Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ZIM εκτρέπει πλοία της από την Αραβική και Ερυθρά Θάλασσα υπό τον φόβο επιθέσεων

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ZIM εκτρέπει πλοία της από την Αραβική και Ερυθρά Θάλασσα υπό τον φόβο επιθέσεων

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Aπ. Κενανίδης, ΟΦΑΕ: Logistics δεν νοούνται, χωρίς τους οδικούς μεταφορείς

vvegiazi by vvegiazi
28 Σεπτεμβρίου, 2016
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

«Οι οδικοί μεταφορείς εξελίσσονται και εκσυγχρονίζονται, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου τους στην αγορά των logistics. Όμως logistics δεν νοούνται, χωρίς τους οδικούς μεταφορείς, συνδυασμένες μεταφορές δεν νοούνται, χωρίς τους οδικούς μεταφορείς».

Αυτό ήταν το κυρίαρχο μήνυμα του προέδρου της ΟΦΑΕ, Απόστολου Κενανίδη, στην ημερίδα «Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας».

Ο κ. Κενανίδης, ο οποίος υποστήριξε ότι ο κλάδος των οδικών μεταφορών, μέχρι και σήμερα, χαρακτηρίζεται από πλήθος μικρών επιχειρήσεων, με ελάχιστο αριθμό οχημάτων στο δυναμικό τους, όπου τις περισσότερες φορές δεν υπερβαίνουν καν το 1 όχημα, χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη ανάπτυξης οριζόντιων και κάθετων συνεργειών, μεταξύ των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ ανέφερε ότι ο κλάδος των μεταφορών διέπεται μέσα από ένα αρκετά σύνθετο θεσμικό και νομικό πλαίσιο, που ενώ σκοπός του είναι η διευκόλυνση και η διασφάλιση του μεταφορικού έργου, αρκετές φορές έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, λόγω των πολύπλοκων διαδικασιών, ζητώντας τον εκσυχρονισμό του.

Η τοποθέτηση του Απ. Κενανίδη

Οι ευρωπαϊκές μεταφορές βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι. Οι παλιές προκλήσεις παραμένουν, αλλά έχουν εμφανιστεί και νέες.

Πρέπει να γίνουν πολλά για την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής αγοράς μεταφορών, στην οποία εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά σημεία συμφόρησης και άλλοι φραγμοί.

Πρέπει να εντοπίσουμε εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθούμε καλύτερα στις ανάγκες της οικονομίας μας για μεταφορά εμπορευμάτων, λαμβάνοντας παράλληλα εκ των προτέρων υπόψη τους περιορισμούς όσον αφορά τους πόρους.

Τα συστήματα μεταφορών των ανατολικών και δυτικών περιοχών της Ευρώπης πρέπει να ενοποιηθούν προκειμένου να  ανταποκρίνονται πλήρως στις μεταφορικές ανάγκες ολόκληρης σχεδόν της ηπείρου και των 500 εκατομμυρίων πολιτών.

Ωστόσο, το παραδοσιακό σύστημα μεταφορών δεν είναι βιώσιμο. Με ορίζοντα τα 40 επόμενα χρόνια, καθίσταται σαφές ότι οι μεταφορές δεν μπορούν να αναπτυχθούν με την πεπατημένη.

Εάν εξακολουθήσουμε να τις προσεγγίζουμε με στόχο την «διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης», δεν θα φτάσουμε μακριά.

Το σημερινό οικονομικό μοντέλο της χώρας είναι ξεπερασμένο. Οι λόγοι της αποτυχίας του έχουν αναλυθεί αρκετά και τα αποτελέσματά της είναι πλέον ορατά. Η ανάγκη για την δημιουργία συνεργειών είναι πλέον ορατή και ξεκάθαρη.

Ο κλάδος των οδικών μεταφορών μέχρι και σήμερα χαρακτηρίζεται από το πλήθος των μικρών επιχειρήσεων με μικρό αριθμό οχημάτων στο δυναμικό τους, όπου τις περισσότερες φορές δεν υπερβαίνουν καν το 1 όχημα!

Η σύνθεση αυτή της αγοράς, δεν δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες ευελιξίας και ανταγωνιστικότητας και πλέον χαρακτηρίζεται ως «μη βιώσιμο».

Αποτελεί επιτακτική ανάγκη η ανάπτυξη οριζόντιων και κάθετων συνεργειών μεταξύ των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας. Συνέργειες που θα τονώσουν την ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων μεταφορέων μεταβάλλοντας το δυσμενές τοπίο που επικρατεί σήμερα και παρέχοντάς τους την δυνατότητα να παραμείνουν ενεργοί στην αγορά.

Πέραν όμως του βασικού ζητούμενου, που σήμερα είναι η βιωσιμότητα, αναμένονται πολλαπλά οφέλη που θα ακολουθήσουν μια τέτοια πρακτική, όπως :

-Τόνωση της επιχειρηματικότητας

-Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, από τις νέες συνέργειες/συνεργασίες

-Τόνωση της ανταγωνιστικότητας των Ελλήνων μεταφορέων

-Εξωστρέφεια των νέων επιχειρήσεων που θα προκύψουν από τις συνέργειες/συνεργασίες.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, είναι ξεκάθαρο ότι η αναδιάρθρωση στον κλάδο των μεταφορών, αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας στο σύνολο, είναι αναγκαία στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού της ελληνικής οικονομίας που θα αποτρέψει τις περεταίρω συνέπειες της οικονομικής κρίσης, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο προς την ανάπτυξη.

Σε ότι αφορά την υλοποίηση όσων προανέφερα, σήμερα, υπάρχουν δύο βασικοί ανασταλτικοί παράγοντες που εμποδίζουν την ανάπτυξη συνεργιών:

Η έλλειψη κεφαλαίων κίνησης και τα διοικητικά εμπόδια άσκησης/μεταβολής επαγγελματικής δραστηριότητας, λόγω οικονομικών εκκρεμοτήτων προς εφορία & ασφαλιστικά ταμεία, οι οποίοι θα πρέπει να προσπεραστούν με την μορφή κινήτρων προς τις επιχειρήσεις.

Είναι γνωστό πως οι πολύπλοκες διαδικασίες και η γραφειοκρατία αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη. Και ο κλάδος των μεταφορών διέπεται μέσα από ένα αρκετά σύνθετο θεσμικό και νομικό πλαίσιο, που ενώ σκοπός του είναι η διευκόλυνση και η διασφάλιση του μεταφορικού έργου, αρκετές φορές έχει τα αντίθετα αποτελέσματα λόγω των πολύπλοκων διαδικασιών.

Είναι σημαντικό να γίνει λεπτομερής μελέτη και ανάλυση του θεσμικού πλαισίου με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του ως προς την λειτουργία των διαδικασιών, οι οποίες πρέπει να είναι κατανοητές, απλές και σύντομες.

Το μήνυμά μας προς την αγορά είναι ότι οι οδικοί μεταφορείς, με την αρωγή της Ο.Φ.Α.Ε.,εξελίσσονται και εκσυγχρονίζονται, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου τους στην αγορά των logistics.

H Ελλάδα παρουσιάζει μέτριες επιδόσεις στην παγκόσμια αγορά logistics και βρίσκεται στην 44η θέση, με βάση το σχετικό δείκτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, κάτω από τη Ρουμανία και την Τουρκία, που βρίσκονται στην 40ή και την 30ή θέση αντίστοιχα.

Όμως Logistics δεν νοούνται χωρίς τους οδικούς μεταφορείς, συνδυασμένες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς τους οδικούς μεταφορείς.

Οι εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες, αλλά και τα λοιπά μεταφορικά μέσα, όπως σιδηρόδρομος και λιμάνια, οφείλουν να εμπιστευτούν και να εργαστούν πιο αποδοτικά με τους Έλληνες μεταφορείς.

Απαιτείται καλύτερη οργάνωση και επίτευξη συνεργιών. Μόνο έτσι, θα μετατραπεί η χώρα σε εμπορευματικό κόμβο, με οφέλη προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:LOGISTICSΑΓΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝΟΦΑΕ

Σχετικά Άρθρα

Scisce_MasterclassSeries_750x450
LOGISTICS

Supply Chain Institute: Στις 5/12 το 3ο workshop εφοδιαστικής με θέμα “CUSTOMER SERVICE & Logistics”

21 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Η έλλειψη οδηγών φορτηγών θα διπλασιαστεί τα επόμενα 5 χρόνια, σύμφωνα με την IRU

21 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Μίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό για οδικές εμπορευματικές μεταφορές: Τι αλλάζει, πώς θα εφαρμόζεται

20 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Εκπροσώπηση Ελλήνων αυτοκινητιστών στις «Μεικτές Επιτροπές Οδικών Μεταφορών» με τρίτες χώρες. Δυσαρέσκεια ΟΦΑΕ

16 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Εμπόδια στην ομαλή διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κρήτης και Πειραιά καταγγέλλει η ΟΦΑΕ

15 Νοεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Το TikTok “μπαίνει” στα logistics, με αξιώσεις να ανταγωνιστεί Amazon και Walmart

15 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο
IԇӇ É`ДٗŕӇ ŊMŠǠŔIхɁ ́щ͏ЏՋϓ (ICONPRESS/בǓԏӠ͔ϕ͔ϕ̇ө

«Κάλεσμα» για συναίνεση στη διάσωση της «Μαρινόπουλος»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Στα 9,02 εκατ. ευρώ τα έσοδα της FREE NOW (πρώην ΒΕΑΤ) στην Ελλάδα. Η πορεία του 2023

24 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Webinar από την Ελληνική Αεροπορική Ένωση στις 24 Νοεμβρίου

23 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Η ZIM εκτρέπει πλοία της από την Αραβική και Ερυθρά Θάλασσα υπό τον φόβο επιθέσεων

29 Νοεμβρίου, 2023

Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

28 Νοεμβρίου, 2023

Scania receives big new order for hybrid buses

28 Νοεμβρίου, 2023

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

28 Νοεμβρίου, 2023

Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

28 Νοεμβρίου, 2023

Συνεργασία instacar με Big Blue Data Academy για την ενίσχυση των σπουδαστών της ακαδημίας στο Data Science

28 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ