ΑρχικήMMMΕνισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, «πιάνουν τιμόνι» τον Μάρτιο οι νέοι οδηγοί της ΟΣΥ

Ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, «πιάνουν τιμόνι» τον Μάρτιο οι νέοι οδηγοί της ΟΣΥ

Εντός Μαρτίου “πιάνουν τιμόνι” οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), Ιωάννη Γκόλια, ο οποίος ενημέρωσε χθες την επιτροπή Θεσμών της Βουλής για θέματα αρμοδιότητάς του, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

“Στην ΟΣΥ, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης, εκτιμούμε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων, που χρειάζονται κάποια εκπαίδευση, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο των τρόλεϊ, θα αναλάβουν μέχρι τις 5 Μαρτίου, ενώ οι οδηγοί των τρόλεϊ θα αναλάβουν γύρω στις 15 Μαρτίου”, είπε ο κ. Γκόλιας.

Όσο για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), εκτίμησε ότι “θα έχουμε οριστικούς πίνακες την επόμενη εβδομάδα”, αλλά επειδή οδηγοί και τεχνίτες θέλουν αρκετά μεγαλύτερη εκπαίδευση, “θα αναλάβουν μέσα στο Μάιο και η ολοκλήρωση της ανάληψης των υπηρεσιών θα είναι μέχρι τον Ιούνιο”.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ εκλήθη να τοποθετηθεί και για το θέμα του συνωστισμού επιβατών, εν μέσω πανδημίας.

“Προσπαθούμε με νύχια και δόντια να μειώσουμε τον αριθμό λεωφορείων και δρομολογίων, που έχουν συνωστισμό και το καταφέρνουμε. Ξεκινήσαμε με 50-60 λεωφορεία, δηλαδή ένα 6%, να έχει συνωστισμό και φτάσαμε σε κάτω από 2%. Το δεδομένο αυτό το έχουμε μετρημένο και τεκμηριωμένο” είπε ο κ. Γκόλιας.

Επίσης, υποστήριξε ότι με βάση μελέτες του εξωτερικού, οι ομάδες που αρρώστησαν και μεταφερόντουσαν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), σε σχέση με τις ομάδες που αρρώστησαν και πήγαιναν με ιδιωτικό αυτοκίνητο, δεν διαφέρουν στατιστικά, ως προς το ποσοστό με το οποίο αυτά τα άτομα έχουν αρρωστήσει, σημειώνοντας ότι οι μελέτες αφορούσαν περιοχές όπως το Λονδίνο, “με ανάλογες και χειρότερες συνθήκες από εμάς [..] Δεν λέμε ότι αποδεχόμαστε τον συνωστισμό, αλλά να λέμε ότι τα ΜΜΜ είναι η (κύρια) εστία μόλυνσης, τα αδικούμε”.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, σημειώθηκε αντιπαράθεση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις διαδικασίες προσλήψεων τα τελευταία χρόνια.

Οι προσωπικές σας επιθέσεις αποκαλύπτουν την ένδεια των επιχειρημάτων σας, είπε ο παριστάμενος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κ. Καραμανλής, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Κατρούγκαλο, σύμφωνα με τον οποίο, ο υπουργός άσκησε αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση.

“Το επώνυμό σας θα έπρεπε να σας υποχρεώνει σε ακόμα μεγαλύτερη σεμνότητα” είπε ο κ. Κατρούγκαλος. Ζητώντας το λόγο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν θα απαντήσει στο θέμα αυτό και πρόσθεσε:

“Καταλαβαίνω το πρόβλημα της αριστεράς σήμερα εδώ. Ότι για πρώτη φορά γίνονται προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ εσείς, η αριστερή φιλολαϊκή κυβέρνηση, επί 4 χρόνια, δεν αγοράσατε ούτε ένα λεωφορείο, δεν κάνατε ούτε μία πρόσληψη, και αυξήσατε τα εισιτήρια στα λεωφορεία [..] Επομένως, το να κάνετε μια τέτοια προσωπική επίθεση δείχνει την ένδεια των επιχειρημάτων σας..”

Από την πλευρά του, ο κ. Κατρούγκαλος είπε ότι δεν μπορεί να κρυφτεί η ευθύνη “γιατί επιτρέψατε να είναι πολλαπλασιαστές της πανδημίας τα ΜΜΜ”, αλλά και η υποχρέωση, έγκαιρης αγοράς πρόσθετων λεωφορείων, επισκευή των υφιστάμενων, και προσλήψεων.

Επίσης, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ν. Παππάς, είπε ότι οι διαγωνισμοί προσλήψεων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ συγκοινωνίες “δεν αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση” όταν είναι αναρτημένα προσωπικά δεδομένα και με το 40-45% των ενστάσεων να γίνονται δεκτές από τον ΑΣΕΠ.

Η μεταβολή στους πίνακες προσληπτέων ήταν μόνο για 61 άτομα, δηλαδή για το 14,5% απάντησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ιω. Κεφαλογιάννης, σύμφωνα με τον οποίο, υπήρχαν πολύ περισσότερες μεταβολές σε διαγωνισμούς του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Χρ. Γκόκας ζήτησε να μάθει σε ποια φάση βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων και εάν τα μισθωμένα οχήματα έχουν σωστές προδιαγραφές για για εξαερισμό με νωπό αέρα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης είπε ότι τον λαό δεν βασανίζει τόσο η διαδικασία προσλήψεων όσο η συνολική κατάσταση, με τις ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα, που τον εκθέτει σε κίνδυνο για την υγεία του. Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Α. Μυλωνάκης, πρότεινε την ενεργοποίηση της ΕΛΒΟ για την κατασκευή ελληνικών λεωφορείων.

Εξάλλου, η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, ζήτησε τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για την ανάληψη συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα, καθώς και τη σύγκριση του κόστους μίσθωσης των ΚΤΕΛ και του λήζιγκ οχημάτων, με αυτό της αγοράς νέων λεωφορείων.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών για τις προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ

Τα γεγονότα που επιβεβαιώνουν ότι οι προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσω ΑΣΕΠ έγιναν και με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, αλλά και με διαφάνεια και αξιοκρατία, παρέθεσε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ Κώστας Καραμανλής.

«Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί η στάση της κυβέρνηση απέναντι σε αυτόν το διαγωνισμό, για το πώς πρέπει να λειτουργούν οι θεσμοί και να διασφαλίζεται η διαφάνεια στις προσλήψεις», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας στην αξιωματική αντιπολίτευση και πρόσθεσε: «Η δική μας αντίληψη είναι ότι διοικούμε ευνομούμενο κράτος και όχι «μαγαζί» όπως λέγατε κάποιοι στον ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήσασταν κυβέρνηση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε και αποτελεσματικότητα και ταχύτητα και αξιοκρατία και διαφάνεια. Και το καταφέραμε».

Εξήγησε ειδικότερα ότι η απόφαση για το διαγωνισμό ελήφθη: Πρώτον με βάση το πλαίσιο του συνολικού σχεδίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις, που δεν είχαν γίνει επί 11 χρόνια. Δεύτερον με στόχο οι προσλήψεις αυτές να γίνουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα. Και τρίτον, προκειμένου να γίνουν με απόλυτη διαφάνεια και αξιοκρατία. «Και τα επιτύχαμε και τα τρία», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως αυτό δεν είναι μια υποκειμενική διαπίστωση αλλά είναι ένα αντικειμενικό γεγονός.

«Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε τις προσλήψεις με διαδικασίες και επίβλεψη του ΑΣΕΠ, ενώ ο νόμος μάς έδινε το δικαίωμα και να τις κάνουμε χωρίς ΑΣΕΠ αν θέλαμε.

Όμως εμείς έχουμε απόλυτη προσήλωση στις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. Δεν θέλαμε απλώς να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις γρήγορα, αλλά και να έρθουν σε αυτές τις θέσεις οι πιο άξιοι» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ πολύ θα ήθελε αυτές οι προσλήψεις να μη γίνουν τώρα»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ μετά από 1,5 χρόνο ολοκληρώνει 609 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια δεν είχε κάνει ούτε μία!

«Αντί να δείξετε ότι με υπευθυνότητα και σοβαρότητα ανταποκρίνεστε σε μια εθνική προσπάθεια, προτιμάτε τις σπασμωδικές αντιπολιτευτικές κορώνες χωρίς αντίκρισμα. Και φυσικά οι πολίτες σάς γυρνούν την πλάτη», είπε επίσης ο κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Οι κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, εθισμένοι στο να βάζουν το κομματικό τους συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών, είναι προφανές ότι πολύ θα ήθελαν οι προσλήψεις αυτές να μην γίνονταν τώρα…

Όμως γίνονται, από την κυβέρνηση της ΝΔ. Θα θέλατε να καθυστερήσουν, όμως έγιναν το ταχύτερο δυνατό, θα θέλατε να είχαν προβλήματα νομιμότητας και διαφάνειας και να έμοιαζαν με κάποιες που οι ίδιοι είχαν συνηθίσει στο παρελθόν, όμως τις ολοκληρώνουμε έχοντας επιλέξει και εφαρμόσει την πλέον αδιάβλητη διαδικασία», προσέθεσε.

«Εμείς αποφασίσαμε τον έλεγχο του ΑΣΕΠ και στους προσωρινούς πίνακες, δεν μας υποχρέωσε κανείς»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στην ΟΣΥ έγιναν 423 προσλήψεις, σε θέσεις αιχμής, δηλαδή 367 οδηγοί και 56 τεχνικοί. Υπογράμμισε δε ότι στην όλη διαδικασία το ΑΣΕΠ είχε ρόλο εγγυητή σε όλα τα στάδια.

«Η ΟΣΥ έκανε ένα λάθος με την εκ παραδρομής δημοσιοποίηση για λίγες ώρες κάποιων δεδομένων με λάθη του λογισμικού. Αυτό αποκαταστάθηκε γρήγορα και για να μην μείνει καμία σκιά, δόθηκε μια μέρα παράταση στη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων.

Φτάσαμε, λοιπόν, να έχουμε προσωρινούς πίνακες και για πρώτη φορά αποφασίζουμε το ΑΣΕΠ να ελέγξει όχι μόνο τις ενστάσεις αλλά και τους προσωρινούς πίνακες. Η δική μας κυβέρνηση το αποφάσισε αυτό, δεν την υποχρέωνε κανείς», συμπλήρωσε.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ σπεκουλάρει για να δημιουργήσει εντυπώσεις»

Σχετικά με την έκδοση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού εξήγησε ότι υπεβλήθησαν 7.706 αιτήσεις εκ των οποίων οι 3.406 στην ΟΣΥ και οι 4.300 στη ΣΤΑ.ΣΥ. Συγκεκριμένα, για τις 423 θέσεις της Ο.ΣΥ., κατατέθηκαν 556 ενστάσεις από τις οποίες μόλις οι 61 πρέπει να προσληφθούν.

«Δηλαδή οι αλλαγές στον πίνακα προσληπτέων είναι 61 στις 423, ποσοστό 14% και όχι 37% όπως προσπαθείτε να σπεκουλάρετε για να δημιουργήσετε εντυπώσεις» σημείωσε ο κ Καραμανλής τονίζοντας ότι στις περισσότερες περιπτώσεις των διαγωνισμών του ίδιου του ΑΣΕΠ οι διαφοροποιήσεις από τον προσωρινό έως τον οριστικό πίνακα των προσληπτέων, είναι συνήθως πάνω από 10%.

«Στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι τα προηγούμενα στάδια της διαδικασίας δεν τα έκανε το ΑΣΕΠ με την τεράστια εμπειρία του, αλλά τα στελέχη της ΟΣΥ που προφανώς δεν είχαν ασχοληθεί ξανά με ανάλογη διαδικασία. Γι’ αυτό ακριβώς προβλέψαμε και τον τελικό έλεγχο του ΑΣΕΠ, όμως, για να μην ξεφύγει κανένα μα κανένα λάθος! Να μην αδικηθεί κανείς. Όπως και έγινε» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Στη δευτερολογία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι όπως είπε και ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ΣΥΡΙΖΑ το 2017 καλούσε τους διαγωνιζόμενους να καταθέσουν οι ίδιοι πόσα μόρια έχουν.

«Σας είπε ο Κεφαλογιάννης πως κάνατε προσλήψεις στο Υγείας, μας κατηγορείτε για αυτά που εσείς κάνατε τότε», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, εκτιμώντας ότι εν τέλει ενόχλησε το ΣΥΡΙΖΑ πως ήταν η υποτιθέμενη «επάρατος Δεξιά» που έκανε προσλήψεις, ενώ όπως σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης η κυβέρνηση της Αριστεράς είχε πολιτικά κοροϊδέψει τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, ότι είχε υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας, χωρίς να έχει επικυρωθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Ως προς τη διαδικασία, ο υφυπουργός Μεταφορών επεσήμανε: «Δώσαμε επαρκή χρόνο στο ΑΣΕΠ και ακολουθήθηκε όλη η προβλεπόμενη διαδικασία ώστε να μην υπάρξουν σκιές υπό την πίεση του χρόνου. Όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα έχουν οριστεί αρμόδιοι για τον έλεγχο ώστε αν υπάρξουν παραλήψεις να επιβληθούν κυρώσεις» και κατέληξε απευθυνόμενος σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ:

«Καταλαβαίνω τον πολιτικό εκνευρισμό σας άλλα όταν έρχεστε εδώ να έρχεστε διαβασμένοι. Μην προσπαθούμε να βρούμε δράκο μόνο και μόνο για να κάνουμε αντιπολίτευση».

Η ανακοίνωση του Νίκου Παππά για τις προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ

Εδώ και μέρες έχει αποκαλυφθεί το μέγεθος των παρεμβάσεων στους διαγωνισμούς πρόσληψης οδηγών και τεχνιτών για τις αστικές συγκοινωνίες.

Ο κ. Καραμανλής έχει ήδη καλύψει τις διοικήσεις των ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε. για τα πεπραγμένα τους.

Η πιο πρόσφατη εκδοχή του για τις «σκιές» στους διαγωνισμούς, κάνει λόγο απλώς για «λάθη», τα οποία μάλιστα έγιναν από μια εταιρεία λογισμικού.

Αυτή η εκδοχή δεν πείθει ούτε τους πιο στενούς του συνεργάτες.

Πόσο μάλλον τους υποψήφιους, αλλά και το λαό που παρακολουθεί τη δεξιά να θυμάται τον παλιό κακό της εαυτό.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο