Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μ. Τραυλού: Ισχυρή πολιτική βούληση και δέσμευση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας διεθνώς

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις του ΟΛΘ στα εμπορευματοκιβώτια: +9,6% τα έσοδα, +11,3% τα εμπορευματοκιβώτια στο α’ εξάμηνο

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στόχος ο διπλασιασμός του EBITDA στα 1 δισ. ευρώ στην 5ετία. Ο ρόλος της Αττικής Οδού

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 2,1 δισ. σκαρφάλωσε το ανεκτέλεστο της Intrakat. Αύξηση 45% στον κύκλο εργασιών α’ εξαμήνου

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Από το καλό στο… καλύτερο ο ΟΛΠ: Άνοδος 49,6% στα καθαρά κέρδη (38,7 εκατ.) και 10% στον κύκλο εργασιών (102,4 εκατ.) το α’ 6μηνο

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνεργασία διασύνδεσης (πτήσεις interline) από Emirates και SriLankan, αφορά 30 δρομολόγια

    28 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μ. Τραυλού: Ισχυρή πολιτική βούληση και δέσμευση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας διεθνώς

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις του ΟΛΘ στα εμπορευματοκιβώτια: +9,6% τα έσοδα, +11,3% τα εμπορευματοκιβώτια στο α’ εξάμηνο

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στόχος ο διπλασιασμός του EBITDA στα 1 δισ. ευρώ στην 5ετία. Ο ρόλος της Αττικής Οδού

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 2,1 δισ. σκαρφάλωσε το ανεκτέλεστο της Intrakat. Αύξηση 45% στον κύκλο εργασιών α’ εξαμήνου

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Από το καλό στο… καλύτερο ο ΟΛΠ: Άνοδος 49,6% στα καθαρά κέρδη (38,7 εκατ.) και 10% στον κύκλο εργασιών (102,4 εκατ.) το α’ 6μηνο

    28 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνεργασία διασύνδεσης (πτήσεις interline) από Emirates και SriLankan, αφορά 30 δρομολόγια

    28 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Δήμος Αθηναίων: Αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για 4 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό

Πρόκειται για τους σταθμούς «Ακαδημίας», «Ευαγγελισμού», «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια»

vvegiazi by vvegiazi
29 Μαΐου, 2023
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην προκήρυξη επτά ανοιχτών αρχιτεκτονικών διαγωνισμών ιδεών για την τελική μορφή που θα λάβουν -μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό- οι πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων και Κυψέλης, καθώς και οι χώροι μπροστά από τους σταθμούς «Ακαδημίας», «Ευαγγελισμού»,  «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια», προχωρά ο δήμος Αθηναίων, μέσω της «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ».

Η πρόβλεψη για τη διενέργεια των ανοικτών αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για το σύνολο του δημόσιου χώρου που επηρεάζεται και αναδιαμορφώνεται με αφορμή τα έργα της νέας Γραμμής 4 του μετρό, ήταν απαίτηση του δήμου Αθηναίων, η οποία εντάχθηκε στο Μνημόνιο Συνεργασίας που είχε υπογραφεί μεταξύ της “ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ”, της “ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ”, του δήμου Αθηναίων και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Είναι η πρώτη φορά που, στο πλαίσιο του έργου του μετρό, διενεργούνται ανοικτοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, με σκοπό να διαμορφωθεί μια μοναδική αισθητική “ταυτότητα” σε κάθε μια από τις πλατείες και τους σταθμούς που δημιουργούνται στα όρια του δήμου Αθηναίων.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η επιλογή σχεδίων με σύγχρονη αρχιτεκτονική προσέγγιση που θα εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα με στόχο την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου, όχι μόνο του σταθμού αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου, µε βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις αρχές του βιοκλιµατικού – περιβαλλοντικού σχεδιασµού.

Οι προτάσεις θα πρέπει να αποδίδουν τον δημόσιο χώρο πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς, προσβάσιμου και ευχάριστου δημόσιου χώρου για όλους.

Σε δύο φάσεις οι διαγωνισμοί  – Πρώτα σχέδια για Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό

Με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή, την καλύτερη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς και την κατάθεση προτάσεων για κάθε σταθμό, επιλέχθηκε η προκήρυξη των διαγωνισμών σε δύο ομάδες.

Στην πρώτη, περιλαμβάνονται οι  τρεις νέοι  σταθμοί  «Εξάρχεια», «Κολωνάκι» και «Ευαγγελισμός». Η προκήρυξη του διαγωνισμού πραγματοποιείται τη Δευτέρα 29/05/23.

Στη δεύτερη, περιλαμβάνονται οι σταθμοί  «Αλεξάνδρας», «Ακαδημία», «Δικαστήρια» και «Κυψέλη». Η προκήρυξη ακολουθεί στις 12/06/2023.

Τα κριτήρια

Ο διαγωνισμός κατατάσσεται στην κατηγορία του Διαγωνισμού Ιδεών, µε στόχο τη διερεύνηση των κύριων παραμέτρων του θέματος, την αξιολόγησή τους, την ανάδειξη της βασικής συνθετικής ιδέας. Περιλαμβάνει αρχιτεκτονική, περιβαλλοντική, πολεοδομική μελέτη, καθώς και μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Η αρχιτεκτονική προσέγγιση, αναφορικά με τη γενική σύλληψη, ιδέα και προσέγγιση, τη διαμόρφωση του αστικού τοπίου και των δημόσιων χώρων, καθώς και την ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του κάθε χώρου πλατείας, σε συνδυασμό με την πρωτοτυπία του σχεδιασμού, ως παραμέτρου που να ενισχύει την ταυτότητα του χώρου και παράλληλα να ικανοποιεί τους χρήστες.

Η τεχνική προσέγγιση για την τεχνική τεκμηρίωση της πρότασης, καθώς και την εφαρμοσιμότητα των προτάσεων, την ευκολία υλοποίησης με βασικό κριτήριο τη διάρκεια, την αντοχή στο χρόνο και την αειφορία της πρότασης.

Ο  δημόσιος υπαίθριος περιβάλλων χώρος – περιβαλλοντική προσέγγιση για  την εκπλήρωση στόχευσης δημιουργίας χώρων πρασίνου, αξιοποίηση των κλιματολογικών συνθηκών, υιοθέτηση μεθόδων ενεργειακής διαχείρισης του χώρου ενταγμένων στην αρχιτεκτονική του τοπίου, επιλογή υλικών, βιοκλιματική προσέγγιση της όλης πρότασης, λαμβάνοντας υπόψη το ισοζύγιο πρασίνου, επιλογή με τεκμηρίωση φύτευσης.

Ο ειδικός σχεδιασμός για την εξυπηρέτηση των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.

Συγκοινωνιακή προσέγγιση αναφορικά με την  ποιότητα σχεδιασμού των σημειακών παρεμβάσεων δημόσιου χώρου (ως προς την αρχιτεκτονική επίλυση, τη δημιουργία φιλικών προς τους πεζούς προσβάσεων, την εξυπηρέτηση Α.μ.Ε.Α., καθώς και ως προς τη διασύνδεση με υπάρχοντες ή νέους πόλους, χώρους πρασίνου και δημόσιους χώρους), την προσβασιμότητα, την επίτευξη βιώσιμης αστικής κινητικότητας, τις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (ώστε να επιτευχθούν τα παραπάνω), καθώς και την τεκμηρίωση των προτάσεων ως προς τη δυνατότητα υλοποίησης των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, τη δημιουργία αναγνωρίσιμων προσβάσεων για την καλύτερη ένταξη, ανάδειξη και εξυπηρέτηση των νέων λειτουργιών.

Η νέα Γραμμή του μετρό “ανάσα” για την Αθήνα

Η Γραμμή 4 του μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και το σημαντικότερο έργο της 20ετίας στην Αθήνα, καθώς θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

Το υπό κατασκευή τμήμα Α’ της Γραμμής 4 έχει μήκος περίπου 13 χλμ., περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς -Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή- και προβλέπεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 341.000 επιβάτες ημερησίως για το έτος 2030.

Ο επαναπροσδιορισμός του τρόπου μετακίνησης των πολιτών, με τη διείσδυση του Μετρό ως μέσου σταθερής τροχιάς και γενικότερα με την αναδιοργάνωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έχει σκοπό την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επιβατών που σήμερα κινούνται από και προς το κέντρο με διαφορετικά μέσα μεταφοράς.

Η μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ, που θα οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε ελάττωση  της κυκλοφοριακής ασφυξίας της ευρύτερης περιοχής, αποσκοπεί στην καλύτερη κατανομή των κυκλοφοριακών φόρτων, τη μείωση  του συνολικού χρόνου μετακίνησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης,  καθώς και  στη βελτίωση του ακουστικού περιβάλλοντος, με απώτερο στόχο τη γενικότερη αναβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ζωής των πολιτών.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝΓΡΑΜΜΗ 4ΜΕΤΡΟ

Σχετικά Άρθρα

6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ν. Κουρέτας, Ελληνικό Μετρό: Φιλική προς το περιβάλλον η γραμμή 4 – Πως προχωρούν τα εργοτάξια σε Εξάρχεια, Ριζάρη και Δικαστήρια

22 Σεπτεμβρίου, 2023
MMM

Πακέτο 16 προτάσεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού κατέθεσε ο δήμαρχος Αθηναίων στον υπουργό Μεταφορών

2 Αυγούστου, 2023
MMM

Τα πρώτα 30 μέτρα διένυσε ο 1ος μετροπόντικας της γραμμής 4 του μετρό, ξεκινά το φθινόπωρο ο δεύτερος

31 Ιουλίου, 2023
MMM

Σε εφαρμογή το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) από τις 10 Ιουλίου έως τις 3 Σεπτεμβρίου

9 Ιουλίου, 2023
MMM

11 νέα σημεία στάσης και στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στον Δήμο Αθηναίων, τι ισχύει στη Λεωφ. Αμαλίας

14 Ιουνίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ολοκληρωμένο σύστημα μετρό στην πόλη Cluj-Napoca της Ρουμανίας από την Alstom

26 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Νεαροί προκάλεσαν ζημιές σε αστικό λεωφορείο ύστερα από καβγά με τον οδηγό

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιδότηση 8,73 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Δημήτρης Πάτσιος, ΣΕΑΑ: Απουσιάζουν τα κίνητρα ανανέωσης στόλου για επιχειρήσεις και μεταφορείς

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Webinar για την ηλεκτρονική εφαρμογή Ferry Watchers στις 27/9

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Μ. Τραυλού: Ισχυρή πολιτική βούληση και δέσμευση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας διεθνώς

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις του ΟΛΘ στα εμπορευματοκιβώτια: +9,6% τα έσοδα, +11,3% τα εμπορευματοκιβώτια στο α’ εξάμηνο

28 Σεπτεμβρίου, 2023

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στόχος ο διπλασιασμός του EBITDA στα 1 δισ. ευρώ στην 5ετία. Ο ρόλος της Αττικής Οδού

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Στα 2,1 δισ. σκαρφάλωσε το ανεκτέλεστο της Intrakat. Αύξηση 45% στον κύκλο εργασιών α’ εξαμήνου

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Από το καλό στο… καλύτερο ο ΟΛΠ: Άνοδος 49,6% στα καθαρά κέρδη (38,7 εκατ.) και 10% στον κύκλο εργασιών (102,4 εκατ.) το α’ 6μηνο

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Συνεργασία διασύνδεσης (πτήσεις interline) από Emirates και SriLankan, αφορά 30 δρομολόγια

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Star Automotive Hellas δημιουργεί την Πρώτη Εταιρική Τράπεζα Ρούχων στην Ελλάδα

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ