ΑρχικήMMMΈντονη πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τις αστικές συγκοινωνίες

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τις αστικές συγκοινωνίες

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα, στο ανώτατο επίπεδο, αφού ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα απαντήσει την Παρασκευή, στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα.

Στο περιεχόμενο της επίκαιρης ερώτησης του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ τοποθετήθηκε χθες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Την ώρα που η χώρα προσπαθεί να αντιμετωπίσει μια πρωτοφανή πανδημία που πλήττει όλον τον κόσμο, δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ διακινεί fake news και χοντροκομμένα ψέματα.

-Ψέμα πρώτο: Ότι δήθεν τώρα τους έπιασε ο πόνος για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η πραγματικότητα είναι ότι τόσα χρόνια στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες, δεν πήρε ούτε ένα νέο λεωφορείο και, παρόλο που ακρίβυνε τα εισιτήρια από 1,20 στο 1,40, διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

-Ψέμα δεύτερο: Ότι δήθεν κρατάμε λεωφορεία στα αμαξοστάσια, τα οποία θα μπορούσαν να βγουν στο δρόμο. Πετάνε και νούμερα στην τύχη, τη μια λένε 270, την άλλη 170, ούτε οι ίδιοι ξέρουν… Μα ποιος μπορεί να πιστέψει ότι θα κρατούσαμε έστω και ένα λεωφορείο που μπορεί να κυκλοφορήσει;

Η πραγματικότητα είναι ότι, αντιθέτως, όλο αυτό το διάστημα καταφέραμε να αυξήσουμε τα λεωφορεία που κυκλοφορούν, από 850 που παραλάβαμε σε 1100. Κι αυτό έγινε με σκληρή δουλειά των άξιων τεχνικών της ΟΣΥ.

Δυστυχώς πλέον έχουμε εξαντλήσει τις δυνατότητες ανάταξης του στόλου που υπήρχαν. Επειδή ο στόλος είναι πάρα πολύ παλιός, οχήματα 18 και 19 ετών μάς άφησε πίσω του ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι δεδομένο ότι κάθε τόσο κάποια πρέπει να πηγαίνουν για σέρβις και συντήρηση.

Αντίστοιχη εικόνα και στη Θεσσαλονίκη. Παραλάβαμε τον Αύγουστο του 2019, 235 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 411. Δηλαδή, με την ανάταξη, το leasing και τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, έχει ήδη αυξηθεί ο στόλος κατά 75%.

-Ψέμα τρίτο: Ότι δήθεν η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και το leasing έχουν υψηλό κόστος. Ως κλασική λαϊκίστικη αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ δήθεν ανησυχεί για τα προβλήματα αλλά ταυτόχρονα αντιτίθεται σθεναρά σε κάθε λύση. Η πραγματικότητα είναι ότι σε μια επείγουσα κατάσταση, εφαρμόζουμε καινοτόμες λύσεις που φέρνουν ταχύτερα αποτελέσματα.

Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα. Κι αυτό όχι με υψηλότερο κόστος, αλλά με οικονομικό όφελος. Ενδεικτικά, στη σύμπραξη των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, το κόστος έπεσε από 4 ευρώ/χλμ σε 1,42 ευρώ/χλμ. Ενώ το leasing έχει μισό κόστος από την αγορά κι επιπλέον συμπεριλαμβάνει κόστη ανταλλακτικών και συντήρησης.

-Ψέμα τέταρτο: Ότι δήθεν έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε ανταλλακτικά. Απαντάμε με στοιχεία: Από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι το Μάρτιο του 2020 είχαν δαπανηθεί περίπου 5,7 εκ ευρώ σε ανταλλακτικά.

Από το Μάρτιο μέχρι σήμερα, εν μέσω πανδημίας δηλαδή, δαπανήθηκαν σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα περίπου 7 εκ ευρώ ακόμα.

-Ψέμα πέμπτο: Ότι δήθεν η κυβέρνησή μας σταμάτησε το διαγωνισμό για προμήθεια λεωφορείων. Δεν τον ακύρωσε καμία κυβέρνηση και κανένας Υπουργός, αλλά η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, γιατί έκρινε πως παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, περιλάμβανε προβληματικές τεχνικές προδιαγραφές και δημιουργούσε ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του. Όλα αυτά, τα έκρινε η Ανεξάρτητη Αρχή. Συνεπώς τίποτα δεν ακύρωσε η κυβέρνησή μας.

Αντιθέτως, προχωράμε τη διαδικασία για προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 1300 νέων λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

-Ψέμα έκτο: Ότι δήθεν καθυστερούν οι προσλήψεις. Επί 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία! Η πραγματικότητα είναι ότι η δική μας κυβέρνηση, με διαδικασίες fast track αλλά σύμφωνες με το ΑΣΕΠ, προχωρά σε 655 προσλήψεις στις ειδικότητες αιχμής, οδηγούς και τεχνικούς.

Ενώ μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ προστίθενται και άλλοι 500 οδηγοί στο δυναμικό του ΟΑΣΑ.

Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πραγματοποιείται μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Προσπαθούμε να κάνουμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Μέρα με τη μέρα, τα δρομολόγια πυκνώνουν. Σίγουρα μένουν πολλά να γίνουν ακόμα. Όμως εφαρμόζουμε βήμα – βήμα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, σε 3 φάσεις: Ανάταξη – Ενίσχυση – Ανανέωση.

Ευχαριστούμε όσους εργάζονται με φιλότιμο για την επιτυχία αυτής της κοινής προσπάθειας και τους πολίτες για την κατανόησή τους. Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, αφού δεν έκανε τίποτα θετικό για τις αστικές συγκοινωνίες ως κυβέρνηση, ας κρατήσει τουλάχιστον κάποια σοβαρότητα και υπευθυνότητα ως αντιπολίτευση.

Το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης του Αλέξη Τσίπρα

Οκτώ μήνες μετά την έλευση της πανδημίας στη χώρα και έξι μήνες από την άρση του lockdown, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν χωρίς ενίσχυση και χωρίς καν σχέδιο ενίσχυσης και λειτουργίας υπό συνθήκες εκτάκτου ανάγκης.

Τα φαινόμενα συνωστισμού των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αποτελούν –εν μέσω νέας έξαρσης της πανδημίας- καθημερινό φαινόμενο, το οποίο αντί να περιορίζεται, εντείνεται λόγω της κυβερνητικής αδράνειας. Η κατάσταση προκαλεί μεγάλους υγειονομικούς κινδύνους για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ και για το επιβατικό κοινό.

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρεται στο επιβατικό κοινό είναι κατώτερο των τρεχουσών έκτακτων αναγκών. Παραμένει στάσιμο σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία και πάντως σε χειρότερο επίπεδο από αυτό που παρέδωσε η δική μας κυβέρνηση.

Τους τελευταίους μήνες, παρότι επιτασσόταν να γίνει το ακριβώς αντίθετο:

-Δεν αυξήσατε τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ υπάρχουν καταγγελίες ακόμη και για μειώσεις αυτών.

-Κρατάτε ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια του Ο.ΣΥ. εκατοντάδες οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ), λόγω έλλειψης οδηγών ή ακόμη και λόγω μικρών βλαβών.

-Διατηρείτε, ακόμη και τώρα, εν μέσω πανδημίας, αποσπασμένους σε γραφεία βουλευτών και υπουργών οδηγούς του Ο.ΣΥ., οι οποίοι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν άμεσα στην αύξηση των καθημερινών δρομολογίων.

-Καθυστερήσατε επί δύο μήνες, από την έκδοση σχετικής ΠΝΠ, την προκήρυξη προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ. Προσλήψεις που θα μπορούσατε, άλλωστε, να είχατε δρομολογήσει πολύ νωρίτερα, αξιοποιώντας το δημοσιονομικό μαξιλάρι των 37 δις ευρώ και τον κανόνα «1 προς 1» στο λόγο προσλήψεων /αποχωρήσεων δημοσίων υπαλλήλων, που παραλάβατε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

-Ακυρώσατε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Διαγωνισμός που περιλάμβανε το κόστος ανταλλακτικών και συντηρήσεων για 12 έτη προκειμένου να διακοπεί το πάρτι των απευθείας αναθέσεων.

-Απεντάξατε την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων από το πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ μέσω του ΠΕΠ Αττικής.

Μέχρι σήμερα, δεν εκπονήσατε και δεν εφαρμόσατε κανένα σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για την πραγματοποίηση του αστικού συγκοινωνιακού έργου. Δεν υπάρχει καν προοπτική, ακόμη και τώρα, την ύστατη ώρα, εκπόνησης ενός άμεσα υλοποιήσιμου, συνεκτικού σχεδίου σε σχέση με το τι θα πρέπει να γίνει στο εξής.

Έχετε αρκεστεί στη σύναψη μιας ανεπαρκούς, ενόψει των συνθηκών, σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής, η οποία, άλλωστε, δεν έχει δημοσιοποιηθεί έως τώρα, καθιστώντας άγνωστους τους όρους της και δημιουργώντας αμφιβολίες ως προς τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος και ως προς τη διασφάλιση κρίσιμων παραμέτρων, όπως η καταλληλότητα των οχημάτων των ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των ΑμεΑ, η διασύνδεσή τους με το ενιαίο σύστημα τηλεματικής του Ο.ΣΥ. κ.ά.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός:

1.Σκοπεύετε, έστω και τώρα, μετά από περισσότερο από 8 μήνες αδράνειας, να μας ενημερώσετε για το πότε επιτέλους θα εκπονήσετε και θα υλοποιήσετε και με τι περιεχόμενο ένα σχέδιο άμεσης, ουσιαστικής ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να αποφευχθούν τα φαινόμενα καθημερινού συνωστισμού των πολιτών;

2.Θα προχωρήσετε σε άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των συγκοινωνιών όπως για παράδειγμα, στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για 750 νέα λεωφορεία, στην επανένταξη της αγοράς των 92 λεωφορείων σε πρόγραμμα χρηματοδότησης του ΠΕΠ Αττικής για την ενίσχυση του στόλου των ΜΜΜ και στην επιδιόρθωση των οχημάτων που βρίσκονται στα αμαξοστάσια ακόμη και με μικρές βλάβες, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια;

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο