπορευμάτων, αλλά και της πληροφορίας που τα συνοδεύει. Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρώ απαραίτητη την έναρξη του διαλόγου με τους φορείς του κλάδου για την πιθανότητα υιοθέτησης της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e CMR).

Το θέμα αυτό συζητείται επισήμως στο Ευρωπαϊκό Digital Transport and Logistics Forum (στο οποίο συμμετέχουμε ως Υπουργείο) και για την χρήση της ηλεκτρονικής φορτωτικής έχει εκφράσει τη θετική άποψη και την στήριξή της με πρωτοβουλίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Mega
Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο