ΑρχικήMMMΔιαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση για τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου». Δηλώσεις Αλ. Τσίπρα

Διαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση για τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου». Δηλώσεις Αλ. Τσίπρα

Διαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου».

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν ταχθεί υπέρ της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων της σταθμού «Βενιζέλου», ο ΣΥΡΙΖΑ και ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος κατά. Δηλώσεις για το θέμα έκανε, σήμερα, από την Θεσσαλονίκη ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη και μέλη της Κίνησης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με τους οποίους συναντήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση για επιστροφή στη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 84η ΔΕΘ, είναι ένα «πισωγύρισμα» που σημαίνει «ούτε αρχαία, ούτε μετρό», σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, ο οποίος τη χαρακτήρισε «πλήγμα» για τα αρχαία, το μετρό συνολικά, την πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι γιατί, όπως είπε, τα αρχαία είναι μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι οικουμενική.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους.

Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα.

Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023, όπως σημείωσε.

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο.

Έτσι, μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια.

Κ. Καραμανλής: Η λύση του ΣΥΡΙΖΑ θα κόστιζε περισσότερο 

Την άποψη ότι η ρητορική που γίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και ορισμένους αρχαιολόγους για το Μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να σταματήσει, εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον Realfm και τον Αντώνη Δελλατόλα.

«Να αποδραματοποιήσουμε το κλίμα και επιτέλους, εμείς οι πολιτικοί, να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να ακούσουμε τους ειδικούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή, κυριαρχεί ένας μύθος, ότι δήθεν το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο, το 2020 ή το 2021.

«Αυτό δεν ισχύει, γιατί ο ίδιος ο διευθύνοντας σύμβουλος της “Αττικό Μετρό” επί ΣΥΡΙΖΑ έχει δηλώσει ότι με τη λύση του ΣΥΡΙΖΑ, το Μετρό δεν θα ήταν έτοιμο ούτε το 2024», ανέφερε ο κ. Κώστας Καραμανλής.

«Εμείς πρέπει να σκεφθούμε με πρακτικούς τρόπους τι να κάνουμε. Θέλουμε και τα αρχαία να αναδείξουμε και να έχουμε ένα Μετρό λειτουργικό. Ένα έργο το οποίο θα είναι ενιαίο και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2023», είπε και εξήγησε ότι προκρίνεται η λύση του 2014, δηλαδή να αποσπαστούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν στον σταθμό Βενιζέλου, όπως έγινε στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης.

«Με αυτόν τον τρόπο το κόστος μειώνεται αισθητά, αφού με τη λύση που είχε επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα εκτοξευόταν. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 25-30 εκατομμύρια παραπάνω», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στρ. Σιμόπουλος: Ανέφικτο το χρονοδιάγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ

«Η λύση για την οποία συζητούσε η προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε να γίνει ο σταθμός χωρίς να αποσπαστούν τα αρχαία ήταν μία μη λύση ή μια λύση φάντασμα. Μία λύση που ήταν στα χαρτιά κι επί τεσσεράμισι χρόνια, από την απόφαση Μπαλτά να γίνει ο σταθμός χωρίς να αποσπαστούν τα αρχαία, δεν έγινε τίποτε», δήλωσε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλο, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο.

«Αν προχωρούσε η λύση αυτή, η οποία επί τεσσεράμισι χρόνια ήταν μια λύση στα χαρτιά και αυτό φαίνεται και από την απορροφητικότητα των κονδυλίων στον σταθμό για τεσσεράμισι χρόνια, αν προχωρούσε και γινόταν το 2023 -εγώ λέω το 2027, αλλά ακόμη κι αν έχω άδικο κι ήταν το 2023 έτοιμος ο σταθμός- θα έπρεπε να σταματήσουμε ξανά όλη τη λειτουργία του μετρό.

Όταν θα ήταν έτοιμος ο σταθμός θα έπρεπε όλο το μετρό να σταματήσει για 18 μήνες. Δε γίνονται αυτά, να έχουν αλλάξει, η ζωή, οι ρυθμοί της πόλης και μετά να ξαναπάμε πίσω για να δώσουμε τη Βενιζέλου. Έκαναν λάθος, μεγάλο λάθος», εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος.

Παρατήρησε, δε, ότι «η διαμάχη δεν αφορά μόνο το μετρό, είναι μια διαμάχη που έρχεται από το παρελθόν, υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που έλεγε ότι η πόλη δε χρειάζεται μετρό, χρειάζεται τραμ» και «είναι η ίδια ομάδα των ανθρώπων που διαφώνησε με την εξωτερική περιφερειακή, είναι η ίδια ομάδα των ανθρώπων, η οποία δεν ήθελε, παραδείγματος χάρη, επέκταση της παλιάς παραλίας.

Η ίδια ομάδα ουσιαστικά είναι πίσω και από τη σημερινή αντιπαράθεση, είναι μια διαχρονική κατάσταση, η οποία έρχεται τα τελευταία τριάντα χρόνια και εργαλειοποιεί κάποια τοπικά θέματα, για να κάνει αντιπολίτευση κατά κανόνα σε κυβερνήσεις που προέρχονται από την κεντροδεξιά».

Σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ και της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό ότι έχουν ήδη προχωρήσει οι εργασίες στον Σταθμό Βενιζέλου στην κατεύθυνση της προηγούμενης λύσης που είχε επιλεγεί, ο βουλευτής της ΝΔ σχολίασε:

«Λένε ότι έχουν γίνει εργασίες 5 εκατομμύρια. Σιγά… Οι εργασίες αυτές αφορούσαν κυρίως τις μετατοπίσεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας, που θα γίνονταν ούτως ή άλλως, και τη μισή πλάκα οροφής που ήταν στην παλιά εργολαβία […].

Όταν τεσσεράμισι χρόνια δεν έχουν κάνει τίποτε και όταν έχουν παρουσιάσει προχθές -το έκανε η Αυγή- μία μελέτη, ουσιαστικά μια προμελέτη του εργολάβου που πρέπει να εγκριθεί, η οποία αφορά τη στατική στήριξη αυτών των αρχαιοτήτων…

Δηλαδή, μετά από τεσσεράμισι χρόνια φτάσαμε στη Βενιζέλου με τη λύση φάντασμα να έχουμε ουσιαστικά μια προμελέτη για ένα τμήμα του σταθμού. Άρα όχι το 2023, ούτε το 2027 θα ήταν έτοιμη η Βενιζέλου. Το πρόβλημά μας με τον σταθμό Βενιζέλου είναι το εξής: Άντε, περνούσε -το 2022 λέω εγώ, το 2021 λένε από τον ΣΥΡΙΖΑ- ο συρμός από τη Βενιζέλου και θα παραδιδόταν μετά ο σταθμός.

Όταν θα ερχόταν η ώρα να συνδεθεί ο σταθμός Βενιζέλου με το υπόλοιπο δίκτυο έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του μετρό για πάνω από έναν χρόνο». Ο κ. Σιμόπουλος απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση για «δημόσια συζήτηση στην οποία εγώ θα είμαι μόνος και απέναντί μου θα είναι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που παίρνουν θέση για το θέμα, ο κ. Μπουτάρης και ο κ. Μυλόπουλος, όποιους θέλουν, με όποιους δημοσιογράφους θέλουν».

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών με βάση τον νέο σχεδιασμό που ανακοινώθηκε διευκρίνισε: «Πρέπει να πάρουμε τα σακιά της άμμου, είναι μια ιστορία 3-4 μηνών, και ο Δημήτρης Κορρές, ο αρχιτέκτονας ο οποίος έκανε την ίδια δουλειά στην Αγίας Σοφίας και έκανε την ίδια δουλειά ακόμη και για το μουσείο της Ακρόπολης λέει ότι μπορεί να αποσπάσει τις αρχαιότητες σε έξι μήνες και να γίνει ο σταθμός και να τα αποσπάσει με ασφάλεια.

Ο σταθμός μετά δεν έχει αλλαγές από τα αρχικά του σχέδια, θα πάμε πολύ πιο γρήγορα και με πολύ λιγότερο κόστος. Ήδη, η προηγούμενη κυβέρνηση έχει αποσπάσει από τις αρχαιότητες είκοσι μέτρα, από τα ενενήντα. Δέκα από τη μία πλευρά και δέκα από την άλλη, το έκανε ο κ. Κορρές. Άρα, τι μας λένε λοιπόν ότι δε γίνεται; Ο ίδιος λέει ότι γίνεται, με απόλυτη ασφάλεια να ξαναμπούν στη θέση τους».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο