Παρασκευή, 1 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Ψηλά στην ατζέντα του Μεγάρου Μαξίμου το κυκλοφοριακό πρόβλημα

    30 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Δυνατότητα για περισσότερες αιτήσεις επιδότησης στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    30 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Δυνατότητα ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Uber έχουν πλέον οι χρήστες του app στην Ελλάδα

    30 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Κομισιόν επικαιροποίησε τον κατάλογο ασφάλειας πτήσεων της ΕΕ, τίθενται εκτός 129 αεροπορικές

    30 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Ανοδική πορεία για τη μετοχή της ΑΒΑΞ. Το report της Optima Bank

    30 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Auto industry CEOs set out roadmap for future-proof EU mobility ecosystem

    30 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Ψηλά στην ατζέντα του Μεγάρου Μαξίμου το κυκλοφοριακό πρόβλημα

    30 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Δυνατότητα για περισσότερες αιτήσεις επιδότησης στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    30 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Δυνατότητα ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Uber έχουν πλέον οι χρήστες του app στην Ελλάδα

    30 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Κομισιόν επικαιροποίησε τον κατάλογο ασφάλειας πτήσεων της ΕΕ, τίθενται εκτός 129 αεροπορικές

    30 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Ανοδική πορεία για τη μετοχή της ΑΒΑΞ. Το report της Optima Bank

    30 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Auto industry CEOs set out roadmap for future-proof EU mobility ecosystem

    30 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Χρ. Αλεξοπούλου: Με το e-CMR υλοποιούμε μια ακόμα ψηφιακή μεταρρύθμιση, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την ψηφιοποίηση

vvegiazi by vvegiazi
26 Σεπτεμβρίου, 2023
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το σχέδιο νόμου του υπουργείου περί της Κύρωσης του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης επί του Συμβολαίου για τη Διεθνή Μεταφορά Εμπορευμάτων Οδικώς (CMR).

Σημειωτέον, το Πρόσθετο Πρωτόκολλο αφορά στην εισαγωγή του ψηφιακού δελτίου παράδοσης, γνωστού ως e-CMR, στις μεταφορές εμπορευμάτων και εφαρμόζεται ήδη από δεκάδες χώρες.

Στην ομιλία της στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου, η κα Αλεξοπούλου ανέφερε, μεταξύ άλλων,: «H κύρωση του πρόσθετου Πρωτοκόλλου, το οποίο αφορά στο ψηφιακό δελτίο παράδοσης e-CMR, αποτελεί σημαντική μεταρρύθμιση για τον τομέα των εθνικών μεταφορών.

Όπως συμβαίνει με κάθε ψηφιοποιημένη διαδικασία ή υπηρεσία, η χρήση του e-CMR αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, να αυξήσει τη διαφάνεια και να περιορίσει το κόστος των μετακίνησης εμπορευμάτων και αγαθών. Το γεγονός αυτό, από μόνο του, συνιστά ικανό λόγο υπερψήφισης του παρόντος σχεδίου νόμου.

Πρόκειται για μια ακόμα μεταρρύθμιση, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ψηφιοποίησης που υλοποιεί μεθοδικά από το 2019 η Κυβέρνησή μας, με τα γνωστά και εμφανή θετικά αποτελέσματα στη λειτουργία του κράτους, της συνεργασίας του με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και των υπηρεσιών που προσφέρει σε πολίτες και επιχειρήσεις.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζουμε πιστά και μεθοδικά αυτή τη στρατηγική, με στόχο την περαιτέρω ψηφιοποίηση εργασιών και διαδικασιών. Θυμίζω ότι αρχές Σεπτεμβρίου εισαγάγαμε την ψηφιοποίηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης», τόνισε η κα Αλεξοπούλου.

Το e-CMR σημαντική μεταρρύθμιση για τις εθνικές μεταφορές

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών στην Ολομέλεια έχει ως εξής:

«H διεθνής μεταφορά εμπορευμάτων μέσω οδικών δικτύων διέπεται από ειδική Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών, το λεγόμενο Συμβόλαιο για τη Διεθνή Μεταφορά Εμπορευμάτων Οδικώς. Η Σύμβαση αυτή αναφέρεται διεθνώς ως CMR.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου κυρώνουμε το Πρόσθετο Πρωτόκολλο που αφορά στο ψηφιακό δελτίο παράδοσης, το λεγόμενο e-CMR.

Η αρχική Σύμβαση CMR υφίσταται ήδη πάνω από 67 χρόνια. Υπεγράφη στη Γενεύη στις 19 Μαΐου 1956 και έχει επικυρωθεί από τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Σε εφαρμογή αυτής, οι εταιρείες εμπορευμάτων, οι οδηγοί και όσοι παραλαμβάνουν αποστολές εμπορευμάτων οδικώς, χρησιμοποιούν ένα τυποποιημένο δελτίο παράδοσης CMR, το οποίο παρουσιάζει πληροφορίες σχετικά με τα εμπορεύματα, τα μέρη μεταφοράς και τα σημεία παραλαβής. Μέχρι πρόσφατα, τα έγγραφα του CMR ήταν μόνο σε έντυπη μορφή, ενώ με το e-CMR περνάμε στη σύγχρονη εποχή.

Στη Γενεύη στις 20 Φεβρουαρίου 2008, υπεγράφη το πρωτόκολλο για το e-CMR, αλλά εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2017, σε συνοριακή διέλευση μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας.

Πρόκειται για το δελτίο παράδοσης που θα εκδίδεται πλέον μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τον μεταφορέα, τον αποστολέα ή οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο για την εκτέλεση συμβολαίου μεταφοράς.

Έτσι, το δελτίο παράδοσης που αναφέρεται στη Σύμβαση, καθώς και κάθε επικοινωνία που σχετίζεται με την εκτέλεση συμβολαίου μεταφοράς για το οποίο εφαρμόζεται η Σύμβαση, μπορεί να συνταχθεί μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς την ανάγκη χρήσης χαρτιού.

Αυτονόητα, το ψηφιακό δελτίο παράδοσης, το οποίο συμμορφώνεται με τις διατάξεις του παρόντος Πρωτοκόλλου, θεωρείται ισότιμο με το προβλεπόμενο στη Σύμβαση δελτίο παράδοσης και ως εκ τούτου έχει την ίδια αποδεικτική ισχύ και παράγει τα ίδια αποτελέσματα, με το έγχαρτο αντίστοιχό του.

Σε πρακτικό επίπεδο, το e-CMR επιτρέπει την ταχύτερη έκδοση παραστατικών λόγω της απλοποιημένης εισαγωγής δεδομένων, χωρίς την ανάγκη χρονοβόρων διαδικασιών χειρισμού χαρτιού, σάρωσης ή αρχειοθέτησης εγγράφων. Μειώνει, επίσης, τα σφάλματα εισαγωγής και επανεισαγωγής δεδομένων κατά την παράδοση και παραλαβή, διευκολύνει κατά πολύ την παρακολούθηση της πορείας των εμπορευμάτων προς τον προορισμό τους – ακόμα και σε πραγματικό χρόνο. Κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να αναδείξουμε είναι ότι με την χρήση του, αυξάνεται η διαφάνεια στο σύστημα μεταφορών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του International Road-transport Union (IRU), του διεθνούς οργανισμού που εκπροσωπεί τον κλάδο των οδικών μεταφορών, το κόστος χειρισμού των δελτίων παράδοσης μπορεί να είναι τρεις έως τέσσερις φορές χαμηλότερο με τη χρήση του e-CMR, σε σχέση με το έγχαρτη διαδικασία που ακολουθείται στην αρχική Σύμβαση.

Η ακεραιότητα των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο ψηφιακό αρχείο εξασφαλίζεται, αφού τα στοιχεία παραμένουν πλήρη και αναλλοίωτα, εκτός προσθήκης ή αλλαγής που προκύπτει κατά τη συνήθη πορεία της επικοινωνίας, της αποθήκευσης και της εμφάνισης στην οθόνη.

Κάθε τροποποίηση επί του ψηφιακού δελτίου παράδοσης, πρέπει να μπορεί να διαπιστωθεί με αδιαμφισβήτητο τρόπο. Είναι μια σημαντική παράμετρος που θα βοηθήσει στην πάταξη της παράτυπης ή και παράνομης διακίνησης εμπορευμάτων.

Με άλλα λόγια, η ασφάλεια των πληροφοριών που διακινούνται μέσω του e-CMR, υλοποιείται με τη χρήση διεθνώς καθιερωμένων μεθόδων, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολη την παραχάραξη ή αλλοίωση στοιχείων, σε σχέση με τα έντυπα δελτία παράδοσης. Το e-CMR, είναι απολύτως ασφαλές και εκτός των άλλων το αποδεικνύει η χρήση του από 34 άλλες χώρες. Για παρόμοιους λόγους, δεν υφίσταται φυσικά κανένα ζήτημα προστασίας ατομικών δεδομένων. Γενικότερα, είναι δεδομένο ότι τεχνικώς θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύονται οι συναλλαγές και θα ακολουθηθεί η πρακτική των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών, όπως συμβαίνει με όλες τις διαδικασίες ψηφιοποίησης που υλοποιούμε.

Πέραν της τεχνολογικής παραμέτρου, για την οποία όπως ανέφερα υπάρχουν ήδη οι λύσεις, τα ζητήματα που σχετίζονται με την πρακτική εφαρμογή του e-CMR στη χώρα μας, θα εξειδικευθούν, με δευτερογενή νομοθεσία, με κοινές υπουργικές αποφάσεις, αφού υποστούν επεξεργασία από τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αφού μελετήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές, προς το συμφέρον όλων των εμπλεκομένων μερών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η κύρωση του πρόσθετου Πρωτοκόλλου, το οποίο αφορά στο ψηφιακό δελτίο παράδοσης, αποτελεί σημαντική μεταρρύθμιση για τον τομέα των εθνικών μεταφορών. Μια μεταρρύθμιση απαραίτητη για την εναρμόνισή μας με το διεθνές περιβάλλον.

Όπως συμβαίνει με κάθε ψηφιοποιημένη διαδικασία ή υπηρεσία, η χρήση του e-CMR αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, να αυξήσει τη διαφάνεια και να περιορίσει το κόστος των μετακίνησης εμπορευμάτων και αγαθών. Το γεγονός αυτό, από μόνο του, συνιστά ικανό λόγο υπερψήφισης του παρόντος σχεδίου νόμου.

Εν τέλει, με την κύρωση του σχετικού Πρωτοκόλλου, διευκολύνουμε τις Εθνικές και Διεθνείς Μεταφορές Εμπορευμάτων που διενεργούνται οδικώς.

Πρόκειται για μια ακόμα μεταρρύθμιση, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ψηφιοποίησης που υλοποιεί μεθοδικά από το 2019 η κυβέρνηση μας, με τα γνωστά και εμφανή θετικά αποτελέσματα στη λειτουργία του κράτους, της συνεργασίας του με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και των υπηρεσιών που προσφέρει σε πολίτες και επιχειρήσεις.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζουμε πιστά και μεθοδικά αυτή τη στρατηγική, με στόχο την περαιτέρω ψηφιοποίηση εργασιών και διαδικασιών. Θυμίζω ότι αρχές Σεπτεμβρίου εισαγάγαμε την ψηφιοποίηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης.

Θεωρούμε λοιπόν πολύ σημαντική την υιοθέτηση του e-CMR για τις ελληνικές μεταφορές και σας καλούμε να υπερψηφίσετε το παρόν σχέδιο νόμου.

Σας ευχαριστώ».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:E-CMRΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ

Σχετικά Άρθρα

MMM

Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

29 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

28 Νοεμβρίου, 2023
MMM

Έγινε η πληρωμή των 22.000 ευρώ για το πρώτο «πράσινο» ταξί. Δήλωση υφυπουργού Μεταφορών

24 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Με λύσεις της Entersoft ο ψηφιακός μετασχηματισμός της DiL Fashion Group

22 Νοεμβρίου, 2023
MMM

Χρ. Αλεξοπούλου: Στα 440.000 ευρώ το κόστος κάθε ηλεκτροκίνητου λεωφορείου

20 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Μίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό για οδικές εμπορευματικές μεταφορές: Τι αλλάζει, πώς θα εφαρμόζεται

20 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, προς επεξεργασία, το νομοσχέδιο για το e-CMR

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Στο 30% η πρόοδος κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης (video)

29 Νοεμβρίου, 2023

Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στην τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

28 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Ψηλά στην ατζέντα του Μεγάρου Μαξίμου το κυκλοφοριακό πρόβλημα

30 Νοεμβρίου, 2023

Δυνατότητα για περισσότερες αιτήσεις επιδότησης στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

30 Νοεμβρίου, 2023

Δυνατότητα ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Uber έχουν πλέον οι χρήστες του app στην Ελλάδα

30 Νοεμβρίου, 2023

Η Κομισιόν επικαιροποίησε τον κατάλογο ασφάλειας πτήσεων της ΕΕ, τίθενται εκτός 129 αεροπορικές

30 Νοεμβρίου, 2023

Ανοδική πορεία για τη μετοχή της ΑΒΑΞ. Το report της Optima Bank

30 Νοεμβρίου, 2023

Auto industry CEOs set out roadmap for future-proof EU mobility ecosystem

30 Νοεμβρίου, 2023

Αττική Οδός: Κλειστή η είσοδος στον κόμβο Παιανίας Σπάτων προς Αεροδρόμιο το βράδυ στις 30/11

30 Νοεμβρίου, 2023

ΣΤΑΣΥ – ΚΕΑΤ συμπράττουν για ισότιμη και αυτόνομη πρόσβαση ατόμων με αναπηρία όρασης στα μέσα σταθερής τροχιάς

30 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ